شمانیوز
شما نیوز

والیبال ایران فردا به مرحله بعد المپیک صعود می‌کند؟

تیم ملی والیبال ایران، در چارچوب رقابت‌های المپیک فردا ساعت ۴:۳۰ صبح به مصاف کانادا خواهد رفت.

والیبال ایران فردا به مرحله بعد المپیک صعود می‌کند؟

به گزارش شما نیوز: در ادامه رقابت های المپیک زمزمه ها در رابطه با صعود تیم ملی والیبال ایران به مرحله بعد بیشتر شده است. تیم ملی کشورمان در چارچوب رقابت‌های المپیک فردا ساعت ۴:۳۰ صبح به مصاف کانادا خواهد رفت.

به نقل از فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در المپیک توکیو با کانادا روبرو می‌شود؛ مسابقه‌ای که می‌تواند در صورت برد، صعود ایران به مرحله بعد را قطعی کند؛ البته اگر ونزوئلا شگفتی‌ساز نشود و لهستان پیروز میدان باشد.

سومین روز مسابقات بخش مردان بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ با مسابقه ایران و کانادا آغاز می‌شود.

تیم ملی ایران پس از پیروزی برابر نمایندگانی از اروپا و آمریکای جنوبی، با گام‌های مستحکم‌تری به دیدار کانادا، تیم منتخب آمریکای شمالی می‌رود. در مقابل، کانادا المپیک را با یک شروع عالی، اما نیمه‌کاره آغاز کرد.

این تیم در ۲ ست اول بازی مقابل ایتالیا نمایشی غافلگیرکننده داشت، اما از ست سوم موتورش خاموش شد. کانادا هم بازی اول را به ایتالیا باخت و هم در بازی دوم مقابل ژاپن را با نتیجه سه بر یک واگذار کرد.

بازی با ایران آخرین فرصت برای گلن هوگ و تیم ملی کانادا است تا شانس صعود خود به مرحله حذفی مسابقات را حفظ کنند؛ بنابراین باید منتظر نمایشی جدی‌تر از این تیم باشیم.

صعود سخت کانادایی ها به المپیک

مسابقات انتخابی المپیک توکیو ابتدا در ۶ گروه و به صورت بین‌قاره‌ای برگزار شد. کانادا که در زمان گروه‌بندی این مسابقات در رده ششم جهان بود، به عنوان تیم سید اول در گروه ۶ قرار گرفت؛ اما در پایان تنها تیم سید اول بود که نتوانست از این مرحله سهمیه را به دست بیاورد. در آن مسابقات، آرژانتین با پیروزی بر کانادا سهمیه را به چنگ آورد.

مسابقات انتخابی المپیک در آمریکای شمالی، فرصت دوباره‌ای به کانادا داد تا بلیت توکیو را از آن خود کند. چون آمریکا در مسابقات بین‌قاره‌ای المپیکی شده بود، کوبا جدی‌ترین رقیب کانادا محسوب می‌شد.

کانادا در مسابقه‌ای نزدیک و سخت، کوبا را با نتیجه سه بر ۲ شکست داد تا در میان ۱۲ تیم حاضر در توکیو قرار بگیرد.

المپیکی‌های کانادا۱۲ بازیکن تیم ملی کانادا برای حضور در المپیک توکیو این افراد هستند:

پاسورها: تایلر سندرز و جی بلانکنا

دریافت‌کننده‌ها: استفان تیموتی مار، استیون مارشال، جان گوردون پرین و نیکولاس هوگ

مدافعین میانی: گراهام ویگراس، لوکاس ون برکل و آرتور شوارتز

پشت‌خط‌زن‌ها: شارون ورونون اوانز و رایان اسکلاتر

لیبرو: بلر کامرون بن

المپیک پنجم برای کانادا

والیبال کانادا در بیشتر تاریخ خود زیر سایه کوبا و آمریکا ۲ قدرت برتر آمریکای شمالی بوده است. این تیم پیش از این چهار بار در المپیک حضور داشته که اولین آن به لطف میزبانی درالمپیک ۱۹۷۶ مونترال بود و در رده نهم مسابقات قرار گرفت.

بهترین رتبه تاریخ این تیم هم در المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجلس بود که در غیبت کشور‌های بلوک شرق که قدرت‌های برتر آن زمان والیبال جهان بودند، در مکان چهارم مسابقات ایستاد. گلن هوگ سرمربی کنونی تیم ملی کانادا از باریکنان پرافتخار آن دوره به حساب می‌آید.

کانادا در المپیک ریو هم در گروهی سخت، بالاتر از آمریکا، برزیل و فرانسه در رده دوم گروه خود قرار گرفت و به مرحله حذفی راه یافت، اما در یک‌چهارم نهایی مقابل روسیه باخت و حذف شد.

تاریخچه رویارویی‌های ایران و کانادا

ایران و کانادا حریفانی خیلی قدیمی در والیبال جهان محسوب نمی‌شوند. نخستین بازی ۲ تیم در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۴ برگزار شد که با برتری کانادا به پایان رسید.

این ۲ تیم در مجموع هشت بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم هرکدام چهار پیروزی بوده است. سه بازی اخیر هم با پیروزی ایران به پایان رسیده است.

نتایج تیم ملی والیبال ایران مقابل کانادا

انتخابی المپیک ۲۰۰۴، ایران ۰ – کانادا ۳

جام جهانی ۲۰۱۵، ایران ۰ – کانادا ۳

انتخابی المپیک ۲۰۱۶، ایران ۳ – کانادا ۲

لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸، ایران ۱ – کانادا ۳

قهرمانی جهان ۲۰۱۸، ایران ۲ – کانادا ۳

لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹، ایران ۳ – کانادا ۰

جام جهانی ۲۰۱۹، ایران ۳ – کانادا ۱

لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱، ایران ۳ – کانادا ۱

برنامه مسابقات والیبال ۶ مرداد، بخش مردان المپیک ۲۰۲۰ توکیو به وقت تهران:

ساعت ۴:۳۰، ایران – کانادا

ساعت ۶:۳۵، تونس – آمریکا

ساعت ۹:۵۰، فرانسه – آرژانتین

ساعت ۱۱:۵۵، ونزوئلا – لهستان

ساعت ۱۵:۱۰، ایتالیا – ژاپن

ساعت ۱۷:۱۵، روسیه – برزیل

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied