شمانیوز
شما نیوز

جزئیاتی تازه از برنامه جدید عادل فردوسی‌پور

یکی از مهمترین اخبار منتشره در فضای مجازی بازگشت عادل فردوسی پور با یک برنامه مشابه نود است.

جزئیاتی تازه از برنامه جدید عادل فردوسی‌پور

خبر بازگشت عادل فردوسی پور بعد از ۱۹ ماه دوری از برنامه سازی تلویزیونی یکی از پربیننده اخبار ساعات گذشت بوده است. براساس این خبر او با برنامه‌ای به اسم "نود و نه" که درونمایه‌ای شبیه به برنامه قبلی اش "نود" دارد قرار است با آغاز لیگ برتر بیستم هر دوشنبه و درست همزمان با پخش نود و البته فوتبال برتر از طریق یک تلویزیون اینترنتی پخش شود.

موضوعی که با انتشار مجوز از سوی وزارت ارشاد شکل جدی تری به خود گرفت. اتفاقی که می‌تواند خیل طرفداران عادل و برنامه نود را خوشحال کند و از هم اکنون در فضای مجازی و سایت‌های مختلف می‌توان آن را احساس کرد. البته که در انتشار برخی از اخبار نام این برنامه "نودنو" اعلام شده در حالی که اسم برنامه عادل "۹۹" است.

با این وجود، اما نگاه دقیق‌تر به ماجرای پخش برنامه ۹۹ برخی چالش‌ها را پیش روی پخش این برنامه نشان می‌دهد. در ابتدای شهریور ماه امسال ۲۶ نماینده مجلس شورای اسلامی طرحی را به منظور ساماندهی حوزه انتشار محتوا (صوت و تصویر) با عنوان طرح اصلاح بند (۲۹) ماده (۲) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رئیس مجلس دادند:"به منظور ساماندهی حوزه انتشار محتوا (صوت و تصویر) بر اساس اصول چهل و چهارم و یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی و نظریه‌های تفسیری آن و نیز مرقومه مقام معظم رهبری مبنی بر مسئولیت سازمان صدا و سیما در حوزه تنظیم مقررات، صدور مجوز و نظارت بر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و با عنایت به ضرورت ساماندهی فرهنگی سریال‌های نمایش خانگی که بدون نظارت کافی در جامعه عرضه می‌شود، طرح تقدیم می‌شود. ".

اما موضوع مهم یکی از تبصره‌های این طرح است که در آن آمده است:" صدور هرگونه مجوز و نظارت بر فرآیند تولید و پخش کلیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از جمله ساختار‌های مستند، مسابقات، انیمیشن، سریال، برنامه‌های گفتگو محور و ترکیبی بر عهده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. " طرحی که چالش بزرگ و جدیدی را میان وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما در راه تولیدات خارج از فضای صدا و سیما به وجود آورده است.

بی شک تعداد کسانی که دلتنگ عادل فردوسی پور هستند خیلی زیاد است و بازگشت او با یک برنامه جذاب می‌تواند اتفاق ویژه‌ای چه برای فوتبال و چه برای عالم رسانه باشد.

از آنجایی که براساس برخی اخبار حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت تولید مجوز از ابتدای تیرماه به سازمان صدا و سیما سپرده شده است و با توجه به اینکه سازمان صدا و سیما هنوز ساز و کار اجرای صدور مجوز را اعلام نکرده احتمال دارد با توجه اتفاقات دو سال گذشته که بین مدیران ارشد سازمان و عادل و برنامه نود رخ داده تولید و پخش برنامه " نود و نه" نیز با چالش کسب مجوز روبرو شود.

با این وصف باید دید برنامه جدید فردوسی پور که دستکم در همان شروعش یک برنامه بسیار پربیننده خواهد بود می‌تواند مجوز لازم را از سازمان صدا و سیما برای پخش اینترنتی به دست بیاورد چرا که به نظر این می‌تواند اصلی‌ترین چالش حال حاضر پیش روی برنامه نود جدید و تهیه کننده اش باشد. طرحی که بسیاری از سریال‌های نمایش خانگی و تولیدات این بخش را در ماه‌های اخیر تحت تاثیر قرارداده است حالا بازگشت عادل را منوط به صدور مجوز از صدا و سیما کرده است.

 

 

منبع: ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied