شمانیوز
شما نیوز

زنگ خطر در رئال؛ زیدان 6 بازیکن را نمی خواهد

زین الدین زیدان در 5 بازی اخیر رئال مادرید به شکل مستقیم نشان داد که دیگر روی 6 بازیکن خود حساب نمی کند.

زنگ خطر در رئال؛ زیدان 6 بازیکن را نمی خواهد

رئال مادرید شب گذشته توانست از یک بازی دشوار و یک تله بزرگ به سلامت فرار کند. رئال بازی را برابر ایبار عالی شروع کرد و در 20 دقیقه اول یکی از بهترین نمایش های فصلش را ارائه داد و به دو گل هم رسید ولی با گل کیکه، ایبار اعتماد به نفس گرفت و ورق را برگرداند.

رئال در نهایت با گل دقیقه 93 لوکاس واسکز توانست برتری را 1-3 کرده و با سه امتیاز به مادرید برگردد.

 

 
 
 

این پنجمین برد متوالی رئال مادرید بود. درست زمانی که بسیاری معتقد بودند زین الدین زیدان در آستانه برکناری قرار دارد،  او توانست تیمش را به بهترین شکل جمع کند و از سخت ترین بازی ها به سلامت خارج شد. رئال توانسته سویا، اتلتیکو مادرید، بیلبائو و ایبار را در لالیگا در 4 هفته متوالی شکست دهد و به صدر جدول نزدیک تر از همیشه شود و در لیگ قهرمانان نیز در نبرد مرگ و زندگی برابر گلادباخ پیروز شد و به عنوان صدرنشین به دور یک هشتم نهایی رفت.

 

 

رئال مادرید 25 بازیکن در مجموعه خود دارد ولی نکته جالب اینکه زین الدین زیدان پس از شکست عجیب 2-0 در خانه شاختار و در 5 بازی اخیر تنها به 12 بازیکن خود به شکل پیوسته اعتماد کرده و 5 بازیکن دیگر نیز کم و بیش در برنامه هایش قرار گرفته اند. 11 بازیکن در 5 بازی اخیر نیز عملا هیچ جایی در ایده های زیزو نداشته اند و تقریبا یا کامل کنار گذاشته شده اند تا این شبهه ایجاد شود که زیدان به پلان B خود دیگر اعتماد ندارد و این می تواند در ادامه فصل و با اضافه شدن یکی دو مصدوم مهم دیگر، برای رئال گران تمام شود.

 

 

زیدان تا بازی با شاختار بیش از همیشه از سیستم چرخشی استفاده می کرد و همین قضیه سبب شکست های خانگی عجیب برابر تیم هایی چون کادیز و آلاوس شد. دو شکست از شاختار هم چیزی نمانده بود تا رئال را از لیگ قهرمانان حذف کند.

زیدان در نهایت به این نتیجه رسید که بهتر است روی تعدادی محدود از بازیکنانش حساب کند تا هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان به شرایطی پایدار برسد و نتیجه هم گرفت.

 

 

در 5 بازی اخیر، تونی کروس، کریم بنزما، تیبو کورتوا، رافا واران و فرلاند مندی تمام دقایق را در میدان بوده اند. لوکاس واسکز 435 و لوکا مودریچ نیز 430 دقیقه به میدان رفتند. لوکاس واسکز در 13 بازی اخیر رئال چه به عنوان جانشین کارواخال دردفاع راست و چه وینگر راست، بازیکن ثابت بوده و در 11 بازی 90 دقیقه تمام نیز بازی کرده است که در نوع خود یک مورد جالب محسوب می شود.

 سرخیو راموس که برابر سویا به دلیل مصدومیت بازی نکرد، در 4 بازی بعدی 360 دقیقه بازی کرد. کاسیمیرو نیز بازی برابر بیلبائو را به دلیل 5 اخطاره بودن از دست داد ولی در 4 بازی دیگر به طور کامل در میدان بود. وینیسیوس نیز که بازی دیشب را به دلیل بیماری از دست داد، توانسته در 4 بازی دیگر 306 دقیقه در میدان باشد.

 

 

دنی کارواخال و رودریگو هم به ترتیب 259 و 224 دقیقه در زمین بازی کرده اند و البته باید توجه داشت که کارواخال هم در دو بازی به دلیل مصدومیت به میدان نرفت. در 5 بازی اخیر به آسنسیو 96 و به ناچو هم 90 دقیقه بازی رسید و او پس از بهبودی راموس به نیمکت بازگشت. فده والورده هم که یک ماه مصدوم بود در دو بازی اخیر رئال مجموعا 84 دقیقه بازی کرده است.  در این بین ایسکو 26 دقیقه و آریباس نیز 16 دقیقه بازی کردند.

 

 

در میان بازیکنانی که اصلا به میدان نرفتند می توان به ادن هازارد و مارتین اودگارد اشاره کرد که به دلیل مصدومیت شرایط بازی را نداشتند و نیز مارسلو، ادر میلیتائو، ماریانو دیاز، لوکا یوویچ، اودریوسولا و دو دروازه بان تیم لونین و آلتوبه که بدون مشکل مصدومیت جایی در برنامه های زیدان نداشتند.

از دروازه بان های ذخیره، ادن هازارد و اودگارد که بگذریم، زیدان مشخصا اعتمادش به مارسلو مدافع چپ اسطوره ای، میلیتائو، ماریانو، یوویچ، ایسکو و اودریوسولا را از دست داده است و این قطعا خبر خوبی برای رئال مادرید نیست؛ تیمی که در زمستان خریدی نخواهد داشت و بازی های سنگینی را در ادامه فصل پیش رو دارد.

منبع:ورزش سه

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied