شمانیوز
شما نیوز

یکتا جمالی وزنه بردار مدال آور کیست؟ + تصاویر

یم ملی بانوان وزنه برداری ایران پس از سه سال فعالیت برای نخستین بار به مدال جهانی رسید. یکتا جمالی دختر نوجوان و ۱۶ سالِ وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان کار بزرگی انجام داد و سه مدال با ارزش برنز در حرکت یک ضرب، دو ضرب و مجموع کسب کرد.

یکتا جمالی وزنه بردار مدال آور کیست؟ + تصاویر

به گزارش رصدورزشی، تیم ملی بانوان وزنه برداری ایران پس از سه سال فعالیت برای نخستین بار به مدال جهانی رسید. یکتا جمالی دختر نوجوان و ۱۶ سالِ وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان کار بزرگی انجام داد و سه مدال با ارزش برنز در حرکت یک ضرب، دو ضرب و مجموع کسب کرد. 

 

یکتا جمالی با تاریخ‌سازی در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان در تاشکند ۲۰۲۱ نخستین مدال جهانی تاریخ وزنه‌برداری ایران در بخش بانوان را بدست آورد.

 

جمالی از سال ۱۳۹۸ و برای شرکت در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ بزرگسالان جهان در تایلند به تیم ملی بانوان دعوت شده بود.

 

تاریخ‌سازی جمالی در تاشکند

جمالی موفق شد نخستین مدال جهانی تاریخ وزنه‌برداری ایران را در روز ۹ خرداد ۱۴۰۰ به دست بیاورد.  در دسته ۸۷ کیلوگرم زنان وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان، یکتا جمالی برای ایران وزنه زد که در حرکت یک ضرب موفق به کسب مدال برنز شد. جمالی برای اولین مرتبه در مسابقات جوانان جهان شرکت کرده بود و مدال برنز او، اولین مدال بانوان ایران در قهرمانی جوانان جهان محسوب می شود.

 

Negar_۲۰۲۱۰۵۳۰_۱۸۴۸۱۷

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied