شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی مصطفی دنیزلی سرمربی تراکتور + تصاویر

مصطفی دنیزلی فوتبالیست سابق ترکیه و مربی کنونی فوتبال در ۱۰ نوامبر ۱۹۴۹ در آلاچاتی، ازمیر ترکیه به دنیا آمده است.

بیوگرافی مصطفی دنیزلی سرمربی تراکتور + تصاویر

مصطفی دنیزلی فوتبالیست سابق ترکیه و مربی کنونی فوتبال در ۱۰ نوامبر ۱۹۴۹ در آلاچاتی، ازمیر ترکیه به دنیا آمده است. مصطفی دنیزلی در پست مهاجم توپ میزد و تیم فعلی برای مربیگری تراکتورسازی تبریز می باشد.  مصطفی دنیزلی (به ترکی استانبولی: Mustafa Denizli) (زادهٔ ۱۰ نوامبر ۱۹۴۹ در آلاچاتی، ازمیر ترکیه) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ترکیه است. مصطفی دنیزلی در ایران در باشگاه‌های پاس تهران (۲۰۰۴–۲۰۰۶) و پرسپولیس (۲۰۰۶–۲۰۰۷) مربیگری کرده‌است.

 

biography-mustafa-denizli-1

وی سابقه سرمربی‌گری در تیم‌های مطرح ترکیه مانند گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش را دارد و در سال ۲۰۰۰ از طرف فدراسیون جهانی تاریخ آمار فوتبال به عنوان یازدهمین مربی برتر دنیا انتخاب شده بود.

 

دنیزلی در نیم فصل سال ۱۳۹۰ با قراردادی یک سال و نیمه به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. اما در روز جمعه دوم تیرماه ۱۳۹۱ بخاطر مشکلات خانوادگی از این سمت استعفاء کرد. وی پس از حضور مجدد و نشستن بر روی نیمکت خزر لنکران آذربایجان، در بازگشت به ترکیه مربیگری ریزه‌اسپور، گالاتاسرای، اسکی‌شهراسپور و قاسم‌پاشا اسپور را بر عهده گرفت. دنیزلی در خرداد ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال تراکتور تبریز معرفی شد تا هدایت این تیم را در نیم فصل ۹۹–۱۳۹۸ برعهده داشته باشد.

 

biography-mustafa-denizli-2

آغاز مربیگری مصطفی دَنیزلی

در سال 1984 چند ماه بعد از کنار کشیدن از بازی فوتبال بعنوان کمک مربی در باشگاه گالاتاسرای شروع به کار کرد اما بعلت بیماری بعد از یک فصل کنار رفت.

 

اسال 1987 بعنوان سرمربی گالاتاسرای شد و در سال اول توانست این تیم را قهرمان لیگ کند او سپس هدایت تیم دسته دومی آلمانیا در آلمان را بدست گرفت. بعد از یک سال دوباره با گالاتسرای برگشت.

 

biography-mustafa-denizli-8

افتخارات سرمربی جدید مصطفی دنیزلی:

گالاتاسرای:

قهرمان سوپر لیگ فوتبال ترکیه

قهرمان سوپر جام فوتبال ترکیه: ۲ (۱۹۸۸، ۱۹۹۱)

قهرمان جام حذفی ترکیه: ۱ (۹۱–۱۹۹۰)

لیگ قهرمانان اروپا: نیمه نهایی (۹۱–۱۹۹۰)

جام در جام اروپا: یک چهارم نهایی (۹۲–۱۹۹۱)

حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا همراه با ترکیه در سال (۲۰۰۰)

قهرمانی سوپر لیگ فوتبال ترکیه همراه با فنرباغچه در سال (۰۱–۲۰۰۰)

نایب قهرمانی پاس تهران در لیگ برتر ایران در سال (۰۶–۲۰۰۵)

حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال (۲۰۰۵)

قهرمانی بشیکتاش در ترکیه: (۰۹–۲۰۰۸)

یازدهمین مربی برتر دنیا با انتخاب فدراسیون جهانی تاریخ آمار فوتبال

 

biography-mustafa-denizli-4

همسر مصطفی دنیزلی 

مصطفی دنیزلی در سال 1977 وقتی 28 ساله بود با دختری بنام Juliette Aruh ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک دختر بنام سلین بود اما این زندگی در سال 1989 بعد از 12 سال به طلاق ختم شد.

 

آقای مربی در سال 2010 دومین بار با اوین آلچی (Evin Elçi) دختر وزیر وقت کشور ترکیه که 25 سال از وی کوچکتر بود ازدواج کرد که ثمره این زندگی هم یک دختر بنام لای شد. این زندگی آقای مربی هم در نهایت در 2016 به طلاق ختم شد.

  

بعد از درخواست طلاق ، توسط برادران همسرش که قصد داشتند 5 میلیون لیر از او اخازی کنند و او که حاضر به پرداخت چنین پولی نشد توسط آنها به شدت مورد ضرب و شتم و روانه بیمارستان شد. او حالا مجرد است و تنها زندگی می کند . 

 

biography-mustafa-denizli-7

انتخاب مصطفی دنیزلی به عنوان سر مربی باشگاه فوتبال تراکتور تبریز

باشگاه تراکتورسازی پس از کش و قوس‌های فراوان و اسامی زیادی که برای سرمربیگری این تیم مطرح شده بود، در نهایت انتخابی غیرمنتظره و البته شگفت‌انگیز داشت و یک سرمربی سرشناس ترکیه‌ای را برای هدایت تیمش انتخاب کرد.

 

در حالی که پس از پایان فصل اسامی زیادی همچون علی دایی، برانکو ایوانکوویچ و …  در بین گزینه‌های داخلی و حتی فیلیپه اسکولاری برزیلی برای حضور در تراکتورسازی مطرح شده بود، اما در نهایت محمدرضا زنوزی بدون سر و صدا پیش رفت و مصطفی دنیزلی را به‌عنوان سرمربی جدید سرخ پوشان تبریزی انتخاب کرد.

 

biography-mustafa-denizli-5

دنیزلی در خرداد ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال تراکتور تبریز معرفی شد تا هدایت این تیم را در نیم فصل ۹۹–۱۳۹۸ برعهده داشته باشد.

 

منبع : بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied