شمانیوز
شما نیوز

کرونا جان فوتبال ایران را گرفت ؟

ابتلای برخی بازیکنان و عوامل تیم‌های لیگ برتری به ویروس کرونا آغاز تمرینات آن‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

کرونا جان فوتبال ایران را گرفت ؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرنگاران جوان : لیگ برتر فوتبال ایران پس از اتمام هفته بیست و یکم این رقابت‌ها در تاریخ ۹ اسفند ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل  و در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان درباره ادامه برگزاری یا لغو کلی رقابت ها، قرار شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه مسابقات این لیگ و البته دسته‌های پایین‌تر برگزار شود.

برهمین اساس هفته گذشته سازمان لیگ در بیانیه‌ای اعلام کرد تیم‌های لیگ برتری می‌توانند پس از تست گیری از تمام اعضای خود تمرینات شان را از ۳ خرداد آغاز کنند و در صورت فراهم بودن شرایط ۹ هفته باقی مانده از این مسابقات از ۲ تیر برگزار خواهد شد. البته تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران قبل از این تاریخ یعنی ۲۹ خرداد در دیداری عقب افتاده به مصاف هم می‌روند.

 

یکی از مهم‌ترین موارد درباره پروتکل بهداشتی مدنظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش، برای از سر گیری ادامه رقابت‌ها بحث منفی بودن تست کرونای اعضای تیم‌ها است. در واقع اگر مشخص شود پیش از شروع رقابت‌ها تست ۵ بازیکن یک تیم مثبت بوده کل اعضای آن تیم باید به قرنطینه بروند و همین موضوع احتمال دارد در شروع مجدد مسابقات وقفه انداخته و حتی آن را به تعطیلی بکشاند.

حال در شرایطی که تیم‌های لیگ برتری به تازگی نخستین تست کرونا را از تیم‌های شان گرفته اند، مثبت شدن تست بازیکنان و عوامل برخی باشگاه ها، روی برگزاری تمرینات آن‌ها سایه انداخته است.

۲ بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان قبل از تست گیری از کل اعضای این تیم به کرونا مبتلا شدند که البته پس از بهبود شرایط شان، اکنون بدون مشکل تمرینات خود را در کنار سایر شاگردان امیر قلعه نویی پیگیری می‌کنند.

تست گیری از کلیه اعضای تیم سایپا مشخص کرد یک بازیکن این تیم به دلیل ابتلا به کرونا باید تحت تدابیر پزشکی و قرنطینه قرار بگیرد.

باشگاه تراکتور هم اعلام کرده تست چهار بازیکن این تیم مشکوک بوده و به همین دلیل برخی از شاگردان ساکت الهامی به او گفته اند از ترس شان در تمرینات شرکت نمی‌کنند. هرچند سرخ پوشان تبریزی به زودی در تست‌های تکمیلی شرکت می‌کنند، اما به نظر می‌رسد تا زمانیکه خیال شان از این موضوع راحت نشود، احتمال ضعیفی برای حضور آن‌ها در تمرینات وجود دارد.

خطرناک‌ترین وضعیت بین تیم‌های لیگ برتری را گل گهر سیرجان دارد. در این باشگاه ۶ بازیکن به کرونا مبتلا شده اند و همین امر سبب لغو تمرینات شاگردان مجید جلالی و تحت پایش قرار گرفتن سایر نفرات سیرجانی‌ها شده است.

همچنین ۲ عضو کادر تدارکات تیم فوتبال پرسپولیس تهران هم به دلیل کرونا گرفتن وارد قرنطینه شده اند. شایعاتی هم درباره ابتلای علی علیپور ، مهاجم اول صدرنشین فعلی لیگ شنیده شد که البته این موضوع تکذیب شد.

در بین تیم‌های لیگ یکی هم تست ۳ بازیکن تیم هوادار مثبت شده است.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که تست کرونای بازیکنان تیم‌هایی مثبت اعلام شده که پیش از دستورالعمل صریح سازمان لیگ درباره زمان برگزاری تمرینات و بازی ها، مخالف سرسخت انجام شدن ادامه رقابت‌ها بودند.

اکنون بحث مهم این است که آیا با تداوم وضعیت فعلی امکان برگزاری مسابقات از همان تاریخ مشخص شده وجود دارد؟

رضا سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرده این بازیکنان در زمان حضور در منازل خود و قبل از اینکه در تمرینات شرکت کنند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند و اگر تست یک بازیکن در زمان شروع تمرینات و پیش از برگزاری بازی‌ها مثبت باشد باید تصمیم‌های جدی تری اتخاذ شود. به همین دلیل اکنون تمام تیم‌ها حتی گل گهر طبق پروتکل می‌توانند تمرینات خود را پیگیری کنند.

در نهایت به نظر می‌رسد در حال حاضر عزمی برای تعطیلی کلی رقابت‌ها وجود ندارد، اما در نهایت به انتظار نشست و دید آیا کرونا مجالی برای برگزاری ادامه رقابت‌ها فراهم می‌کند یا خیر؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied