شمانیوز
شما نیوز

جزئیات اختلاف بین کادر فنی و پزشکی استقلال

معاون پزشکی باشگاه استقلال گفت: در تیم استقلال اختلافی وجود ندارد و از مصاحبه ستوده سوء برداشت شده است.

جزئیات اختلاف بین کادر فنی و پزشکی استقلال

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال در خصوص مصدومیت‌های متعدد بازیکنان این تیم اظهار داشت: طی روز‌های گذشته مرتضی تبریزی مهاجم تیم ما از ناحیه رباط صلیبی با مصدومیت سختی مواجه شد و این دومین مصدومیت استقلالی‌ها از ناحیه رباط صلیبی بود. ستوده، پزشک تیم، مصاحبه‌ای در این خصوص انجام داد و از این صحبت‌ها سوء برداشت شد. منظور او این بود که اگر مطابق برنامه علمی جلو نرویم، دچار مشکل می‌شویم.

ورزشکار چدن و فولاد نیست

او ادامه داد: اگر سازمان لیگ استراتژی مناسبی را اتخاذ می‌کرد و جلسه‌ای را با حضور فیزیوتراپیست‌های حرفه‌ای انجام می‌داد، فضا به این شکل نمی‌شد. ما در این فصل در ۳ مرحله بدنسازی انجام داده‌ایم و ۷۵ روز می‌شود که بازیکنان از شرایط بازی به دور هستند. ورزشکار، چدن و فولاد نیست! مربیان بر اساس همین برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان لیگ، تمرینات را انجام می‌دهند و اگر برنامه را یک هفته عقب ببریم، تمامی برنامه‌های مربیان به هم می‌ریزد. چنین تغییراتی در برنامه، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای بازیکنان می‌شود.

بستر‌های لازم برای تمرین بازیکنان از سوی سازمان لیگ باید فراهم می‌شد

نوروزی ادامه داد: استقلال تیم بزرگی است و هواداران زیادی دارد و مربی تیم می‌خواهد که بازیکنانش در شرایط ایده آلی قرار بگیرند. بستر‌های لازم برای تمرین بازیکنان از سوی سازمان لیگ باید فراهم می‌شد. وقتی چنین امکاناتی فراهم نمی‌شود، برای ما در بخش پزشکی مشکلاتی به وجود می‌آید.

الگوی تمرینی در ایران با همه جای دنیا متفاوت است

معاون پزشکی باشگاه استقلال گفت: سید حسین حسینی را به مجموعه انقلاب راه ندادند که بتواند دور زمین بدود و تمرین کند. اما کشور‌هایی مثل آلمان و اسپانیا چمن‌های مخصوصی برای همین مواقع دارند.  الگوی تمرینی بازیکنان در ایران با همه جای دنیا  متفاوت است. برنامه پیشین سازمان لیگ، مبنی بر آغاز مسابقات از اواخر خرداد ماه بود. ما باید زودتر از دیگر تیم‌ها بازی خودمان را انجام می‌دادیم.  برای تطابق عصب و عضله حداقل ۲ تا ۴ هفته زمان نیاز داریم، اما پس از ۷۵ روز استراحت در منزل، مغز چنین تطابقی را نمی‌تواند انجام دهد.

نوروزی: اختلافی بین کادر فنی و پزشکی وجود ندارد/ امکانات استقلال از پرسپولیس و سپاهان کمتر است

آقای سازمان لیگ، بازیکن ما از کرونا می‌ترسد

نوروزی گفت: امیدوارم که در آینده چنین مشکلاتی به وجود نیاید. وقتی یک بازیکن رباط صلیبی اش پاره می‌شود، اولین کسی که ناراحت می‌شود،  کادر پزشکی و فنی همان تیم است. با دیدن مصدومیت تبریزی و آذری ناراحت شدم. آقای سازمان لیگ! بازیکن تیم من از کرونا می‌ترسد. یک فوتبالیست نهایت می‌تواند ۱۰ سال در اوج قرار داشته باشد و برای سالیان باقی مانده عمرش درآمدزایی کند. پس مدام ورزشکاران را با پزشکانی که در بیمارستان کار می‌کنند مقایسه نکنیم. اگر کریستیانو رونالدو دچار ویروس کرونا شود آیا می‌تواند به شرایط قبلی اش بازگردد؟ در بازی‌های دوستانه‌ای که در حال حاضر پیگیری می‌شود، می‌بینید که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نمی‌شود. البته بنده در استقلال این موارد را رعایت می‌کنم اما به گونه‌ای در جامعه رفتار می‌کنیم که انگار همه چیز عادی شده است. 

ایفمارک و فدراسیون پزشکی ته دلشان با برگزاری رقابت‌ها، مخالفند

او گفت: ۲۵ سال می‌شود که در کنار استقلال هستم، اما در حال حاضر کادر پزشکی در تیم‌های ما ضمانت اجرایی ندارند. حتی ایفمارک هم در سازمان لیگ ضمانت اجرایی ندارد و مطمئن باشید که اگر از ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی سوال کنیم، آن‌ها هم ته دلشان راضی به برگزاری رقابت‌های لیگ نیستند.

اختلاف نه، سوء برداشت شده است

معاون پزشکی باشگاه استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود، بین این معاونت و کادر فنی استقلال اختلاف به وجود آمده است تصریح کرد: اختلاف وجود ندارد و تنها سوء برداشت شده است. فرهاد مجیدی از سرمایه‌های ملی و سرمایه اصلی باشگاه استقلال است. سال ۷۵ کامران منزوی به من زنگ می‌زد و با توجه به اینکه کلینیک در باشگاه استقلال نداشتیم به ما دستور می‌داد که برای مداوای زانوی فرهاد مجیدی، پیش او برویم.

امکانات استقلال از سپاهان و پرسپولیس کمتر است

نوروزی درباره اینکه چرا تعداد مصدومان استقلال نسبت به دیگر تیم‌های لیگ برتری بیشتر است خاطر نشان کرد: کجای دنیا ممکن است که یک تیم پیش از انجام بازی مهم فصلش، ۳ بار زمین تمرین عوض کند؟ حرف من، همان حرف کارشناسان خبره است. اگر می‌خواهیم سرمایه‌های مان را از دست ندهیم، باید زمان استراحت کافی به بازیکنان را بدهیم. باشگاهی که زمین تمرین ندارد و تمرینات بدنسازی را در همان زمین چمن انجام می‌دهد، به چنین مشکلاتی دچار می‌شود. وقتی امکانات نداشته باشیم چگونه می‌توانیم موفق شویم؟ در باشگاه پرسپولیس یا سپاهان چنین امکاناتی وجود دارد، اما تاکنون استقلال چنین امکاناتی نداشته است و حالا امیدوارم دیدگاه‌های احمد سعادتمند در این خصوص به نتیجه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied