شمانیوز
شما نیوز

جریمه سنگین برای اسکوچیچ در صورت فسخ قرارداد

طبق یکی از بند‌های قرارداد دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال ایران، این مربی در صورت فسخ یک طرفه قرارداد باید ۲۶ میلیارد تومان غرامت بدهد.

جریمه سنگین برای اسکوچیچ در صورت فسخ قرارداد

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بحث انتخاب گابریل کالدرون به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران و نشستن جای دراگان اسکوچیچ روی نیمکت این تیم در روز‌های اخیر به یکی از خبر‌های مهم فوتبالی تبدیل شد. هرچند برخی مسئولان فدراسیون فوتبال یعنی مهدی محمدنبی (دبیرکل) امیرمهدی علوی (سخنگو) محمد صادق درودگر (رئیس سازمان اقتصادی) و مرتضی محصص (رئیس کمیته فنی) این فدراسیون به صراحت این موضوع را تکذیب و اعلام کردند سرمربی کروات به دنبال اتمام مرخصی‌اش با عادی شدن شرایط از زاگرب به کشورمان باز می‌گردد.

در کنار انتقاد‌های فنی‌ای نسبت به انتخاب اسکوچیچ برای سرمربیگری در تیم ملی، پایین بودن مبلغ و شائبه‌هایی که درباره زمان قرارداد او وجود دارد، سبب شده در هفته‌های اخیر زمزمه‌های خداحافظی‌اش با این تیم حتی بدون برگزاری یک جلسه تمرینی به گوش برسد.

برخلاف برخی گمانه‌زنی‌ها درباره زمان پایان این قرارداد در اوایل تیر، اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد امضاء کرده است، اما در قرارداد او بندی وجود دارد که طبق آن در صورت راه نیافتن تیم ملی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، قرارداد به شکل خودکار فسخ شده و ادامه آن اجرایی نمی‌شود.

اسکوچیچ برای ۴ بازی آینده تیم ملی  مقابل هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق حدود ۲۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند. فسخ یک طرفه قرارداد از سوی طرفین هم به شکل متفاوتی دنبال می‌شود.

در صورتی که فدراسیون فوتبال بخواهد این قرارداد را فسخ کند، باید ضمن پرداخت مطالبات اسکو تا روز فسخ قرارداد یک میلیارد تومان، معادل ۵ ماه قرارداد را به سرمربی کروات بپردازد، اما اگر او به هر دلیلی بخواهد این کار را انجام بدهد باید مبلغی حدود ۲۶ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال بدهد. سئول نشین‌ها به این دلیل چنین بندی را در قرارداد اسکوچیچ گنجانده‌اند تا او در صورت کسب نتایج خوب و موفقیت با تیم ملی کشورمان به راحتی نتواند قرارداد را نادیده گرفته و به تیم‌هایی که در این وضعیت به او پیشنهاد می‌دهند، پاسخ مثبت بدهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied