شمانیوز
شما نیوز

جزئیات تعویق مجمع فدراسیون فوتبال

در صورت تایید نشدن پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال تا تاریخ ۲۰ خرداد از سوی فیفا، مجمع این فدراسیون به تعویق می‌افتد.

جزئیات تعویق مجمع فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون فوتبال ایران شب گذشته و در آخرین ساعات فرصت یک هفته‌ای خود برای ارسال پیش نویس اساسنامه اصلاحی اش به فیفا، این اقدام را انجام داد و فدراسیون جهانی هم بلافاصله با ارسال نامه‌ای به مهدی محمدنبی وصول این پیش نویس را تایید کرد.

حذف وزیر ورزش و جوانان از ترکیب اعضای مجمع، استقلال ارکان قضایی و انتخاب اعضای کمیته انتخاباتی و حسابرسی فدراسیون از مهم‌ترین موارد مدنظر فیفا برای اصلاح پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران بود.

فدراسیون بین المللی فوتبال امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه) در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برد و طبق اطلاع برخی منابع بررسی پیش نویس اساسنامه را از دوشنبه این هفته (۱۹ خرداد) آغاز خواهد کرد.

به همین دلیل احتمال دارد ارسال تاییدیه فیفا نسبت به این پیش نویس تا اواخر این هفته طول بکشد. این درحالی است که طبق جدول زمان‌بندی اصلاح اساسنامه که از سوی فیفا هم تایید شده، قرار است مجمع فدراسیون فوتبال برای تصویب اساسنامه در تاریخ ۱۱ تیر برگزار شود و با توجه به اینکه طبق قانون باید دست کم ۲۱ روز قبل از برگزاری مجمع، اساسنامه مورد تایید فیفا برای بررسی اعضای مجمع در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، برای عمل به این قانون و برگزاری مجمع در تاریخ مدنظر باید اساسنامه تا ۲۰ خرداد از سوی فیفا تایید شود، در غیر این صورت به احتمال فراوان شاهد به تعویق افتادن مجمع تصویب اساسنامه خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied