شمانیوز
شما نیوز

جواد نکونام | استقلال

جواد نکونام با یک رکورد ویژه علیه پرسپولیس | برد استقلال در دربی قطعی شد؟

جواد نکونام تقابل های خاطره انگیزی مقابل پرسپولیس داشته است که پیش از دربی باهم مرور می کنیم.

جواد نکونام با یک رکورد ویژه علیه پرسپولیس | برد استقلال در دربی قطعی شد؟

به گزارش شمانیوزجواد نکونام در صورتی که در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پرسپولیس حاضر نشود با جریمه سنگین روبه رو خواهد شد. جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران است جواد نکونام در چند بازی اخیر در نشست‌های خبری پیش و بعد از بازی حاضر نشده جواد نکونام بازهم در نشست پیش از دیدار مقابل پرسپولیس شرکت نکرد و احتمالا با جریمه سنگین از سوی کمیته انضباطی رو به رو خواهد شد.

از سال ۱۳۹۷ که جواد نکونام برای نخستین بار در لیگ برتر ایران به عنوان سرمربی کارش را آغاز کرد و تا همین دربی رفت که برای اولین بار استرس بالای سرمربیگری در شهرآورد تهران را تجربه کرد، همواره مصاف های جذاب و البته جنجالی برابر پرسپولیس داشته که مرور آن ها خالی از لطف نیست.

1. پرسپولیس 2 - 1 نساجی- شکست مقابل تیم 13 نفره برانکو

اولین رویایی نکونام و پرسپولیس به شهریور ماه ۱۳۹۷ برمی‌گردد. در نخستین فصل حضور نساجی در لیگ برتر ایران، مازنی ها تحت هدایت نکونام در آزادی به مصاف پرسپولیسی رفتند که در آن فصل به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تنها ۱۳ بازیکن بزرگسال در ترکیب داشتند. آن بازی در نهایت با نتیجه دو بریک و با گل های علیپور و گل بخودی حامد شیری برای پرسپولیس و تک گل گولسیانی از روی نقطه پنالتی برای نساجی به پایان رسید تا نکونام در اولین مصاف رسمی اش در دوران مربیگری در برابر سرخ ها تن به شکست خارج از خانه بدهد.

2. فولاد 0 -1 پرسپولیس ، فرارلالیگایی کالدرون از بحران

درست در روزهایی که پرسپولیس با گابریل کالدرون آرژانتینی روزهای خوشی را سپری نمی‌کرد و در سه بازی اخیرش با مزد آرژانتینی نتیجه نگرفته بود، قرمزها در اهواز به مصاف فولاد نکونام رفتند. این بازی که در آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار شد علی رغم موقعیت های تقریبا زیاد گلزنی که هردو تیم داشتند درنهایت با تک گل مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا نکونام در اولین مصاف مقابل پرسپولیس با تیم فولاد نیز شکست را پذیرا باشد.

3.پرسپولیس 1-0 فولاد، تثبیت قهرمانی پیش چشم نکو

پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازی ها به مدت ۵ ماه، لیگ دوباره از سر گرفته شد و پرسپولیس با یحیی گل محمدی یکی پس از دیگری از سد حریفان می‌گذشت تا به چهارمین قهرمانی پیاپی برسد‌.

در حالی که آن ها اختلاف دورقمی با تیم دوم جدول داشتند در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد رفتند و موفق شدند با تک گل  سیامک نعمتی و  با نتیجه یک بر صفر برابر فولاد نکونام به برتری برسند تا ضمن تثبیت قهرمانی زودهنگام شان، سومین پیروزی پیاپی مقابل نکونام را جشن بگیرند.

4.پرسپولیس 2-1 فولاد، پیروزی لحظه آخری با گل احمد نور

پس از شوک اولسان به پرسپولیس و عدم قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اسیا۲۰۲۰، این دو تیم در دی ماه ۱۳۹۹ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این دیدار که به نوعی آغاز ماجراهای هاشمی نسب و کادر فنی پرسپولیس بود، در نهایت با نتیجه دو بر یک به پایان رسید تا چهارمین شکست پیاپی نکونام برابر سرخ پوشان رقم بخورد. شکستی که حواشی زیاد چه هنگام بازی و چه بعد از سوت پایان از جمله اعلام پنالتی جنجالی با هند کنعانی زادگان و همچنین مصاحبه تهاجمی هاشمی نسب علیه نیمکت پرسپولیس داشت.

5.فولاد 0 - 0پرسپولیس، اولین دشت نکو از یحیی

سرانجام در مرداد ماه ۱۴۰۰ و دیدار برگشت لیگ بیستم بین دو تیم فولاد و پرسپولیس نکونام موفق شد برای نخستین بار ازقرمز ها امتیاز بگیرد. آن هم در شرایطی که آن ها برای کسب پنجمین قهرمانی پیاپی نیاز مبرمی به هر سه امتیاز دیدار خارج از خانه شان در اهواز داشتند.

البته که گرمای شدید هوا و عملکرد درخشان فولاد با نکونام در آن روزها و البته توقف سپاهان در بازی همزمان موجب شد شاگردان یحیی از کسب یک امتیاز در جهنم فولاد آرنا هم راضی باشند و به تهران برگردند.

6.پرسپولیس 1-0 فولاد، بدرقه دوباره جواد از آزادی با شکست

پس از جدایی نکونام از فولاد و غیبت او در دیدار رفت فولاد و پرسپولیس در اهواز، در دیدار برگشت بار دیگر مرد لالیگایی فوتبال ایران به نیمکت فولاد برگشته بود و باز هم در استادیوم آزادی باید به مصاف پرسپولیس می‌رفت. این دیدار که در دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد در نهایت با تک گل مهدی عبدی برای سرخپوشان به پایان رسید تا پنجمین و البته آخرین شکست نکونام برابر پرسپولیس رقم بخورد.

7.فولاد 1-0 پرسپولیس، شیرین ترین برد نکو مقابل یحیی

فولاد بواسطه قهرمانی جام حذفی باید در دیدار سوپرجام به مصاف پرسپولیس می رفت تا یکی از حساس ترین نبرد های رودررو میان نکونام و پرسپولیس شکل بگیرد. این بازی که در شهر سیرجان و بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزارشد نیز پر از حواشی ریز و درشت بود و در نهایت با تک گل موسی کولیبالی در ششمین دقیقه بازی، این دیدار به سود فولاد به پایان رسید تا اولین پیروزی نکونام برابر سرخ ها تبدیل به یکی از خاطره انگیز ترین روزهای سرمربیگری نکونام شود چرا که با این برد موفق شد دومین جام طی کمتر از یک سال را با قرمزهای فولاد جشن بگیرد.

8. پرسپولیس 0-0 فولاد، توقف ۴۰ هزار نفری در ازادی

در دیدار رفت دو تیم پرسپولیس و فولاد در مرداد ماه ۱۴۰۱ بار دیگر شاهد رقابت نکونام و یحیی گل محمدی بودیم. این بازی که با حضور ستاره های زیادی در ترکیب هر دوتیم در ورزشگاه آزادی برگزار شد با وحود موقعیت های گلزنی زیاد در نهایت با نتیجه صفر صفر به پایان رسید تا نکونام برای دومین بار پیاپی موفق به متوقف کردن پرسپولیس این بار در استادیوم خانگی آنها شود. این بازی هم از حواشی مهدی هاشمی نسب و پرسپولیسی ها بی نصیب نبود و پیش‌از شروع و حین بازی شعارهای زیادی از سوی هوادارن قرمز‌علیه بازیکن سابق شان شنیده شد که البته توسط یاغی فوتبال ایران در پایان بازی بی پاسخ نماند.

9.فولاد 1-0 پرسپولیس، پیروزی جنجالی در فولاد آرنا

سرانجام نکونام در آخرین مصاف مقابل پرسپولیس در بهمن ماه ۱۴۰۱ موفق شد برای دومین بار آن ها را با شکست بدرقه کند. در روزی که فولادی ها خیلی زود و در دقیقه ۱۵ توسط روبرتو تورس که اولین بازی اش در لیگ ایران دروازه بیرانوند را گشود و این برتری تا اخر بازی پایدار ماند تا فولاد پرسپولیس یحیی را به سمت بحران بدرقه کند. این بازی را می توان جنجالی ترین مصاف نکونام و پرسپولیس دز سال های اخیر دانست چرا که پس از پایان بازی مصاحبه های فوق جنجالی از سوی کادرفنی دوتیم علیه یکدیگر مطرح شد و فوتبال ایران را تا چند روز تحت تاثیر حواشی این بازی قرار داد.

10.پرسپولیس ۱-۱ استقلال، یامگا فرشته نجات نکونام 

علی رغم نتایج خوبی که جواد نکونام با تیم نه چندان کامل استقلال در این فصل گرفته است اما بی شک شکست در این بازی می توانست فشار سنگینی برای ادامه فصل روی دوش او و بازیکنانش بگذارد. بخصوص که اگر این شکست رخ می داد تبدیل به سومین باخت پیاپی آبی ها به پرسپولیس در کمتر از یک سال می شد. پس طبیعی بود که جواد نکونام بعد از اعلام پنالتی و گل شدن توپ به آن شکل خوشحالی کند.

او در دهمین تقابل با پرسپولیس نیز شکست نخورد تا حالا نزدیک به 780روز بی شکستی برابر قرمزها را تجربه کند. نکونام روز چهارشنبه برای یازدهمین بار در دوران مربیگری اش به به مصاف پرسپولیس خواهد رفت اما این بار دیگر خبری از یحیی روی نیمکت سرخپوشان نیست و نکو باید با اوسمار برزیلی سرشاخ شود.

عملکرد کلی نکونام برابر پرسپولیس:

۲ برد

۳ مساوی

۵ باخت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied