شمانیوز
شما نیوز

گزارش تلویزیون مشهور دنیا از زندگی لژیونر فوتبال ایران+عکس

یک شبکه تلویزیونی ایالات متحده آمریکا با انتشار گزارشی به روند پیشرفت بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون پرداخت.

گزارش تلویزیون مشهور دنیا از زندگی لژیونر فوتبال ایران+عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از برنا: سایت شبکه تلویزیونی ESPN ایالات متحده آمریکا با انتشار گزارشی تحت عنوان «رشد باورنکردنی علیرضا جهانبخش، ایرانی که شروع به درخشش در لیگ برتر کرده» به بررسی روند پیشرفت بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون پرداخت.

به نقل از سایت شبکه تلویزیونی ESPN، علیرضا جهانبخش عالی است، نه فقط به اسم. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد؛ ترک خانه و تغییر قاره برای بازیکن جوان ۲۰ ساله فوتبال کار آسانی نیست. خارج شدن از کوهستان‌های ایران، جایی که بودن در کنار خانواده امری معمول است و رو به رو شدن با زندگی جدید و متفاوت در هلند، می‌تواند بسیار پیچیده باشد.

جهانبخش در شهری کوچک در شمال ایران به دنیا آمد و فرهنگ محلی و آثار ادبی را با شور و شوق فراوانی دنبال می‌کرد.

جهانبخش سنت‌ها را می‌دانست و در ورزش سرآمد بود. خیلی زود، فوتبال جای خود را در زندگی او پیدا کرد. داماش به اولین باشگاه حرفه‌ای او تبدیل شد. از آنجا به داماش گیلان رفت. گام‌های جهانبخش کوچک بود، اما نوع عملکرد او مورد توجه قرار گرفت.

 

علیرضا جهانبخش

 

او حتی بازوبند کاپیتانی تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران را نیز بر بازو بست.

برخی از تیم‌های خارجی کم کم او را زیر نظر گرفتند و حالا زمان تصمیم گیری درباره ادامه فوتبال حرفه‌ای در خارج از کشور بود. جهانبخش به توصیه پدر و مادرش، نزدیکترین دوستانش و حتی به سخنان حکیمانه حافظ که روزی آن‌ها را می‌خواند، گوش کرد.

او تصمیمش را گرفت، فرصت بازی در NEC نایمخن هلند بهتر از سایر پیشنهادها بود. این جوان ایرانی در آنجا علاوه بر دشواری طبیعی در تغییر زندگی، زبان و خانه خود، مشکل رویارویی با فوتبال سرعتی را نیز داشت. این باشگاه که به پذیرش جوانان از سراسر جهان مشهور است، در جدول رده بندی عملکرد خوبی نداشت.

روز بزرگ فرا رسید. NEC برای فرار از سقوط، حداقل باید مقابل آژاکس قهرمان یک تساوی می‌گرفت. جهانبخش در ابتدای نیمه دوم وارد بازی شد و ۲ گل تساوی بخش تیمش مقابل آژاکس قدرتمند را به ثمر رساند.

این بازی برای مربی آن زمان تیم ملی ایران، یعنی کارلوس کی روش پرتغالی، نمایشی آشکار بود که با خود فکر کرد ارزش دارد این پسر جوان را به تیم ملی دعوت کند. باور کردنش برای خانواده و دوستانش سخت بود، اما جهانبخش در جام جهانی برزیل مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی حضور داشت.

زمان برداشت محصول بود. این بازیکن ایرانی با عملکردی بی، چون و چرا در NEC، وقتی به آلکمار پیوست حتی عملکرد بهتری داشت. برایتون از دور او را زیر نظر داشت و امکان بازی در لیگ برتر به وجود آمد.

جهانبخش چهارمین ایرانی است که در لیگ برتر، یکی از برترین مسابقات باشگاهی جهان، بازی می‌کند. او می‌داند دستیابی به این امر چقدر دشوار است.

شروع کار آنطور که این بازیکن ایرانی انتظار داشت، نبود. بازی در تیم ذخیره‌ها و مصدومیت کار جهانبخش را خراب کرد. فصل دوم با تغییر کادر فنی تیم همراه بود. با آمدن گراهام پاتر جهانبخش کمی آسوده خاطر شد و گلی که برابر چلسی زد نشان داد که او از چه قابلیت‌هایی برخوردار است.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied