شمانیوز
شما نیوز

توقف ناپذیر مثل فرهاد مجیدی

نتایج فرهاد مجیدی در بیستمین دوره لیگ برتر با استقلال از نمایش مربیانی، چون یحیی گل‌محمدی، محرم نویدکیا، آندره‌آ استراماچونی و حتی خودش در برهه قبلی حضور در استقلال بهتر بوده است.

توقف ناپذیر مثل فرهاد مجیدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز: استقلال در چارچوب هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه سه بر یک از سد میزبان خود نساجی گذشت تا ۵۶ امتیازی شود و جایگاه خود را بیش از پیش در رده سوم تثبیت کند. آبی‌پوشان تهرانی در ۱۰ دیدار اخیر خود در لیگ و جام حذفی باختی نداشته‌اند و به ۹ پیروزی دست پیدا کرده‌اند.

فرهاد مجیدی تیم بسیار روی فرمی را ساخته و پرداخته کرده است. آن‌ها در ۱۳ بازی زیر نظر شماره هفت محبوب آبی‌ها در لیگ بیستم به ۹ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست رسیده‌اند و ۲۹ امتیاز را مال خود کرده‌اند. ۱۶ گل زده و پنج گل خورده ماحصل تلاش تیم پایتخت‌نشین در این مدت بوده است.

آمار استقلال در لیگ برتر و میانگین امتیازات این تیم از زمان حضور او ۲.۲۳ بوده است. این متوسط از پرسپولیسِ یحیی گل‌محمدی (۲.۲۱) و سپاهانِ محرم نویدکیا (۲.۱۳) هم بهتر است و نشان می‌دهد مجیدی در این مدت چقدر عملکرد خوبی داشته است.

البته که عملکرد درخشان مجیدی به همینجا ختم نمی‌شود. او در ۱۳ بازی لیگ بیستم که سرمربی استقلال بوده موفق شده از ۱۳ دیداری که در لیگ نوزدهم آندره‌آ استراماچونی هدایت آبی‌ها را به عهده داشت هم بهتر نتیجه بگیرد. سرمربی اسبق و ایتالیا آبی‌ها هفت برد، چهار تساوی و ۲ شکست را در کارنامه داشت و ۲۵ امتیاز دشت کرد. تیم او ۲۶ گل به ثمر رساند و ۱۲ بار هم دروازه‌اش باز شد. متوسط امتیازگیری تیم استرا ۱.۹۲ بوده است. ۳۱ صدم کمتر از امتیازاتی که فرهاد مجیدی در این فصل جمع‌آوری کرده است. مجیدی ۲ برد بیشتر و ۲ تساوی کمتر نسبت به استرا دشت کرده است.

فرهادِ لیگ بیستم حتی از فرهادِ لیگ نوزدهم هم به مراتب بهتر بوده است. او در لیگ نوزدهم ۱۴ بازی را در لیگ برتر سرمربیگری کرد که ماحصل آن ۶ برد، ۶ تساوی و ۲ باخت بود. تیم او ۲۴ امتیاز به دست آورد که میانگینش ۱.۷۱ بود. حالا با ۵۲ صدم پیشرفت مواجه هستیم. استقلالِ لیگ نوزدهمِ مجیدی ۶ گل بیشتر زده بود، اما ۹ گل هم بیشتر دریافت کرده بود. حالا تفاضل گل مثبت ۱۱ است و در آن برهه مثبت هشت بود.

باید دید مجیدی در ادامه راه چه عملکردی را خواهد داشت. تیم تحت هدایت وی در هفته آخر میزبان سپاهان اصفهان است و سپس مهیای نیمه‌نهایی و احتمالا فینال جام حذفی خواهد شد. آبی‌ها دو تا سه بازی تا انتهای این فصل زمان دارند و سپس باید به تعطیلاتی کوتاه مدت بروند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied