شمانیوز
شما نیوز

خداحافظی کیمیا علیزاده با المپیک توکیو

کیمیا علیزاده، تکواندوکار سابق تیم ملی ایران با شکست مقابل حریف ترکیه‌ای‌ خود در تکرار موفقیت المپیک قبلی ناکام بود و بدون کسب مدال با این رویداد خداحافظی کرد.

خداحافظی کیمیا علیزاده با المپیک توکیو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز: در دیدار رده‌بندی وزن ۵۷- کیلوگرم زنان المپیک ۲۰۲۰ توکیو، کیمیا علیزاده نماینده ایرانی پناهجویان به مصاف هاتیج کبرا ایلگون ترکیه‌ای رفت و با شکست ۸ بر ۶ در کسب مدال ناکام ماند.

کیمیا علیزاده در حالی در این دوره به‌عنوان یک پناهجو شرکت کرد و مدال نگرفت که دوره قبلی با پرچم ایران به مقام سوم رسیده بود .

پیروزی و شکست دو ایرانی

او صبح امروز و در دور نخست رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک به مصاف ناهید کیانی نماینده ایران رفت و پیروز شد.

ساعت ۵.۳۰ دقیقه صبح امروز سوم مرداد ماه،ناهید کیانی از ایران در وزن ۵۷- کیلوگرم به مصاف کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان المپیک رفت اما در نهایت کیمیا علیزاده با نتیجه ۱۸ بر ۹ کیانی را شکست داد.

در ابتدا اختلاف تنها دو امتیاز بود و حتی به یک اختلاف نیز رسید، اما در ادامه بازی عملکرد بهتر علیزاده و اخطارهای کیانی باعث شد نتیجه به سود علیزاده رقم بخورد.

نکته جالب این مسابقه این بود که دو تکواندوکار ایرانی به مصاف هم رفته بودند. دو فردی که یکی با پرچم پناهندگان مسابقات توکیو شرکت کرده و دیگری با پرچم ایران. به عبارتی دو تکواندوکار ایرانی به مصاف هم رفتند که نتیجه به نفع کیمیا علیزاده تمام شد.

آنگونه که ایسنا گزارش داده پس از پایان مبارزه، کیمیا علیزاده به سراغ مهرو کمرانی مربی سابق خود و مربی ناهید کیانی رفت و او را در آغوش گرفت. دو ورزشکار پس از مسابقه هیچ‌کدام حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نشدند.

پیش از این هم بسیاری می‌گفتند ناهید کیانی شانس چندانی برای پیروزی در این دیدار ندارد. زیرا او شرایط چندان خوبی در رنکینگ جهانی ندارد و به همین دلیل در میان همه نفرات حاضر در این وزن در رده آخر قرار گرفته است.

ناهید کیانی پیش از این برنده مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی و مدال برنز بازی‌های آسیایی بوده است و تنها زنی است که توانسته سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کند.

تنها مدال‌آور زن ایرانی در المپیک

اما کیمیا علیزاده در مسابقات ریو ۲۰۱۶ برنده مدال برنز شد. او تنها مدال تاریخ ورزش زنان ایران را کسب کرده است اما امسال از تیم پناهجویان در این مسابقات شرکت کرده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied