شمانیوز
شما نیوز

اختلاف مسی و بارسلونا بر سر نیمار و گریزمان + عکس

سران باشگاه بارسلونا بر سر دوراهی گریزمان و نیمار گیر کرده اند اما در این بین، نظر یک نفر بیشترین اهمیت را دارد.

اختلاف مسی و بارسلونا بر سر نیمار و گریزمان + عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از "ورزش سه"، تا هفته گذشته همه چیز حکایت از این داشت که از اول جولای(10 تیر)، آنتوان گریزمان پس از پرداخت شدن بند فسخ قرارداد 120 میلیون یورویی اش به بازیکن جدید بارسلونا بدل خواهد شد تا شاهد مثلث جدیدی در بارسا باشیم. قطعا مثلث مسی، سوارز و گریزمان می تواند یک مثلث مخوف برای همه حریفان باشد اما از هفته ها پیش گفته می شد که بازیکنان بزرگ بارسا به خصوص مسی، هیچ علاقه ای به آمدن گریزمان ندارند.

جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس بارسا تمایل به جذب گریزمان دارد و از زمستان گذشته با او به توافق شخصی رسیده است اما هرگز تصور نمی کرد که با لو رفتن این خبر، بزرگترین مخالف او لیونل مسی و دیگر بزرگان رختن بارسا باشند.

رئیس تصور می کرد که با جذب گریزمان می تواند بهترین هدیه را به مسی و ارنستو والورده بدهد اما همه چیز بر ضد او پیش می رود.

 

 

دقیقا یک ماه پیش بود که فاش شد بازیکنان بارسا با انتقال آنتوان گریزمان مخالف هستند و نظر خود را به مدیریت باشگاه منتقل کرده‌اند.

 این مخالفت علنی بازیکنان بارسلونا اهمیت زیادی داشت؛ چون  اولین بار بود که چنین پیامی از سوی رختکن تیم به جوزپ ماریا بارتومئو ارسال می شد و تا کنون رختکن بارسا در تصمیمات مربوط به کادر فنی یا جذب بازیکن به این شکل دخالت نکرده بود.

بازیکنان بارسا خطاب به مدیریت اعلام کردند که حاضر به پذیرش گریزمان نیستند. پیام ارسالی از رختکن بارسا به مدیریت ساده بود:« نمی‌خواهیم گریزمان به نوکمپ بیاید.»

 

 

دلیل مخالفت آنها نیز واضح است؛ تابستان سال گذشته و درحالیکه چندین نفر از بازیکنان بارسا علناً از پیوستن گریزمان به بارسا استقبال کرده و او را ستایش کرده بودند، ستاره فرانسوی اعلام کرد قصد پیوستن به بارسا را ندارد و در یک مستند جنجالی این موضوع را اطلاع داد. لحن صحبت او به شکلی بود که بازیکنان بارسا را رنجاند.

در واقع صحبت‌های گریزمان به شکلی بود که این تلقی را ایجاد کرد که او از باشگاه بارسلونا خوشش نمی‌آید و  انتشار فیلم مستند او که تصمیمش درباره ملحق نشدن به غول کاتالان را در آن اعلام کرد، هرگز به مذاق بازیکنان خوش نیامد.

بازیکنان بارسا می‌گویند، کسی که به این شکل رفتار کرده و علناً از بی‌علاقگی خود به بارسا صحبت کرده، لیاقت پوشیدن پیراهن این تیم را ندارد.

 

 

 در تمام این مدت اما اخبار ضد و نقیض در مورد انتقال گریزمان، ادامه دار بوده اند. ستاره فرانسوی چندی پیش اذعان کرد که مقصد بعدی خود را می داند ولی کمی بیشتر باید منتظر ماند. بسیاری از صحبت های او اینگونه تعبیر کردند که منظور او صبر کردن تا اول جولای بوده تا بارسا بند فسخ او را پرداخت کند.

همه چیز طبق روال پیش می رفت تا اینکه دو روز پیش، ناصر الخلیفی در یک مصاحبه طوفانی و غیرمنتظره با فرانس فوتبال، ستاره های مشهور تیمش را به باد انتقاد گرفت و تعهد آنها را زیر سوال برد. او تاکید کرد که دیگر بازیکن سلبریتی جذب نخواهد کرد و هیچ رفتار غیرورزشی و کم کاری را تحمل نخواهد کرد. الخلیفی گفت که هر کسی با پروژه او مخالفت است، می تواند از باشگاه برود.

 

 

از نگاه رسانه های اسپانیایی، هدف اصلی انتقادات او کسی جز نیمار نبود. ستاره برزیلی که این روزها مصدوم است و در برزیل حضور دارد، این پیام را به روشنی دریافت کرده و در پاسخ به آن گفته است:« از حضور در پی اس جی پشیمانم و می خواهم به خانه ام(بارسا) برگردم. جایی که هرگز نباید ترکش می کردم.»

 

نیمار به روشنی در فهرست فروش پی اس جی قرار گرفته اما قطعا مدیر قطری حاضر نخواهد بود با رقمی کمتر از 222 میلیون یورو او را از دست بدهد.همان مبلغی که دو سال پیش برای جذبش به بارسا پرداخت کرد.

شرایط نیمار اما با گریزمان کاملا متفاوت است. هر اندازه گریزمان جایگاهی در رختکن بارسا ندارد؛ در عوض ستاره های بارسا به خصوص مسی، حاضرند با چشم بسته او را قبول کنند.

اگر هیچ حسی به گریزمان وجود ندارد، نیمار شخصیتی همیشه محبوب بین بازیکنان بارسا بوده است. اطلاعات دریافتی از درون باشگاه حاکی از آن است که از سوی رختکن بارسا، هیچ مخالفتی برای بازگشت نیمار وجود نخواهد داشت.

 

 

نیمار پس از جدایی، هرگز رابطه خود با هم تیمی های سابقش را از دست نداد. او از هر فرصتی برای بازگشت به بارسلونا و دیدار با آنها استفاده می کند و حتی اخیرا مسی فاش کرد که گروه واتس آپی مشتکری با نیمار و سوارز دارد و همواره باهم در ارتباطند. سوارز نیز در مصاحبه اخیر خود گفت که چه کسی از بازی کنار نیمار لذت نمی برد؟

 

خاطره همگانی مثبت و بسیار خوبی از نیمار در بارسلونا وجود دارد. رابطه نیمار نه فقط با مسی و سوارز که با دیگر هم تیمی های سابقش نیز عالی است. آخرین قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان به سال 2015 و زمانی بر می گردد که بارسا مثلث مخوف نیمار، مسی و سوارز را در اختیار داشت. در رختکن بارسا همه نیمار را دوست دارند و به همین دلیل ستاره برزیلی، بارسلونا را به هر پیشنهاد دیگری از جمله رئال ترجیح می دهد.

 

در این بین البته هستند افرادی در باشگاه و حتی خیلی از هواداران که از شیوه جدایی نیمار ناراحت و دلخورند و این می تواند یک نقطه مقابل برای ستاره برزیلی باشد اما او حاضر است از دستمزد خود بکاهد و در صورت نیاز، یک عذرخواهی رسمی از هواداران و اعضای باشگاه داشته باشد. در داخل باشگاه نیز معتقدند که هر کسی می تواند اشتباه کند و نیمار هم متوجه اشتباهش شده است. او در بارسا خوشحال بود و حالا می خواهد بار دیگر خوشحال باشد.

 

 

در این بین اما حس مثبتی که بین او و مسی وجود دارد، فاکتور بسیار تعیین کننده ای به حساب می آید. حسی که سران بارسا نمی توانند آن را نادیده بگیرند. مسی هم از بازی کنار نیمار خوشحال بود. او در آخرین فصل حضور نیمار، چندین و چند بار پنالتی ها و ضربات آزاد را به او داد و زمانی که مصدوم بود، از این حیث که نیمار در زمین حاضر است، آسوده خاطر بود.

از نظر مسی، نیمار بهترین جانشین پس از خداحافظی او از فوتبال خواهد بود و چه کسی است که بخواهد نظری مخالف مسی داشته باشد؟

مسی و دیگر بزرگان رختکن بارسا از روز گذشته در تماس با نیمار برای فراهم کردن زمینه بازگشت او هستند. سران بارسا این را به خوبی می دانند و باید بین گریزمان و نیمار یکی را انتخاب کنند. انتقال نیمار، قطعا هزینه بر و بسیار گزاف خواهد بود و شاید مجبور شوند دو بازیکن را نیز در راه این انتقال به پی اس جی واگذار کنند اما وقتی مسی خواستار بازگشت نیمار باشد، نباید به چیزی دیگری فکر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied