شمانیوز
شما نیوز

حمله تند یک استقلالی به فرهاد مجیدی

اقبالی، مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا گفت: فرهاد مجیدی مربی بسیار جوانی است و تجربه لازم را برای هدایت تیم امید ندارد.

حمله تند یک استقلالی به فرهاد مجیدی
به گزارش شمانیوز به نقل ازخبرورزشی :  مسعود اقبالی، درباره انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران و عملکرد او در دو دیدار دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی اظهار داشت: ویلموتس مربی بزرگی است که سابقه بازیگری و مربیگری در اروپا را دارد. او تجاربی دارد که می‌تواند در اختیار تیم ملی ایران قرار دهد، اما مشکل فوتبال ما ساختاری، تشکیلاتی و مدیریتی است که باید اصلاح شود. اگر در کوتاه مدت نتوانیم آنچه ویلموتس نیاز دارد را در اختیارش بگذاریم، نمی‌توانیم از او هم توقع زیادی داشته باشیم. تیم ملی مطمئناً به بازی‌های تدارکاتی خوبی احتیاج دارد و باید همه تدارکات و امکانات در اختیارش قرار بگیرد، در غیر این صورت مانند زمان کی‌روش خواهد بود.

مربی پیشین استقلال با بیان اینکه «تیم ملی با حضور ویلموتس می‌تواند موفق شود به شرطی که مقدمات برای تیم ملی فراهم باشد» گفت: تیم ملی امکانات خوبی دارد، اما مهمترین موضوع، مسئله مالی و تدارکاتی است. تیم ایران نیاز به بازی‌های تدارکاتی خوبی دارد. نباید مشکلات مالی برای ویلموتس به وجود بیاید وگرنه چیزی که ویلموتس را از کی‌روش متفاوت می‌کند فقط می‌تواند تفکراتش باشد. به نظر می‌رسد فلسفه مربیگری ویلموتس این است که تیمش با حالت تهاجمی بازی کند، اما کی‌روش بیشتر با آرایش دفاعی حتی مقابل تیم‌های آسیایی به میدان می‌رفت.

این کارشناس فوتبال یادآور شد: ممکن است تیم ویلموتس در جام جهانی نیز با تاکتیک متفاوت وارد میدان شود و دفاعی بازی کند، اما بازی‌های تیم ملی مقابل کره جنوبی و سوریه نشان داد که او برعکس کی‌روش اعتقاد به سبک بازی هجومی دارد. فکر می‌کنم کی‌روش هم سیاست درستی را دنبال می‌کرد و در جام‌جهانی مقابل تیم‌های بزرگ تدافعی بازی می‌کرد. الان نیز تیم ملی باید همینطور باشد و اگر در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ تدافعی بازی نکند دچار مشکل خواهد شد، چرا که فوتبال ما ظرفیت بین‌المللی زیادی ندارد و نمی‌تواند مقابل تیم‌هایی مانند فرانسه آلمان یا اسپانیا تهاجمی بازی کند.
 
قبالی عنوان کرد: تنها انتظاری که می‌توانیم از ویلموتس داشته باشیم این است که مقابل بزرگان فوتبال آسیا از جمله ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا خوب بازی کنیم و قهرمان آسیا شویم. اگر ویلموتس بتواند این کار را انجام دهد در فوتبال ما کار بزرگی انجام داده، اما در غیر این صورت باز هم اتفاقی رخ نداده است.

مدرس فیفا با اشاره به اینکه باید در فوتبال ایران یک کار اساسی صورت بگیرد گفت: فوتبال ما از لحاظ ساختاری و مدیریتی مشکلات زیادی دارد و باید کار‌های زیادی در رده‌های پایه انجام شود تا بعد از ۱۵-۱۰ سال یک تیم بزرگسال خوب داشته باشیم که بتواند مثل کره جنوبی و ژاپن از گروهش در جام جهانی صعود کند.

اقبالی درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران به تسنیم گفت: او مربی بسیار جوانی است و تجربه لازم برای هدایت تیم امید را ندارد. مجیدی باید ابتدا در تیم‌های نونهالان و نوجوانان مربیگری کند و تعجب می‌کنم که آقایان در فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک او را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کرده‌اند. متاسفانه شیوه بدی داریم و آن استفاده از سلبریتی‌های فوتبال است، کسانی که مردم دوست‌شان دارند را می‌آوریم و از آن‌ها سوء استفاده می‌کنیم. فرهاد مجیدی بازیکنی بزرگ بوده و منکر آن نیستم، اما دوران بازیگری با مربیگری دو موضوع کاملاً متفاوت است. یک مربی باید ۲۰ سال زحمت بکشد تا بتواند در رده ملی کار کند یا برای مربیگری در لیگ برتر باید ۱۰ سال کار کند، اما ما از بازیکنان مشهور استفاده می‌کنیم و آن‌ها را می‌سوزانیم.

وی خاطرنشان کرد: این مربیان باید در کنار افراد باتجربه‌ای قرار بگیرند، اما اگر آن‌ها را تنها بگذاریم می‌سوزند، مانند علی دایی و امیر قلعه‌نویی که خیلی زود سرمربی تیم ملی شدند و آن‌ها را سوزاندیم. الان هم این اتفاق دارد برای فرهاد مجیدی رخ می‌دهد. مجیدی باید ابتدا در تیم‌های پایه کار کند و دستیار مربیان دیگری از تیم‌های لیگ برتری باشد. متاسفانه به تیم امید توجه زیادی نمی‌شود. این تیم ۷-۶ ماه دیگر مسابقات انتخابی المپیک را در پیش دارد، اما هیچ توجهی به آن نمی‌شود. این تیم الان باید کار کند و بازی‌های تدارکاتی داشته باشد تا با آمادگی بالا به مسابقات اعزام شود. اگر این کار‌ها انجام نشود «آب در هاون کوبیدن» است و این تیم نیز مانند دوره‌های قبل به جایی نمی‌رسد.

اقبالی تاکید کرد: نمی‌توانیم مجیدی را سرمربی تیم امید کنیم و پشت او پنهان شویم. متاسفانه این کار را باشگاه‌های ما نیز انجام می‌دهند و بازیکنان بزرگ‌شان را می‌آورند تا مسئولان پشت آن‌ها پنهان شوند. با این مسائل شاید بتوانند عوام‌فریبی کنند، ولی نمی‌توانند کارشناسان را فریب دهند. تکرار اشتباهات ما را به جایی نخواهد رساند و مدام در جا خواهیم زد. امیدوارم مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون در افکارشان تجدید نظر کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied