شمانیوز
شما نیوز

دختر وزنه بردار ایرانی تاریخ ساز شد + فیلم

یکتا جمالی اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران را در مسابقات جهانی کسب کرد.

دختر وزنه بردار ایرانی تاریخ ساز شد + فیلم

پایگاه خبری شمانیوز: یکتا جمالی اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران را در مسابقات جهانی کسب کرد .یکتا جمالی دختر نوجوان ایران در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان توانست  با ثبت رکورد مجموع 308 کیلوگرم بر سکوی سوم جوانان جهان  قرار بگیرد و سه مدال برنز به دست بیاورد. یکتا جمالی اولین مدال وزنه برداری تاریخ بانوان ایران را در رده جهانی کسب کرد.

 

 

افتخار آفرینی یکتا جمالی

 

 

 

در هفتمین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در تاشکند یکتا جمالی از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران در رقابت گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم بانوان با ۸ شرکت‌کننده دیگر به رقابت پرداخت.

پس از آن‌که یکتا جمالی توانست در حرکت یکضرب با مهار سه وزنه ۸۵، ۹۰ و ۹۲ کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کند و پس از ورزشکار ازبکستانی و آمریکایی در جایگاه سوم ایستاد، با امید و انگیزه زیادی برای ادامه تاریخ‌سازی خود وارد حرکات دو ضرب شد؛ چرا که او توانسته بود با درخشش در حرکات یک‌ضرب اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان را در جهان به دست آورد.

اوت شدن سارا فیشر اتریشی که مدعی اصلی قهرمانی بود در حرکت یکضرب، باعث شد تا شانس کسب مدال برای جمالی در حرکت دو ضرب و مجموع بیشتر شود؛ یکتا جمالی در حرکت دو ضرب هم درخشید و بدون آن‌که حتی یکبار در مهار وزنه خطا کند، ابتدا وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی را مهار کرد و سپس در حرکت دوم و سوم وزنه‌های ۱۱۱ و ۱۱۶ کیلوگرمی را بالای سر برد و شگفتی‌سازی خود را تکمیل کرد.

با این‌اوصاف جمالی به مانند حرکت یک‌ضرب، در حرکت دو ضرب هم توانست تاریخ‌سازی خود را تکمیل کند و با مهار وزنه ۱۱۶ کیلوگرمی مدال برنز حرکت دو ضرب را هم از آن خود کرد؛ هم‌چنین یکتا جمالی در مجموع با ۲۰۸ کیلوگرم توانست مدال برنز مجموع را هم به نام خود ثبت کند و این‌چنین روز رویایی را در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در تاشکند بگذراند و با هت‌تریک در کسب مدال برنز تاریخ‌ساز وزنه‌برداری زنان ایران شود.

پیش از جمالی، الناز باجلانی دیگر نماینده ایران در این تورنمنت در دسته ۷۶ کیلوگرم نتوانست به مدال دست پیدا کند و در جایگاه هشتم ایستاد تا پرونده تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران که در رقابت‌های جوانان جهان دو نماینده داشت، با هت‌تریک درخشان یکتا جمالی بسته شود و با تاریخ‌سازی وزنه‌بردار اصفهانی موفق به بازگشت به ایران شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied