شمانیوز
شما نیوز

علت خرید های جدید استقلال چه بود ؟

استقلال پدیده فصل قبل را خرید و هافبک دفاعی پدیده را هم جذب کرد. ضمن اینکه با دو بازیکن تکنیکی سپیدرود و سایپا هم قرارداد بست.

علت خرید های جدید استقلال چه بود ؟
به گزارش شمانیوز به نقل از نود، استقلال بالاخره نقل و انتقالات این فصلش را استارت زد و 5 بازیکن جدید خرید. این تیم علاوه بر میلاد باقری که از مس کرمان لیگ یکی خرید، 4 بازیکن لیگ برتری هم جذب کرد. استقلال برای استحکام خط دفاعی سراغ بازیکن پرحاشیه سپاهان رفت. سیاوش یزدانی که بخاطر اتفاقات بازی با پرسپولیس حسابی سر زبان‌ها افتاده بود، جزو اولین خریدهای این فصل استقلال بود. ضمن اینکه دو بازیکن تکنیکی سپیدرود و سایپا یعنی علی دشتی و محمد بلبلی را هم جذب کردند. مسعود ریگی هافبک دفاعی پدیده هم دیگر خرید استقلالی‌ها بود.

 

تمام آمارهای زیر بر اساس داده‌های متریکا است

 

سیاوش یزدانی

یزدانی در این فصل نمره نسبتا خوب 2.91 را از آنالیزورهای نود کسب کرده بود و چهارمین بازیکن برتر تیمش بود. در فصلی که گذشت یزدانی به طور متوسط 6.7 عملکرد دفاعی نظیر قطع پاس، دفع توپ و بلاک ثبت کرد که از این حیث بهترین بازیکن تیمش بود. یزدانی در هر مسابقه نزدیک به یک توپ هم از حریف می‌گرفت. او علاوه بر تعهد بالای دفاعی، در حملات هم حضور پررنگی داشت. یزدانی در لیگ هجدهم 2 گل زده بود و 1 پاس‌گل داده بود. ضمن اینکه با 88 درصد دقت پاس، می‌تواند کمک زیادی به بازیسازی خط دفاع استقلال کند.

 

 

محمد بلبلی

یکی از پدیده‌های فصل قبل، هافبک سپیدرود رشت بود. بلبلی از هفته هفدهم به ترکیب تیمش اضافه شد و در 9 مسابقه برای رشتی‌ها بازی کرد. بلبلی در این مدت 2 گل زد و 1 پاس‌گل داد. محمد بلبلی 5 مسابقه به عنوان وینگر چپ بازی کرد و یک بازی هم در پست هافبک چپ قرار گرفت. جالب است که بلبلی فقط در سه بازی به عنوان هافبک راست بازی کرد که هر دو گلش را هم در همان دو مسابقه زد. بلبلی علاقه زیادی به بازی انفرادی داشت و با پاس کلیدیِ حداقلی، در هر بازی فصل گذشته به طور متوسط 2.4 شوت زد و 3 دریبل موفق ثبت می‌کرد. بلبلی در نمرات نود 2.86 را کسب کرده بود که بهترین میانگین بین بازیکنان سپیدرود بود.

 

 

مسعود ریگی

فصل گذشته نمایش قاسمی‌نژادهای پدیده حسابی برجسته شد و یونس شاکری هم دومین گلزن ایرانی برتر لیگ لقب گرفت. عقب‌تر از همه این‌ها، یک هافبک دفاعی حضور داشت که توپ‌های وسط زمین را جمع می‌کرد و بازیکنان تهاجمی تیم گل‌محمدی را با خاطری جمع به سراغ دفاع حریف می‌فرستاد. مسعود ریگی در هر سی مسابقه لیگ بدون اینکه حتی تعویض شود، بازی کرد. ریگی با وجود اینکه یک گل زد و یک پاس‌گل داد، ولی بیشتر به دفاع کمک می‌کرد تا اینکه در حملات حضور داشته باشد. ریگی دومین لمس توپ، دومین دقت پاس و سومین بازیکن برتر تیمش در توپ‌گیری از حریف بود. مسعود ریگی هم در نمرات نود معدل 2.88 را کسب کرد.

 

 

علی دشتی

دشتی فصل قبل با زدن 4 گل، دومین گلزن برتر تیمش بود. دشتی با پاس دادن خیلی رابطه خوبی ندارد و در دقت پاس و ارسال پاس‌کلیدی جزو نفرات قعرنشین تیمش بود. علی دشتی علاقه زیادی به نبردهای یک مقابل یک دارد و به طور متوسط نزدیک به 2 دریبل موفق ثبت می‌کرد. ضمن اینکه نرخ تبدیل شوت به گل او عدد خیلی خوب 20درصد بود. یعنی هر پنج تلاش دشتی برای شوت‌زنی، یک گل برای سایپا به همراه داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied