شمانیوز
شما نیوز

استقلال و پرسپولیس وارد بورس می‌شوند

وزیر ورزش و جوانان بعد از جشن قهرمانی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: بعد از ۴۲سال دولتی بودن، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد بازار سرمایه و بورس خواهند شد.

استقلال و پرسپولیس وارد بورس می‌شوند

مسعود سلطانی فر با قدردانی از عوامل برگزاری دیدار پایانی جام حذفی در مشهد مقدس گفت: تدارک خوبی برای اهدای جام صورت گرفت که قابل تقدیر است.

وی در خصوص برنامه های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ورود به بازار سرمایه توضیح داد: از تاریخ 18 فروردین سال ۹۹ کار کارشناسی در ارتباط با خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت انجام شده و اسناد و مدارک دو باشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

 وی با اشاره به بررسی دارایی‌های سرخابی‌های پایتخت اظهار کرد: در نخستین گام برای سرعت بخشیدن به  روندخصوصی سازی آنها، برای تیم استقلال ورزشگاه مرغوبکار و کمپ حجازی را در نظر گرفتیم که هفته آینده سند کمپ حجازی به نام این باشگاه صادر می شود. 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین برای پرسپولیس هم اسناد مالکیت دو باشگاه درفشی‌فر و استادیوم شهدای گمنام را قطعی کردیم.

او با اشاره به بررسی صورت‌های مالی پرسپولیس تا آخر خرداد 99 و استقلال تا آخر تیر ماه از برگزاری مجامع آنها خبر داد.

 سلطانی فر این نکته را مورد توجه قرارداد که بعد از 42 سال دولتی بودن، این دو باشگاه وارد بازار سرمایه و بورس خواهند شد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز شرایط را برای ورود سرخابی های پایتخت به بازار سرمایه مهیا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اعلام خبر حل و فصل شدن بخش قابل توجهی از  بدهی‌های مالی استقلال وپرسپولیس گفت : به امید خدا در آینده بخش دیگری از مشکلات مالی این دو باشگاه مرتفع خواهد شد.

وی در پایان گفت: مطمئن هستم در آینده نزدیک  این دو باشگاه مردمی و پرطرفدار از فرایند دولتی بودن خارج  می شوند و با این تغییرات فوتبال کشور در شرایط بهتر برای توسعه قرار خواهد گرفت.

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied