شمانیوز
شما نیوز

ساعت دیدار تیم های والیبال ایران و بلغارستان

مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از روز جمعه آغاز و تا نهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

ساعت دیدار تیم های والیبال ایران و بلغارستان

 به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از تسنیم: مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از روز جمعه آغاز و تا نهم تیرماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، لهستان، پرتغال، روسیه (قهرمان دوره گذشته مسابقات)، صربستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در مرحله مقدماتی مسابقات هستند که پس از پنج هفته رقابت، ۶ تیم برتر راهی مرحله نهایی خواهند شد. مرحله نهایی مسابقات به میزبانی آمریکا از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برگزار و تکلیف قهرمان مشخص خواهد شد.

 

تیم ملی والیبال ایران در حالی وارد چهارمین هفته لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ می‌شود که برای دومین هفته متوالی میزبان است. در مرحله بین‌قاره‌ای لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ تنها کشور‌های چین، برزیل، بلغارستان و ایران از ۲ بار امتیاز میزبانی برخوردارند.

تیم ملی ایران در نخستین بازی خود از هفته چهارم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل به مصاف تیم ملی پرتغال رفت و با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.

پرتغال که جای کره جنوبی را در لیگ ملت‌ها گرفته برای نخستین بار است که حضور در این مسابقات را تجربه می‌کند. این تیم تاکنون به المپیک صعود نکرده و ۲ بار در مسابقات قهرمانی جهان حاضر بوده است. بهترین عنوان این تیم در اروپا به سال ۱۹۴۸ برمی‌گردد که پرتغالی‌ها چهارم شدند. پرتغال تنها ۲ پیروزی مقابل چین و بلغارستان در ۹ مسابقه قبلی در لیگ ملت‌ها را تجربه کرده است. پرتغال تیم ۳۱ رنکینگ جهانی است.

استرالیا با ثبت تنها یک پیروزی مقابل مقابل آلمان کنار چین، قعرنشینان لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ هستند. استرالیا در ۵ دوره از لیگ جهانی حاضر بوده که نخستین دوره آن در سال ۱۹۹۹ بوده است. دومین حضور آن‌ها در لیگ جهانی، ۱۵ سال بعد اتفاق افتاد. آن‌ها در لیگ ملت‌های سال قبل با ۵ پیروزی و ۱۰ شکست به جایگاهی بهتر از چهاردهمی نرسیدند.

سومین و سخت‌ترین حریف ایران در هفته چهارم، فرانسه است که دیروز با نتیجه سه بر صفر استرالیا را شکست دادند. خروس‌ها در سال ۲۰۱۵ علاوه بر قهرمانی اروپا، قهرمان لیگ جهانی نیز شده‌اند و در سال ۲۰۱۶ نیز به مدال برنز رسیدند.

درخشش فرانسوی‌ها در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشت و این تیم با غلبه بر برزیل در فینال لیگ جهانی به یک مدال طلای دیگر رسید. آن‌ها در سال ۲۰۱۸ در حالی که میزبان مرحله فینال در شهر «لیل» بودند در فینال از روسیه شکست خوردند و به مدال نقره رسیدند. تیم ملی والیبال فرانسه تاکنون ۴ بار به المپیک صعود کرده است.

شنبه ۸ تیر: ایران - بلغارستان، ساعت ۲۲:۱۰

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied