شمانیوز
شما نیوز

نتیجه دیدار تیم های والیبال ایران و چین 11 خرداد

تیم ملی والیبال ایران درست نخست بازی با تیم چین در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به پیروزی رسید.

نتیجه دیدار تیم های والیبال ایران و چین 11 خرداد

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از مهر: رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در گروه ایران به میزبانی چین در حال برگزاری است. در دومین روز این مسابقات تیم‌های ایران و چین رو در روی هم قرار گرفتند. ملی پوشان ایران در حالی امروز مقابل چین قرار گرفتند که روز گذشته و در بازی نخست تیم ملی ایتالیا را با نتیجه ۳ بر یک شکست دادند.

unnamed

سعید معروف، محمد موسوی، علی اصغر مجرد، میلاد عبادی پور، امیر غفور، پوریا فیاضی و محمد حضرت پور (لیبرو) بلندقامتان ایگور کولاکوویچ در شروع بازی بودند. سرمربی تیم ملی که در بازی روز گذشته از مجرد در اواخر بازی با ایتالیا استفاده کرد در این دیدار از ابتدای بازی به مجرد با ۲۲ سال اعتماد کرد و او را به زمین فرستاد.

ست نخست؛ ایران ۲۵ - چین ۲۲

* شاگردان ایگور در ست نخست همانند بازی با ایتالیا به دلیل ناهماهنگی، شروع خوبی نداشتند و در ابتدای بازی ۴ امتیاز از دست دادند تا اینکه پوریا فیاضی موفق شد امتیاز نخست را برای ایران کسب کند. چینی‌ها با نتیجه ۸ بر ۶ و دو اختلاف امتیاز نزد لوزانو برای تایم استراحت فنی اول رفتند. در ادامه ملی پوشان ایران موفق شدند دو اختلاف امتیاز را جبران و بازی را تا امتیاز ۱۱ برابر پیش ببرند. پوریا فیاضی ستاره ایران در بازی گذشته امروز نیز به کمک تیم ملی شتافت و با درخشش او ایران با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ از چین پیش افتاد. شاگردان کولاکوویچ دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ پیروز بودند. در نهایت ایران برتری خود را حفظ کرد و با نتیجه ۲۵  بر ۲۲ پیروز شد.‌

در ابتدای مسابقات با اعلام کمیته برگزاری رقابت‌ها قرار بود تیم ملی در هر سه بازی با لباس سفید رنگ حاضر شود که باعث اعتراض مسئولان ایرانی شد. امروز ملی پوشان با لباس قرمز به زمین رفتند و ظاهراً اعتراض ایران جواب داده است.

ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که پس از پایان دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی وثابت در لیگ ملت‌های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی در این رقابت‌ها بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند.

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.

تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied