شمانیوز
شما نیوز

داور پرسپولیس و اولسان کره در فینال آسیا کیست؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (پنجشنبه) تیم داوری دیدار حساس پرسپولیس با اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را اعلام کرد. بر این اساس عبدالرحمن الجاسم به عنوان قاضی این دیدار معرفی شد.

داور پرسپولیس و اولسان کره در فینال آسیا کیست؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (پنجشنبه) تیم داوری دیدار حساس پرسپولیس با اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را اعلام کرد. بر این اساس عبدالرحمن الجاسم به عنوان قاضی این دیدار معرفی شد.

 

*عبدالرحمن الجاسم(بهترین داور فوتبال قطر)

نام عبدالرحمن الجاسم شاید به گوش بسیاری از فوتبال دوستان غریبه باشد ولی این داور را می توان بهترین داور کشور قطر نامید که تجربه خوبی در قضاوت دارد. با نگاه به کارنامه اش او یکی از بهترین داوران چند سال گذشته AFC در بازی های آسیایی بوده است.

او در چند سال گذشته در تورنمت های بزرگی مثل جام ملت های آسیا 2019 امارات قضاوت کرده است. یکی از مهمترین بازی هایی که این داور قطری قضاوت کرده بازی فینال جام باشگاه های جهان 2019 میان لیورپول با فلامینگو بود.

 

 

الجاسم همچنین در رده های سنی پایین تر و در بازی های حساس قضاوت کرده و می توان سوت زدن بازی فینال قهرمانی آسیا زیر 23 سال 2016 و جام جهانی زیر 20 سال 2017 کره جنوبی را مثال زد.

 

* اولین داور ویدئویی تاریخ آسیا در جام جهانی

داور قطری همچنین یکی از پیشگامان در حوزه قضاوت در زمینه VAR به شمار می آید. الجاسم در سال 2009 به لیست داوران بین المللی کنفدراسیون فوتبال آسیا اضافه شده و از آن زمان به پیشرفت خود ادامه داد. او بعد از قضاوت درخشش در مسابقات جام باشگاه های جهان 2017 به عنوان اولین و تنها داور آسیایی در جام جهانی 2018 روسیه به عنوان کمک داور ویدئویی فعالیت کرد.

همچنین الجاسم به همراه کمکش المقالح به عنوان داور در مسابقات کونکاکاف 2019 شرکت داشت. کنفدراسیون فوتبال آسیا در طی توافقنامه ای این داور قطری را به عنوان نماینده آسیا به این رقابت ها فرستاد. این دو داور قطری که اکنون برای فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 انتخاب شدند در مسابقات کونکاکاف قضاوت درخشانی داشتند و بازی نیمه نهایی این رقابت ها میان مکزیک و هایتی به آنها رسید.

 

 

*داور بازی های حساس در لیگ قطر

با نگاه به کارنامه الجاسم در لیگ ستارگان هم متوجه می شوید بازی های مهم لیگ این کشور مثل دیدار حساس الدحیل با السد که به نوعی دربی قطر به شمار می آید به این داور می دهند. همچنین بازی های حساس مثل العربی با الریان مشهور به ال کلاسیکو قطر نیز با سوت این داور سرشناس برگزار شده است.

در حالت کلی با نگاه به کارنامه این داور قطری او بهترین داور کشورش به شمار می آید اما هنوز تجربه بسیار زیادی ندارد و یکی از داوران جوان پیشگام در آسیا به شمار می آید. البته نباید فراموش کرد میزبانی قطر از لیگ قهرمانان آسیا 2020 هم می تواند در انتخاب داور فینال تاثیرگذار بود.

 

 

منبع: تابناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied