شمانیوز
شما نیوز

فیفا فدراسیون فوتبال ایران را تهدید کرد

یک رسانه انگلیسی ادعا کرد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با رد اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ایران، کشورمان را تهدید به تعلیق کرد.

فیفا فدراسیون فوتبال ایران را تهدید کرد

پذیرفته نشدن اساسنامه اصلاح شده فدراسیون فوتبال کشورمان از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، در سایت insidethegames بازتاب پیدا کرد و این رسانه انگلیسی در این باره نوشت، فیفا اساسنامه اصلاح شده ارسالی از سوی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران (FFIRI) را نپذیرفته و تهدید کرده است در صورت رعایت نکردن قوانین فیفا، این فدراسیون را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

فیفا پیش از این به دلیل نگرانی از دخالت احتمالی دولت در فدراسیون فوتبال ایران، مانع برگزاری انتخابات ریاست این نهاد شد.

فدراسیون فوتبال ایران اوایل ماه جاری اساسنامه به روز شده خود را به نهاد حاکم بر فوتبال جهان ارسال کرد، اما این اساسنامه اکنون رد شده، زیرا هنوز هم از قوانین فیفا پیروی نمی‌کند. به ایران تا ۵ ژوئن مهلت داده شده است تا مقررات فیفا را رعایت کند در غیر این صورت با تعلیق روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان : فیفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران به هشت مسئله‌ای اشاره کرده که هنوز هم باید حل و فصل شود، از جمله کاهش نقش وزیر ورزش ایران در امور داخلی فدراسیون. همچنین در اساسنامه اصلاح شده به استقلال فدراسیون فوتبال از دولت ایران اشاره‌ای نشده است.طبق قوانین فیفا، فدراسیون ملی فوتبال باید مستقل از دولت ملی باشد.

انتخابات به تعویق افتاده و مجمع عمومی قرار است در تاریخ ۶ اکتبر برگزار شود، اما در صورت ادامه مذاکرات با فیفا ممکن است این امور دوباره به تعویق بیفتد.

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران در پی استعفای مهدی تاج رئیس پیشین این فدراسیون در ماه دسامبر، برگزار می‌شود. در حال حاضر حیدر بهاروند ریاست موقت فدراسیون فوتبال ایران را بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied