شمانیوز
شما نیوز

قلعه نویی به دنبال چه بازیکنانی در نقل و انتقالات است ؟

شروع خریدهای قلعه‌نویی در نقل‌وانتقالات از مناطقی در زمین فوتبال بود که برای او اهمیت ویژه‌ای دارد؛ یک دفاع کناری و یک مهاجم سر زن.

قلعه نویی به دنبال چه بازیکنانی در نقل و انتقالات است ؟
به گزارش وبسایت نود، امیر قلعه‌نویی خیلی زود برای ترمیم سپاهان دست به کار شد و در شروع فصل نقل‌وانتقالات دو بازیکن خرید. در روزهایی که استقلال و پرسپولیس هنوز سرمربی فصل بعدشان مشخص نیست، سپاهان از این دو تیم سبقت گرفت و ستاره نقل‌وانتقالات را جذب کرد. محمدرضا حسینی که از استقلال و پرسپولیس هم پیشنهاد داشت، در اصفهان ماند و از ذوب‌آهن راهی سپاهان شد تا جانشین مهرداد محمدی شود.

 

اولین خرید قلعه‌نویی در خط حمله، بازیکنی است که طبق آمار متریکا، در نبردهای هوایی حدودا هفت برابر موفق‌تر از مهرداد محمدی بوده است. در حالی محمدی از سپاهان راهی دسپورتیوو پرتغال شد که فصل گذشته به طور متوسط فقط 0.4 نبردهوایی پیروز می‌شد، ولی علاقه قلعه‌نویی به ارسال‌های هوایی او را سراغ بازیکنی فرستاد که در هر مسابقه لیگ هجدهم به طور متوسط 2.7 مرتبه ضربه سر می‌زد. هر چند که محمدی روی گل‌ها تاثیرگذاریِ بیشتری نسبت به حسینی داشت، و نرخ تبدیل شوت به گلش هم بیشتر بود، ولی حسینی بیشتر دریبل می‌زند و پاس کلیدی بیشتری هم ارسال می‌کند.

 

حسینی با این انتخاب دوباره شاگرد قلعه‌نویی شد تا مانند دو فصل قبل در ذوب‌آهن، زوج کی‌روش استنلی را تشکیل دهد. زوجی که موفقیت‌شان روی هوا صدای شفر را درآورده بود و سرمربی استقلال در آن زمان اصطلاح کیک اند راش را برای سبک بازی تیم قلعه‌نویی به کار برده بود.

 

دیگر خرید قلعه‌نویی، مرتضی منصوری است. دفاع کناری فصل قبل پدیده که در 22 مسابقه دفاع راست بازی کرد و پنج بازی هم در سمت چپ دفاع قرار گرفت. توانایی بازی در دو پست، قلعه‌نویی را مجاب کرد که برای محمد ایران‌پوریان و سعید آقایی رقیبی درجه یک بتراشد. هر چند که منصوری فصل قبل با وجود نمایش خوب، هیچ گلی نزد و پاس گلی نداد. منصوری نسبت به دو دفاع کناری اصلی سپاهان در کارهای تهاجمی هم آمار ضعیف‌تری دارد ولی در دفاع کردن متعهدتر است. منصوری فصل قبل عملکرد دفاعی بیشتر از آقایی و ایرانپوریان ثبت کرد. ضمن اینکه به اندازه آقایی و ایران‌پوریان در ارسال پاس کلیدی موفق نبوده، ولی دقت پاس بالاتری از هر دو بازیکن داشت. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied