شمانیوز
شما نیوز

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق پرسپولیس درگذشت + سوابق

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق پرسپولیس، سپاهان و تیم ملی امید در سن ۶۴سالگی درگذشت.

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق پرسپولیس درگذشت + سوابق

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق پرسپولیس، سپاهان و تیم ملی امید در سن ۶۴سالگی درگذشت.

رسانه‌های کرواسی خبر دادند وی پس از یک بیماری کوتاه و شدید، در این کشور دارفانی را وداع گفت. وضعیت سلامتی زلاتکو کرانچار حدود 10 روز در شهر زادار پیش وخیم شد و به بیمارستان منتقل شده و از آن‌جا به زاگرب رفت اما پزشکان نتوانستند جان او را نجات بدهند.

 

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق پرسپولیس

 

 

کرانچار در دوران فوتبال به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ دیناموزاگرب شناخته می‌شود؛ وی در 261 مسابقه، 98 گل برای آبی‌ها به ثمر رسانده است. سابقه اصلی کرانچار به دوران مربیگری‌اش بر می‌گردد که به جز هدایت باشگاه‌های متعدد، مدتی سرمربی تیم ملی کرواسی نیز بود و موفق شد در جام جهانی 2006 آلمان و هم‌چنین یورو 2008 حضور داشته باشد. او 25 بار روی نیمکت تیم ملی کرواسی نشسته و 11 پیروزی، 8 تساوی و 6 شکست را کسب کرد.

 

برانکو ایوانکوویچ با انتشار این پست درگذشت کرانچار را تسلیت گفت.

 

 

زلاتکو کرانچار سرمربی

 

او در ایران نیز سابقه فوق‌العاده و طولانی دارد و با تیم فوتبال سپاهان سابقه قهرمانی باشگاهی ایران را دارد و یک جام حذفی را نیز با این تیم کسب کرده است؛ آخرین شغل زلاتکو کرانچار در ایران، سرمربیگری تیم ملی امید ایران بود که بعد از صعود از مرحله اول، به دلیل اختلافاتی سمت خود را ترک کرد. کرانچار هم‌چنین در مقطعی هدایت پرسپولیس را برعهده داشته و یکی از نزدیک‌ترین دوستان برانکو ایوانکوویچ نیز محسوب می‌شد.

 

شمانیوز این ضایعه تلخ را به هواداران فوتبال تسلیت می‌گوید

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied