شمانیوز
شما نیوز

برانکو عاقل باشد به ایران باز نمی گردد

این روز‌ها سرمربی کروات تیم پرسپولیس هم‌اکنون به چهره‌ای خبرساز در رسانه‌های خاورمیانه تبدیل شده است.

برانکو عاقل باشد به ایران باز نمی گردد
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، سایت‌های عربی بحث حضور برانکو در لیگ عربستان را مطرح کرده‌اند. این موضوع باعث نگرانی هواداران پرشمار پرسپولیس شده که برانکو را عامل اصلی موفقیت این تیم در سال‌های اخیر می‌دانند. در همین راستا گزارشی تهیه کرده‌ایم که می‌خوانید. 

۵۰۰ هزار یورو به علاوه ۱۲۰ هزار یورو آپشن!
همان‌طور که پیش‌تر نوشته بودیم برانکو ۵۰۰ هزار یورو از باشگاه پرسپولیس طلبکار است و برای مدیران باشگاه هم شرط گذاشته اول این مبلغ پرداخت شود و بعد در خصوص تمدید قرارداد مذاکره می‌کنیم. جالب آنکه ۱۲۰ هزار یورو نیز آپشن‌های (!) قهرمانی این مربی موفق هنوز پرداخت نشده است. مضاف بر اینکه دستیاران کروات برانکو نیز موفق به دریافت مطالبات خود نشده و از این بابت بسیار شاکی هستند. شاید هرکس دیگری جای برانکو بود با این کارنامه مصاحبه‌های توفانی انجام می‌داد و بحث عدم پرداختی باشگاه را بزرگ‌نمایی می‌کرد، اما این مربی کروات با سکوت خود رفتار دیگری بروز داد. 

باشگاه به هواداران شماره حساب می‌دهد!
به تازگی اخباری در برخی سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه به احتمال زیاد باشگاه پرسپولیس که با مشکلات مالی فراوانی روبه‌روست برای جور کردن پول برانکو دست به دامان هواداران می‌شود. قرار است شماره حسابی اعلام شود تا هواداران با واریز مبلغی طلب برانکو را جور کنند!

مهدوی‌کیا هم اعلام آمادگی کرد!
«ما هواداران پرسپولیس تو را می‌خواهیم حتی اگر پول قراردادت را خودمان پرداخت کنیم!» این متنی بود که مهدی مهدوی‌کیا ستاره اسبق تیم ملی و پرسپولیس در صفحه شخصی اش منتشر کرد و بدین وسیله آمادگی اش برای واریز پول به حساب باشگاه برای حفظ برانکو را اعلام کرد. 

الاهلی یک خبر کذب و دروغ است؟!
اولین بار چند روز قبل سایت الدیره امارات به این موضوع پرداخت و در خصوص برانکو نوشت: این مربی در ۴ سال اخیر موفقیت‌های زیادی با پرسپولیس کسب کرده است. او در دو هفته اخیر ۲ مقام قهرمانی لیگ برتر و جام‌حذفی ایران را برای پرسپولیسی‌ها به ارمغان آورد، ظاهراً بخش زیادی از راه انتقالش به تیم الاهلی عربستان را طی کرده است. سایت الدیره امارات همچنین عنوان کرد مربی کروات در آستانه حضور در تیم جدیدش است. جالب آنکه بعد از سایت اماراتی، سایت عربستان ۳۶۰ به نقل از منابع خود خبر داد این مربی باتجربه حتی پیش‌قراردادش را هم با تیم جدید امضا کرده است. 

عضو هیئت‌مدیره الاهلی تأیید کرد
در ادامه منصور بن مشعل، عضو هیئت‌مدیره باشگاه الاهلی عربستان از معرفی سرمربی جدید این باشگاه در هفته‌های آتی خبر داد. او در این خصوص به روزنامه عکاظ گفت: سرمربی جدید انتخاب شده و به زودی معرفی خواهد شد. این مربی کارنامه بسیار درخشانی دارد، اما پس از پایان مدت قراردادش با باشگاه فعلی معرفی خواهد شد. بسیاری از طرفداران پرسپولیس با شنیدن این اظهار نظر یقین کردند نام سرمربی بعدی الاهلی عربستان برانکو ایوانکوویچ است!

مرغ باشگاه یک پا دارد؛ برانکو یک سال دیگر قرارداد دارد!
در این میان موضع باشگاه پرسپولیس هم در نوع خود جالب است که همواره روی یک حرف اصرار می‌ورزد: «برانکو یک سال دیگر با ما قرارداد دارد!» این در حالی است که شنیده می‌شود بندی در قرارداد برانکو گنجانده شده که در صورت تأخیر در پرداخت مطالبات مالی می‌تواند آن را فسخ کرده و از پرسپولیس جدا شود. ایرج عرب که خودش هم به خوبی از این موضوع اطلاع دارد قبل از خبر الاهلی از پرسپولیس استعفا داد، اما پس از جلسه با وزیر ورزش و جوانان راضی شد با وجود مشکلات مالی در پرسپولیس بماند. عرب بار‌ها گفته برانکو رقمی حدود ۶۲۰ هزار یورو (۵۰۰ هزار یورو پول قرارداد به علاوه ۱۲۰ هزار یورو آپشن) از پرسپولیس طلبکار است. مدت هاست ایرج عرب و دوستان وعده می‌دهند تا دو هفته دیگر پول طلب برانکو جور می‌شود، اما هنوز این دوهفته فرانرسیده است!

روزنامه عربستانی تکذیب کرد.
اما دیروز روزنامه ورزشی الریاضیه حرفی کاملاً متفاوت با آنچه تاکنون مطرح شده، بیان کرد. این نشریه نوشت : «مربی ۴ ساله اخیر قرمزپوشان از نیمکت الاهلی دور شده چراکه مدیریت باشگاه پرسپولیس به تکاپو افتاد و شرایط مالی این مربی را برآورده کرد تا طبق قرارداد برنامه یک سال باقی مانده از قراردادش اجرا شود.» الریاضیه نیز این موضوع را عنوان کرد که انتشار شایعات اخیر، باعث ناراحتی و ترس هواداران پرسپولیس از رفتن برانکو شد، اما باشگاه ایرانی در مقام حفظ او برآمد. 

برانکو پولش را هم بگیرد، نمی‌ماند!
سکوت برانکو هم در این مدت بر شایعات دامن زده است. در همین راستا شنیدیم برانکو حتی اگر ۶۲۰ هزار یورو پول طلبش را هم بگیرد باز در پرسپولیس نخواهد ماند. او فقط به خاطر واریز پولش سکوت کرده و بعد از دریافت مطالبات خود و دستیارانش با طیب خاطر با تیم جدیدش قرارداد خواهد بست. 

قرارداد ۴ میلیارد تومانی محمدرضا حسینی؟!
سعید آذری در مصاحبه‌ای عنوان کرد یکی از باشگاه‌ها به بازیکن ما پیشنهاد ۴ میلیارد تومانی داده است! پس از آن که محمدرضا حسینی به سپاهان رفت همه تصور کردند منظور مدیرعامل ذوب‌آهن تیم همشهری بوده است. شنیدیم محمدرضا حسینی در لیست خرید برانکو هم بوده و مرد کروات با شنیدن این خبر دریافته که سپاهان با بودجه کلان برای قهرمانی در لیگ نوزدهم بسته شده است. از طرف دیگر بحث پیشنهاد سنگین مالی استقلال به استراماچونی هم باعث شده برانکو به فکر فرورود!

عاقل باشی ایران نمی‌مانی!
اما شاید بیشترین نقش در جدایی احتمالی (شاید هم قطعی!) برانکو از پرسپولیس را یک دوست صمیمی در ایران بازی کرده باشد. طرف به برانکو گفته است: «تو توانستی ۳ بار با پرسپولیس قهرمان شوی و با این تیم به فینال آسیا رسیدی. دیگر بالاتر از این که نمی‌شوی. از طرفی با توجه به صحبت‌های رقیبان شما در خصوص مهندسی نتایج پرسپولیس دیگر تحت هیچ شرایطی نمی‌گذارند در لیگ نوزدهم قهرمان شوی و بهتر است فصل آینده در ایران نباشی و بروی. قطعاً هر کس هم که جانشین تو شود موفق نخواهد شد و بعد آقایان به خاطر اعتراض هواداران پرسپولیس با سلام و صلوات تو را برمی‌گردانند!» این توصیه دوستانه ظاهراً توانسته برانکو را برای جدایی موقت از پرسپولیس راضی کند. 

قرارمان یک‌شنبه صبح جلوی وزارت ورزش!
در پی انتشار این اخبار هواداران پرسپولیس قول و قراری در فضای مجازی با یکدیگر گذاشتند که ساعت ۱۱ روز یک‌شنبه (فردا) در اعتراض به نحوه جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس جلوی در اصلی وزارت ورزش و جوانان در خیابان سئول تجمع کنند!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied