شمانیوز
شما نیوز

تحلیل فنی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال

مارک ویلموتس فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمانا برای حضور در اردوی تیرماه را اعلام کرد.

تحلیل فنی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال

به گزارش خبرنگارشمانوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران:  مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران امروز (دوشنبه) فهرست نفرات مدنظر خود را برای اردوی تیرماه این تیم اعلام کرد.

 

پیش از این قرار بود این اردو از ۱۹ تا ۲۴ تیر برگزار شود، اما با توجه به تاخیر ویلموتس در بازگشت به ایران و اینکه او امشب به کشورمان باز می‌گردد، اردویی که ابتدا قرار بود ۱۱ روزه باشد در نهایت به سه روز کاهش یافت تا تعامل بیشتری هم با باشگاه‌هایی که این روز‌ها درگیر آماده سازی لیگ برتر هستند صورت بگیرد.

کادرفنی تیم ملی در این اردو طبق قرار قبلی از بازیکنان لژیونر استفاده نکرد و از جمع ۲۳ بازیکن دعوت شده تنها محمدرشید مظاهری، سعید آقایی، احمد عبدالله زاده و علی کریمی سابقه حضور در اردوی یوز‌ها را دارند.

فهرست بازیکنان دعوت شده به این اردو:

  • محمد رشید مظاهری (تراکتورسازی) مهدی امینی (پیکان) احمد گوهری (سایپا)
  • محمد انصاری (پرسپولیس) محمد حسین مرادمند (شهر خودرو مشهد) سیاوش یزدانی (استقلال) ایمان سلیمی (تراکتورسازی) دانیال اسماعیلی فر (ذوب آهن) مهدی شیری (پرسپولیس) محمد نادری (پرسپولیس) سعید آقایی (سپاهان)
  • علی کریمی (استقلال) احمد عبدالله زاده (فولاد) رضا اسدی (سایپا) امیر حسین کریمی (پیکان) مهرداد محمدی (آوس پرتغال) محمد محبی (سپاهان) محمد کریمی (سپاهان) سعید واسعی (پیکان) آرش رضاوند (سایپا) مجید علیاری (سایپا)
  • شهریار مغانلو (ملوان) و پیمان رنجبری (گل گهر سیرجان)

در بین دروازه‌بان‌های حاضر در این اردو محمد رشید مظاهری که در نقل و انتقالات لیگ نوزدهم از ذوب آهن به تراکتورسازی پیوست با سه بازی ملی با تجربه‌ترین بازیکن محسوب می‌شود. مظاهری با کسب اجازه از ویلموتس برای رسیدگی به برخی امور شخصی و سفر خارجی اش در اردوی قبلی تیم ملی شرکت نکرد، اما سرمربی بلژیکی می‌خواهد در اردوی کوتاه مدت پیش رو برای نخستین بار توانایی دروازه‌بان دوم تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ را مورد ارزیابی قرار بدهد.

مهدی امینی، کاپیتان تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که در هفته‌های پایانی نیم فصل دوم لیگ برتر با عملکرد خوب خود، وحید شیخ ویسی را به یک نیمکت نشین در تیم پیکان تبدیل کرد هم برای نخستین بار به این اردو دعوت می‌شود.

احمد گوهری، دروازه‌بان ۲۳ ساله سابق پارس جنوبی هم که با درخشش در ترکیب این‌تیم در فصل نقل و انتقالات همراه با هم سن و هم تیمی خود یعنی مجید علیاری به سایپا آمد، سومین دروازه‌بان حاضر در این اردو است. البته گوهری در هفته‌های پایانی فصل پیش جای خود را در ترکیب پارس به رحمان احمدی داد.

نفراتی مانند حامد لک و احسان مرادیان دیگر دروازه‌بان‌هایی بودند که می‌توانستند در فهرست تیم ملی قرار بگیرند که ویلموتس نظری روی آن‌ها نداشت.

علیاری به عنوان یک هافبک ۴ گل برای زردپوشان دیار جم به ثمر رساند.

یکی از نکات جالب توجه این فهرست دعوت از محمد انصاری است. مدافعی که در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما دچار پارگی رباط صلیبی شد و ادامه فصل را از دست داد. انصاری پس از تمدید قراردادش این روز‌ها حضور فعالی در تمرینات آماده سازی پیش فصل پرسپولیس دارد.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ویلموتس از زمان حضور در ایران پیدا کردن جانشینی مطمئن برای میلاد محمدی و احسان حاج صفی است و با توجه به توانایی‌های محمد انصاری، محمد نادری و سعید آقایی برای بازی در این پست شاید سرمربی بلژیکی بتواند از بین این سه نفر گمشده اش را پیدا کند.

بی شک محمد نادری ۲۲ ساله پس از مسجل شدن حضورش در تیم پرسپولیس برای فصل آینده با موافقت باشگاه کورتریک بلژیک با روحیه بالایی در اردوی جدید تیم ملی حاضر می‌شود. از طرفی سعید آقایی ۲۴ ساله هم که در زمان کارلوس کی روش بار‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شد، امیدوار است در این سه روز بتواند نظر مثبت ویلموتس را برای تبدیل شدن به جایگزینی مطمئنان برای مدافعان چپ اصلی تیم ملی جلب کند.

یکی از بهترین مدافعان میانی فصل گذشته فوتبال ایران محمد حسین مرادمند بود. بازیکنی که با نمایش‌های خوب در ترکیب پدیده شهرخودرو مشهد به یکی از عوامل کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای شاگردان یحیی گل محمدی تبدیل شد و اکنون در ۲۶ سالگی برای نخستین بار شانس حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان را پیدا می‌کند.

سیاوش یزدانی مدافع جنجالی سابق سپاهان و فعلی استقلال هم که توانایی‌های فنی اش در سایه حواشی قرار گرفته به این اردو دعوت شد.

ایمان سلیمی دفاع میانی ۲۳ ساله تراکتور هم که تا هفته‌های پایانی سال پیش زوج مستحکمی کنار محمد طیبی تشکیل داده بود و در فصل آتی هم باید همراه با محمدرضا خانزاده در ترکیب این تیم به میدان برود، برای اولین بار به اردوی تیم ملی فراخوانده می‌شود.

ویلموتس برای دفاع راست نام بازیکنانی را در فهرست خود جای داده که هر ۲ نفر عملکرد عالی‌ای در لیگ هجدهم داشتند. دانیال اسماعیلی فر ۲۶ ساله که این روز‌ها درگیر بحث اتمام سربازی اش و بازگشت از تراکتورسازی به ذوب آهن است و به جای حضور در تمرینات تیم علیرضا منصوریان در پادگان سر می‌کند، فصل پیش برای تیم تبریزی در تمام بازی‌ها به میدان رفت و ۵ گل به ثمر رساند.

مهدی شیری هم که به دنبال انتقالش از پیکان به پرسپولیس با این‌ تیم در کسب قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی دبل کرد با ۲۸ سال یکی از بازیکنان مسن حاضر در اردوی سه روزه تیم ملی است.

محمد دانشگر، شجاع خلیل زاده، علی دشتی، محمد نژاد مهدی و مرتضی منصوری دیگر بازیکنانی بودند که با توجه به عملکردشان در فصل گذشته انتظار می‌رفت جزء دعوت شدگان به اردوی تیم ملی باشند.

علی کریمی با سابقه انجام دادن ۱۰ بازی ملی به دلیل آسیب دیدگی فرصت بازی در جام ملت‌های آسیا را از دست داد و این روز‌ها در آستانه جدایی از استقلال قرار گرفته است بار دیگر در جمع ملی پوشان قرار گرفت. کریمی در حال حاضر بار دیگر سودای لژیونر شدن در سر دارد و به همین دلیل تکلیف تمدید قراردادش با آبی پوشان پایتخت نامشخص است.

احمد عبدالله زاده دیگر هافبک دفاعی حاضر در این اردو است. او که چهار بار در بازی‌های تدارکاتی پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی به میدان رفت پس از نمایش خوبی که در نساجی مازندران داشت به فولاد خوزستان بازگشت.

امیرحسین کریمی ۲۳ ساله و سعید واسعی ۲۴ ساله که فصل پیش از هافبک‌های تاثیرگذار تیم میانه جدولی پیکان بودند هم با نظر ویلموتس شانس بزرگی در زندگی شان پیدا کرده اند و حال باید توانایی‌های خود را اثبات کنند.

حضور آرش رضاوند و رضا اسدی در فهرست ۲۳ نفره تیم ملی هم قابل توجه است. هافبک طراح فصل پیش سایپا که امروز به استقلال پیوست یکی از فانتزی باز‌های فوتبال ایران محسوب می‌شود. از طرفی اسدی هم پس از درخشش در ۲ فصل اخیر نام خود را به عنوان یکی بهترین هافبک‌های دفاعی ایران مطرح کرده و این روز‌ها بدون حضور در تمرینات نارنجی پوشان پایتخت مشغول بررسی پیشنهادهایش است. شنیده می‌شود اسدی هم مانند رضاوند در استانه توافق با استقلال قرار دارد.

کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی و سروش رفیعی (پرسپولیس) مسعود ریگی (استقلال) اکبر ایمانی (تراکتورسازی) مهدی مهدی پور (ذوب آهن) فراز امامعلی (پیکان) حسین مهربان (پدیده) محمدرضا حسینی (سپاهان) و داریوش شجاعیان (استقلال) هم از دیگر هافبک‌های پرشانس برای دعوت به تیم ملی بودند که در نهایت این کامیابی را به دست نیاوردند.

ویلموتس با دعوت از سه بازیکن خاص نشان داد نگاه ویژه‌ای به لیگ دسته اول ایران هم داشته است. محمد محبی که پس از درخشش در رقابت‌های فصل پیش این رقابت‌ها با شاهین شهرداری بوشهر راهی لیگ برتر شد در همان روز‌های ابتدایی نقل و انتقالات با نطر مثبت امیر قلعه نویی به سپاهان پیوست.

پیمان رنجبری هم که با به ثمر رساندن ۱۶ گل و قهرمانی با گل گهر سیرجان، ضمن کسب عنوان آقای گلی مشترک لیگ یک با شهریار مغانلو توانست جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرد، قراردادش را با سیرجانی‌ها تمدید کرد.

البته مغانلو ۲۴ ساله مانند ۲ بازیکن قبلی افتخار تیمی‌ای در فصل قبل لیگ برتر کسب نکرد و ملوان حتی با کسب عنوان آقای گلی از سوی او در نهایت در جایگاه یازدهم لیگ یک قرار گرفت. او پس از اتمام خدمت سربازی اش به پیکان بازگشت.

محمد کریمی ۲۳ ساله که با تیم سپاهان آقای پاس گل فصل پیش لیگ برتر شد به همراه مهرداد محمدی ۲۵ ساله که پس از درخشش در ترکیب سپاهان به مقصد تیم آوس پرتغال لژیونر شد اخرین بازیکنان حاضر در اردوی جدید تیم ملی هستند.

مهاجمانی، چون مرتضی تبریزی (استقلال) امیرارسلان مطهری (ذوب آهن) امین قاسمی نژاد و یونس شاکری (پدیده) و ساسان انصاری (تراکتورسازی) هم نفراتی هستند که با وجود عملکرد خوبشان در لیگ برتر پشت خط آقای گل‌های لیگ یک ماندند.

حال باید دید کدام یک از این بازیکنان جوان می‌توانند با جلب نظر ویلموتس شانس خود را برای حضور در اردو‌های اصلی تیم ملی برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جلب کنند.

با احتساب آخرین تیمی که بازیکنان دعوت شده به اردو در آن حضور داشته یا عضو آن هستند باید گفت پیکان در حال حاضر با ۴ بازیکن رکورددار حضور بازیکن در اردوی تیم ملی است.

پرسپولیس، سپاهان و سایپا با سه بازیکن در رتبه‌ بعدی قرار دارند.

استقلال و تراکتورسازی با ۲ بازیکن در این زمینه سوم هستند.

شهر خودرو، ذوب آهن، گل گهر و فولاد دیگر تیم‌های لیگ برتری هستند که در این اردو بازیکن دارند.

تیم‌های پارس جنوبی، صنعت نفت آبادان، نساجی، شاهین شهرداری بوشهر، ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان هم تیم‌های لیگ برتری تیم‌های بدون نماینده این اردو هستند.

آوس پرتغال هم در این اردو یک بازیکن دارند.

به نظر می‌رسد رد پای سیاست جوانگرایی ویلموتس تاثیر زیادی در حضور برخی اسم‌های عجیب در فهرست سرمربی تیم ملی دارد چراکه در غیر این صورت شاید نفرات

شایسته تری لیاقت حضور در اردو را داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied