شمانیوز
شما نیوز

ساعت دقیق شهرآورد پایتخت + ترکیب احتمالی

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر دوشنبه به مصاف هم می‌روند.

ساعت دقیق شهرآورد پایتخت + ترکیب احتمالی

دیدار دو تیم  استقلال  و  پرسپولیس  ( دربی پایتخت ) از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال در حالی فردا (دوشنبه ۲۲ دی ماه) ساعت 16:35 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که کمیته داوران فدراسیون تیم داوری این دیدار را به شرح زیر اعلام کرد:

 

 

 داور دربی مشخص شد

داور: رضا کرمانشاهی

کمک داوران: آرمان اسعدی – تورج عیوض محمدی

کمک داور اضافی ۱ و ۲: بیژن حیدری – وحید کاظمی

داور چهارم: حسن یوسفی

ناظر: محمدرضا فلاح

ناظر ویژه: فریدون اصفهانیان

 

 

 


جهت مشاهده پخش زنده دربی پایتخت اینجا کلیک کنید


 

 

 

تاریخچه شهرآورد:

شهرآورد تهران  که با نام‌های  دربی تهران ،  شهرآورد سرخابی  و  شهرآورد پایتخت  نیز شناخته می‌شود، به شهرآورد میان دو تیم استقلال و پرسپولیس گفته می‌شود. این دیدار، مهم‌ترین بازی باشگاهی فوتبال ایران و یکی از بزرگ‌ترین شهرآورد های جهان است که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. درگیری و دستگیری بازیکنان و هواداران، شورش و اغتشاش هواداران، ترک زمین و اتهام تبانی از اتفاقاتی هستند که در پیشینه این شهرآورد ثبت شده‌اند. این بازی در شماره تیر ۱۳۸۷ وردساکر به عنوان مهم‌ترین شهرآورد در آسیا و بیست و دومین شهرآورد بزرگ در جهان اعلام شد. همین نشریه در شماره دسامبر ۲۰۱۵ خود، این شهرآورد را در میان ۵۰ رقابت برتر فوتبال دنیا شناسانده و آن را با هماوردی‌های شناخته‌شده ملی و باشگاهی فوتبال دنیا در یک گروه جای داده‌است.

نخستین رویارویی دو تیم یک بازی دوستانه بود که در فروردین ۱۳۴۷ انجام شد و با نتیجه ۰–۰ به پایان رسید. آخرین رویارویی دو تیم نیز در بازی جام حذفی ۹۹–۱۳۹۸ بود که این بازی با نتیجه ۲–۲ مساوی و در ضربات پنالتی به سود استقلال به پایان رسید. نخستین گل این بازی‌ها در شهرآورد دوم توسط امیرحسین جابری‌زاده از استقلال زده شد.

 

 

ترکیب احتمالی استقلال

تیم فوتبال استقلال در حالی دوشنبه در نود و چهارمین دربی به مصاف تیم پرسپولیس می‌رود که احتمالا آبی پوشان با تغییراتی محدودی برابر رقیب سنتی خود به میدان می روند.

 

 

 


دربی پایتخت را پیش بینی کنید + جوایز نقدی


 

 

 

پیراهن جدید پرسپولیس برای دربی ۹۴ رونمایی شد

دربی ۹۴ برای قرمزپوشان پایتخت با یک سورپرایز جدید همراه است. در این بازی، پرسپولیسی‌ها قرار است با پیراهن جدیدی وارد میدان شوند.

این پیراهن فقط برای بازی فردا (دوشنبه) مقابل استقلال مورد استفاده قرار می‌‎گیرد و یک پیراهن ویژه به شمار می‌رود.

سیدجلال حسینی، کاپیتان پرافتخار پرسپولیس اولین بازیکنی بود که پیراهن دربی ۹۴ را به تن کرد.

 

 

رشید مظاهری، محمد نادری، حسین مرادمند، عارف غلامی، احمد موسوی، آرش رضاوند، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور، وریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری یازده بازیکنی هستند که احتمالا برابر پرسپولیس بازی کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied