شمانیوز
شما نیوز

کسر 6 امتیاز از استقلال قطعی شد؟

یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال به خبرنگار ما گفت موضوع کسر ۶ امتیاز کاملاً جدی است و احتمال دارد فصل جدید را با منفی ۶ امتیاز آغاز کنند.

کسر 6 امتیاز از استقلال قطعی شد؟
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، نزدیک به یک ماه قبل وقتی خبرورزشی در گزارش ویژه از این نوشت که استقلال با تهدید کسر ۶ امتیاز برای شروع فصل جدید روبه‌رو است، امیرحسین فتحی مدیرعامل این باشگاه موضعگیری کرد و گفت چنین خبری به هیچ عنوان صحت ندارد. یکی، دو روز بعد کامران منزوی عضو هیئت مدیره استقلال اعلام کرد طبق گفته فتحی، مذاکراتی با فیفا صورت گرفته تا از منبع طلب فیفا، پول پروپییچ پرداخت شود.
 
 
همان روز به منزوی گفتیم طبق ادعای مسئولان فدراسیون فوتبال فیفا از این پس دلاری به حساب افراد شخصی یا باشگاه‌ها واریز نمی‌کند بلکه طرف حسابش تنها و تنها فدراسیون‌های زیرمجموعه هستند. ابراهیم شکوری همان روز‌ها در گفتگو با خبرورزشی این موضوع را تأیید کرد و گفت به هیچ عنوان فیفا به باشگاه یا طلبکاری پول نمی‌دهد. با وجود اعلام خبرورزشی فتحی مدیرعامل استقلال تأکید داشت پول از طریق فیفا پرداخت می‌شود، اما دیروز یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه گفت در این زمینه به بن‌بست رسیده‌اند. در روز‌های اخیر مسئولان استقلال با مهدی تاج تماس گرفتند تا پیگیر ۹۰۰ هزار دلاری باشند که از فیفا طلب دارند. جواب این بود که فیفا فعلاً به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند به ایران پولی بدهد؛ از سویی اگر پول هم بدهد، استقلال چطور می‌خواهد پول را به حساب پروپییچ واریز کند؟ یکی از مسئولان فدراسیون در این باره به خبرورزشی گفت: «از هر بندری کالایی برای ایران ارسال شود، آن بندر را تحریم می‌کنند، مشکل اینقدر حاد است.» در چنین شرایطی باید از استقلالی‌ها پرسید چرا از یک ماه قبل به طور دقیق و عمیق پیگیر ماجرا نبوده‌اند تا حالا با چنین مشکل حادی روبه‌رو شوند. دیروز یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال به خبرنگار ما گفت موضوع کسر ۶ امتیاز کاملاً جدی است و احتمال دارد فصل جدید را با منفی ۶ امتیاز آغاز کنند. 
 
نکته اینجاست که استراماچونی هم متوجه این موضوع شده و پیگیر آن است. به هر حال او می‌داند در استقلال چقدر فشار کار زیاد است و تا اینجا هم باشگاه تلاش کرده بود موضوع را از این مربی پنهان نگه دارد. استراماچونی در اولین کنفرانس خود از این گفت که می‌خواهد در استقلال موفق باشد و قاعدتاً چنین شروعی در اولین فصل کاری نمی‌تواند برای او جالب باشد. بازخورد چنین خبری هم در رسانه‌های خارجی به نفع استقلال نخواهد بود. 

دست به دامان دولت شدند
در این بین نمی‌توان خیلی هم به مدیران استقلال خرده گرفت. آن‌ها اگر ۹۰۰ هزار دلار خود را از فیفا بگیرند به سادگی می‌توانند مشکلات‌شان را حل کنند. در واقع تحریم‌ها، امان این باشگاه و کلاً فوتبال ایران را بریده است. استقلالی‌ها برای حل این مشکل حتی دست به دامان وزارت ورزش شده‌اند. در سال‌های گذشته خیلی وقت‌ها دولت این مشکل را حل کرده و باشگاه استقلال هم امیدوار است دولت در این زمینه کمک کند و از طریق سفارت ایران در یکی از کشور‌ها بتواند پول پروپییچ را پرداخت کند. موضوع پرداخت پول پروپییچ قرار است در جلسه آتی هیئت مدیره مورد بررسی دوباره قرار گیرد. مشکل اینجاست که باشگاه اگر نتواند پول را بدهد، در مراحل بعد فیفا رأی تندتری علیه استقلال می‌دهد. از سویی باشگاه نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای‌سازی را هم دریافت کند. باشگاه استقلال زمان زیادی ندارد، کمتر از ۲۵ روز دیگر تا پایان زمان فیفا باقی مانده و استقلال امیدوار است دولت بتواند به نوعی مشکل‌شان را حل کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied