شمانیوز
شما نیوز

برانکو علت جدایی اش از پرسپولیس را فاش کرد

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین پرسپولیس گفت: پرسپولیس را ترک کردم چون به بعضی از نکات و شروط در قرارداد من احترام نگذاشتند.

برانکو علت جدایی اش از پرسپولیس را فاش کرد
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرورزشی؛  برانکو ایوانکوویچ سرمربی جدید تیم فوتبال الاهلی عربستان در گفت‌وگویی تفصیلی با روزنامه الریاضیه عربستان به سوالات خبرنگار این روزنامه در خصوص جدایی از پرسپولیس و حضور در لیگ عربستان پاسخ داد.

 

* آقای برانکو به لیگ عربستان خوش آمدید.
متشکرم از شما و خوشحالم که در اینجا حضور دارم. پیش از این یک سال در دمام حضور داشتم، لیگ عربستان و بازیکنان این کشور را می‌شناسم. امیدوارم در اینجا موفق باشم.

 

* چرا باشگاه الاهلی را انتخاب کردید؟
الاهلی یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های عربستان است و تاریخ بزرگی دارد. بار‌ها موفق به کسب عنوان قهرمانی شده، به فینال آسیا رسیده و همینطور شاهد بودم که هواداران این باشگاه استقبال قابل توجهی از من داشتند. من در یک باشگاه بزرگ و نامدار با تاریخی پرافتخار حضور دارم که در مورد آن چیز‌های زیادی شنیدم.

 

* نام شما برای هدایت الاهلی پیش از این هم بار‌ها اعلام شد آیا مذاکراتی داشتید؟
مدتی پیش و البته زمانی در حدود دو سال قبل هم پیشنهاداتی مطرح شد. من در زمان هدایت پرسپولیس بار‌ها مقابل الاهلی قرار گرفتم و می‌دانستم تیم قدرتمندی است.

 

* مذاکرات این بار چگونه پیش رفت؟
مذاکرات خیلی زود به نتیجه رسید چرا که ما اهداف مشترکی داریم و آن رسیدن به قهرمانی‌ها و موفقیت‌ها در رقابت‌های مختلف است. همچنین می‌خواهیم با فوتبالی که بازی می‌کنیم هواداران را راضی و خوشحال کنیم. می‌خواهیم از شکل بازی ما لذت ببرند.

 

* با وجود مذاکره با الاهلی شنیده شد که با پرسپولیس هم مذاکراتی داشتید و حتی اعلام کردند با شما به توافق رسیده‌اند.
من چهار فصل را در پرسپولیس سپری و بهترین نتایج دوران کاری‌ام را با آن‌ها تجربه کردم. این نتایج در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بود. سه قهرمانی پیاپی کسب کردیم و به واقع ترک کردن این باشگاه برایم بسیار سخت بود. این برای من و همینطور هواداران پرسپولیس تصمیم بسیار سختی بود، ولی به هر حال من یک مربی هستم و به دنبال چالش جدیدی بودم. از نظر من بهترین چالش ممکن انتخاب الاهلی و تلاش برای رسیدن به قهرمانی‌های دیگر است.

 

* الاهلی را تا چه حد می‌شناسید؟
من باشگاه‌های عربستانی را به خوبی می‌شناسم و البته زمانی که در پرسپولیس حضور داشتم بار‌ها مقابل الاهلی قرار گرفتیم. اطلاعات خوبی از شرایط فنی تیم دارم.

 

* در چه پست‌هایی از باشگاه درخواست کرده‌اید که بازیکن خارجی جذب شود؟
در حال حاضر بازیکنان خارجی بسیار خوبی در اختیار داریم، اما فکر می‌کنم در پست بازیساز و دفاع میانی نیاز به جذب بازیکن جدید داریم. البته باید تمرینات شروع شود و با اعضای تیم کار کنیم تا نیاز‌ها را بهتر ارزیابی کنیم.

 

* هواداران استقبال بسیار خوبی از شما داشته‌اند، این مسئله را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بسیار خوشحالم که هواداران باشگاه به خوبی از من حمایت کردند. این مسئله را در رسانه‌ها و فضای مجازی دیدم. من یک مربی هستم و تجربه موفقیت‌های زیادی در ایران، کرواسی و چین داشته‌ام. تجربه حضور در رده ملی را داشته و در مجموع ۱۱ قهرمانی کسب کرده‌ام و تلاش می‌کنم این تجربه را در اینجا تکرار کنم.

 

* الاهلی دو مهاجم بسیار خوب در اختیار دارد، عمر سوما و دجانینی. فکر می‌کنید این برای شما یک امتیاز است یا رقابت آن‌ها دردسرساز می‌شود؟
هردوی آن‌ها بازیکنان بسیار خوبی هستند و خوشحالم که چنین مهاجمانی در اختیار دارم. من فکر می‌کنم الاهلی می‌تواند با دو مهاجم بازی کند. چون باور و فلسفه من این است که می‌توانیم بازی‌های هجومی و رو به جلو انجام دهیم.

 

* شرایط بازیکنان داخلی الاهلی را چطور می‌بینید؟
به نظر من الاهلی و الهلال بهترین بازیکنان داخلی را در اختیار دارند.

 

* چه برنامه‌ای برای پیشرفت و رشد بازیکنان جوان دارید؟
یکی از فلسفه‌های من فرصت دادن به بازیکنان جوان است البته به شرط آنکه توانایی و استعداد لازم را داشته باشند. در طول تجربه کاری خودم بازیکنان جوان زیادی را در باشگاه‌های مختلف کشف کردم. یکی از آن‌ها لوکا مودریچ بود که او را به جهان معرفی کردم.

 

* با مسئولان باشگاه برای رسیدن به چه هدفی توافق کردید؟
هدف ما این است که در همه بازی‌هایمان پیروز باشیم به همه جام‌ها و افتخارات ممکن برسیم.

 

* فکر می‌کنید با توجه به نزدیکی مسابقات در ماه آگوست زمان کافی برای آماده سازی دارید؟
من الان در اتریش حضور دارم و منطقه را به خوبی شناسایی کرده‌ایم. تلاش می‌کنیم بهترین برنامه آماده سازی ممکن را داشته باشیم.

 

* باشگاه پرسپولیس اعلام کرده به دلیل مذاکره الاهلی با شما از باشگاه شکایت می‌کند چرا که هنوز در قرارداد با آن‌ها بوده‌اید و البته این شکایت می‌تواند موجب تعلیق شما شود.
اینکه پرسپولیس چه می‌کند یا اعتراض آن‌ها ارتباطی به من ندارد. گفته‌اند که به فیفا شکایت می‌کنند در حالی که اتفاق رسمی بین من و الاهلی روی نداده و چیزی به دست آن‌ها نرسیده است. هر چه تا امروز روی داده تنها در حد حرف بوده است. من یک مربی آزاد هستم، اما آن‌ها را ترک کردم، چون به بعضی از بخش‌ها و شروط قرارداد من احترام نگذاشتند.

 

* شما دارای مدرک دکترای حرکات ورزشی هستید و ظاهرا هیچ مربی دیگری چنین مدرکی ندارد، این درست است؟
بله درست است، من موفق به اخذ این مدرک در کرواسی شدم و البته این دانش به من کمک زیادی می‌کند خصوصا در تمرینات و آماده سازی تیم.

 

* چه نظری در خصوص تعداد بازیکنان خارجی لیگ عربستان دارید؟ در سال گذشته ۸ بازیکن بود و حالا ۷ بازیکن خارجی.
به نظرم فدراسیون فوتبال عربستان تلاش می‌کند تا اثر این تجربه را در لیگ ببیند. باید صبر کنیم و ببینیم چه نتیجه و تاثیری دارد البته کیفیت و توان بازیکنان خارجی هم بسیار مهم است.

 

* با این وجود بر اساس قوانین‌ای اف سی تنها می‌توانید از ۴ بازیکن خارجی در مسابقات لیگ قهرمانان استفاده کنید.
به هر حال طبق قانون مسابقات آسیایی سعی می‌کنیم بهترین نفرات خارجی خودمان را برای این رقابت‌ها انتخاب کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied