شمانیوز
شما نیوز

وضعیت بحرانی در استقلال و پرسپولیس

اوضاع دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در آستانه لیگ برتر نوزدهم، مساعد نیست.

وضعیت بحرانی در استقلال و پرسپولیس
به گزارش شمانیوز به نقل از تسنیم، پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر هجدهم و قهرمانی پرسپولیس، 16 تیم لیگ برتری خود را برای حضور در رقابت‌های فصل آینده آماده می‌کنند. در این بین تیم‌هایی که همیشه خود را مدعی می‌دانند و برای قهرمانی یا کسب سهمیه تلاش خواهند کرد، سعی دارند در شرایطی مطلوب خود را برای فصل آینده آماده کنند، اما اوضاع دو تیم پرطرفدار پایتخت، مناسب نیست.

پرسپولیس که پس از چهار سال ثبات روی نیمکت مربیگری با حضور برانکو ایوانکوویچ، به موفقیت‌هایی از جمله سه قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی جام حذفی دست یافت، در این فصل به یک باره اوضاع آشفته‌ای پیدا کرده است. برانکو به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالباتش، قراردادش از اعتبار خارج شده و به همین دلیل به الاهلی عربستان رفته است. هرچند مسئولان باشگاه پرسپولیس معتقدند که برانکو نمی‌تواند قراردادش را یک طرفه فسخ کند و آنها راضی به فسخ قرارداد نیستند.

در شرایطی که وضعیت پرسپولیس با رفتن برانکو آشفته شده، هواداران این تیم با حضور مقابل باشگاه اعتراض خود را اعلام کرده و حتی خواستار استعفای مسئولان این باشگاه شده‌اند. اتفاقی که شاید در این مقطع کمی بتواند هواداران عصبانی پرسپولیس را آرام کند، اما آنچه اکنون اهمیت بیشتری دارد، این است که پرسپولیسی‌ها بتوانند برای فصل آینده جانشینی برای برانکو انتخاب کنند.

وضعیت استقلال هم که اکنون سرمربی دارد، شاید چندان بهتر از پرسپولیس نباشد. استقلالی‌ها استراماچونی را به عنوان سرمربی فصل آینده خود انتخاب کرده و با چند بازیکن هم به توافق رسیده‌اند. با این حال استقلالی‌ها از داخل باشگاه دچار وضعیتی آشفته شده‌اند. پس از استعفای امین نوروزی، معاون پزشکی و هادی مباشری، معاون اجرایی باشگاه، این بار نوبت به استعفای احمد سعادتمند، رئیس هیئت مدیره باشگاه رسیده است. استعفایی که به دلیل اختلافات داخلی بوده است. روابط برخی بازیکنان و مسئولان باشگاه هم تیره و تار شده تا استقلال شاهد روزهای پرتنشی باشد. تمام این مسائل نیاز به مدیریت از سوی امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه دارد و شاید بتوان با تدبیر بهتر، مقابل این اتفاقات را بگیرد.

مسلماً حال خوب فوتبال ایران با وجود هواداران پرشمار دو تیم استقلال و پرسپولیس، به شرایط این دو تیم بستگی دارد. با توجه به اینکه اکنون وضعیت آشفته‌ای در این دو تیم وجود دارد، شاید بهتر است مدیران استقلال و پرسپولیس، هر چه زودتر با تدبیری بهتر و تصمیمی به موقع، جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیرند. اکنون آنچه پرسپولیسی‌ها به آن نیاز دارند، انتخاب سرمربی و فعالیت در فصل نقل و انتقالات است و استقلالی‌ها نیز باید در سیستم مدیریتی خود به همبستگی بیشتری برسند.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied