شمانیوز
شما نیوز

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| پایان روز چهارم با دومین برد تیم ملی والیبال

چهارمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با پیروزی تیم ملی والیبال ایران و همچنین بانوی ملی‌پوش بدمینتون، رکوردشکنی شناگر ۲۰ساله کشورمان و حذف یکی از بوکسورهای اعزامی به ژاپن پیگیری شد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| پایان روز چهارم با دومین برد تیم ملی والیبال

به گزارش شمانیوز: کاروان ورزشی ایران در چهارمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو نمایندگانی در رشته‌های والیبال، بوکس، بدمینتون و شنا داشت. از میان این چهار رشته، ملی‌پوشان والیبال به دومین پیروزی پیاپی دست یافتند، ثریا آقایی در نخستین بازی‌اش در بدمینتون پیروز شد و شناگر 20 ساله کشورمان رکورد ملی را جابه‌جا کرد. در این میان شاهین موسوی تنها نماینده ناکام ایران بود که با شکست مقابل نماینده ژاپن از گردونه مسابقات بوکس حذف شد.

 

نتایج رقابت‌های روز چهارم برای کاروان ایران در زیر آمده است:

 

* شنا:  متین بالسینی شناگر جوان کشورمان در دسته اول مسابقات 200 متر پروانه با حریفانش رقابت کرد. بالسینی که در خط 2 شنا می‌کرد، رکورد 1:59.97 دقیقه را به ثبت برساند و پس از شناگر اهل سوریه در رده دوم در بین 6 شناگر قرار بگیرد. بالسینی همچنین توانست رکورد ملی این ماده را نیز که پیش از این 2:00.74 دقیقه بود، ارتقا بدهد.

در مسابقات 200 متر پروانه 16 نفر از میان 36 شناگر شرکت کننده در دسته‌های مختلف که بهترین رکوردها را داشته باشند، راهی نیمه نهایی خواهند شد. بدین ترتیب بالسینی با رکوردی که داشت، از صعود به نیمه نهایی باز ماند، اما توانست رکورد ملی را بشکند که یک نتیجه خوب محسوب می‌شود.

 

 

* بوکس:  در رقابت‌های وزن 75- کیلوگرم، شاهین موسوی در نخستین دیدار خود به مصاف یوئیتو موریواکی از ژاپن رفت و در پایان سه راند مبارزه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب نماینده میزبان شد و از دور مسابقات کنار رفت. موسوی در حالی مقابل موریواکی مغلوب شد که در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا مقابل این بوکسور به برتری دست یافته بود، اما این بار مغلوب حریف خود شد تا وداع زودهنگامی با المپیک 2020 توکیو داشته باشد.

 

 

* والیبال:  تیم ملی کشورمان پس از نمایشی تحسین‌‌برانگیز در نخستین دیدار خود مقابل لهستان، از ساعت 4:30 در دومین بازی به مصاف ونزوئلا رفت. سعید معروف، امیر غفور، مسعود غلامی، اصغر مجرد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو)، بازیکنان شروع‌کننده ایران در این بازی بودند. با توجه به شکست 3 بر صفر ونزوئلا در بازی نخست مقابل ژاپن و پیروزی روحیه‌بخش ایران مقابل لهستان پرمهره، پیش‌بینی می‌شد که شاگردان آلکنو، مسابقه سختی مقابل ونزوئلا نداشته باشد.

ست اول:  ست نخست بازی با حملات بهتر و اشتباهات بیشتر بازیکنان ونزوئلا و در مقابل دفاع روی تور خوب بازیکنان ایران همراه بود که با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم:  بازی پراشتباه تیم ونزوئلا در ست دوم هم ادامه داشت که تأثیر حملات بیشتر این تیم را کاملاً خنثی می‌کرد. مدافعان روی تور ایران هم در ست دوم با قدرت، حملات این تیم دفاع را کردند. تیم ایران در ست دوم نیز 25 بر 20 برنده شد.

ست سوم:  تیم سی‌وهشتم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال در ست سوم، چیزی برای از دست دادن نداشت و با حملات بی‌پروای خود سه امتیاز از ایران پیش افتاد. وقت استراحت فنی آلکنو و فریادهای او بر سر بازیکنان اما تأثیر خود را خیلی زود نشان داد و برتری را به سود ایران، تغییر داد. ست سوم نیز با نتیجه 25 بر 18 به نفع ایران تمام شد تا شاگردان آلکنو در دومین بازی خود در المپیک توکیو، سه امتیاز کامل گرفته باشند.

تیم ایران در پایان بازی، 39 امتیاز از حمله، 10 امتیاز از دفاع روی تور، سه پوئن سرویس و 23 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. بازیکنان ونزوئلا هم 38 امتیاز از حمله،‌ شش امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و 10 امتیاز از اشتباهات ایران کسب کردند.

در دیگر بازی‌های امروز و از گروه A، لهستان با ایتالیا بازی می‌کند و ژاپن به مصاف کانادا می‌رود. در گروه B هم آمریکا با روسیه، فرانسه با تونس و برزیل با آرژانتین دیدار می‌کند.

تیم ملی ایران در بازی سوم خود در المپیک 2020 توکیو از ساعت 4:30 بامداد چهارشنبه 6 مرداد 1400 به مصاف کانادا می‌رود.

 

 

* بدمینتون:  ثریا آقایی بانوی ملی‌پوش ایران در نخستین دیدار خود در گروه G با فاطیما عبدالرزاق از مالدیو دیدار کرد و 2 بر صفر و با نتایج 21 بر 14 و 21 بر 7 به برتری رسید. آقایی در دومین دیدار خود روز چهارشنبه به مصاف دیگر بازیکن گروه هفتم یعنی «بینگ ژیائو هه» از چین خواهد رفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied