شمانیوز
شما نیوز

کوبیاک باز هم به ایرانی ها حمله کرد

وب‌سایت لهستانی sport.pl با میخال کوبیاک، والیبالیست جنجالی لهستانی که در حال حاضر از تیم ملی دور بوده و در تعطیلات به سر می‌برد گفت‌وگو کرده است.

کوبیاک باز هم به ایرانی ها حمله کرد

به گزارش شمانیوز به نقل از "ورزش سه"، وبسایت لهستانی sport.pl در گفت‌وگویی با کوبیاک، والیبالست جنجالی این کشور گفت‌وگویی ترتیب داده است. کوبیاک در حال حاضر در حال گذراندن تعطیلات بوده و رسانه لهستانی با استفاده از این فرصت با او گفت‌وگویی ترتیب داده تا نظراتش را درباره مسائل مختلف و به خصوص ماجرای او و تنش به وجود آمده با بازیکنان و مردم ایران جویا شود.


قبل از شروع لیگ ملت‌ها بود که میشل کوبیاک به بهانه درگیری با بازیکنان ایرانی در جریان فینال جام باشگاه‌های آسیا مصاحبه تندی را علیه بازیکنان و مردم ایران به زبان آورد. کاپیتان باتجربه تیم ملی لهستان که در آن مسابقه در ترکیب تیم پاناسونیک ژاپن به میدان رفته بود، با این صحبت‌های خود روابط بین والیبال ایران و لهستان را به حاشیه برد و تحت تاثیر خود قرار داد.


با اعتراض شدید مردم و فدراسیون والیبال ایران و همچنین شکایت به فدراسیون جهانی در نهایت حکمی مبنی بر محرومیت ۶ جلسه ای کوبیاک صادر شد. همچنین از سوی FIVB اعلام شد باید نامه عذرخواهی از سوی این بازیکن در ارومیه قبل از بازی ایران و لهستان خوانده شود. این نامه هم خوانده شد، اما کوبیاک نه در ارومیه حضور داشت و نه این نامه را خودش نوشته بود. نامه عذرخواهی از سوی رییس فدراسیون لهستان نوشته شد.


به هر حال همه تصور می‌کردند این جنجال به پایان رسیده و حتی شهردار ارومیه، سرمربی لهستان را در جریان سفر به این شهر به عنوان شهروند افتخاری انتخاب و معرفی کردند. حالا در فاصله چند روز مانده تا شروع مرحله نهایی لیگ ملت های ۲۰۱۹ و در حالی که ایران و لهستان بار دیگر باید در شیکاگو رودرروی هم قرار بگیرند، میشل کوبیاک مصاحبه جدیدی را با سایت اسپورت لهستان انجام داده و بار دیگر هم درباره ایران صحبت های جنجالی انجام داده است.


وبسایت لهستانی ابتدا از کوبیاک می‌پرسد که تا چند وقت دیگر در تعطیلات خواهد بود و تعطیلاتش را چطور می‌گذراند؟


کوبیاک در پاسخ می‌گوید: "سه هفته. برایم کافی است. من با خانواده‌ام هستم. به همراه همسرم و دخترهایم. ما به خارج از کشور نرفتیم چون می‌خواستیم در خانه خودمان بمانیم و با فامیل وقت بگذرانیم. ما همیشه خارج هستیم و گفتیم این یک بار را در لهستان بمانیم. از این گذشته می‌خواستم یک مدت کلا از والیبال دور باشم".


خبرنگار وبسایت لهستانی می‌گوید این سوال را دقیقا به این خاطر پرسیدم که می‌خواستم بدانم در این مدت بازی‌ هم‌تیمی‌هایت در لیگ ملت‌ها را دیدی؟


کوبیاک در پاسخ می‌گوید:" بله، معلوم است که نتایج را دنبال می‌کردم. ولی چون بازی‌ها در ساعتهای مختلف برگزار می‌شد همه را نمی‌توانستم ببینم. ولی اگر بازی‌ای در ساعت مناسب انجام می‌شد تماشایش می‌کردم. ولی نمی‌خواهم دروغ بگویم. هدف اصلی من در این مدت این بود که با همسر و دخترانم باشم چون مدت‌ها بود من را خیلی ندیده بودند. از این گذشته می‌دانم بعد از این سه هفته تعطیلات دوباره باید برگردم و تمام تمرکزم را روی والیبال بگذارم. برای همین سعی کردم خیلی به والیبال نپردازم."

 

 


خبرنگار از او می‌پرسد آیا دیدارهای لهستان و ایران را تماشا کردی؟


کوبیاک می‌گوید:" نه، هیچکدام از بازی‌هایمان در ایران را تماشا نکردم. علتش این نبود که علاقه‌ای به تماشای آنها نداشته باشم. نه، فقط کارهای دیگری داشتم و وقت نکردم".


خبرنگار از او می‌پرسد وقتی شنیده که بعد از مسابقه هواداران ایرانی اتوبوس تیم ملی لهستان را متوقف کرده‌اند چه حسی داشته؟


کوبیاک می‌گوید:" هیچ حسی نداشتم چون کاری از دستم برنمی‌آمد. بازیکن‌ها باید به این سوال پاسخ بدهند که آیا واقعا جریان خطرناک بوده یا نه. که البته بعضی از آنها آن را خطرناک ارزیابی کرده بودند. من معتقدم مصاحبه من نه باعث شدیدتر شدن این رفتارها شده نه از شدت آنها کم کرده. من معتقدم ایران اینطوری است که البته تعجبی هم ندارد".


خبرنگار از کوبیاک می‌پرسد از واکنش هواداران والیبال ایرانی که بعد از صحبت‌های جنجالی او در صفحات اجتماعی برایش کامنت‌های تهدیدآمیز گذاشته‌اند ترسیده یا نه؟


کوبیاک در پاسخ گفت:"من هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارم ولی می‌دانم که این اتفاق‌ها بعد از حرفهای من افتاده. ولی قبل از حرفهای من هم شاهد اتفاق‌های مشابهی بوده‌ایم. این اتفاقی است که سالها سابقه دارد. به خانواده من دائما توهین می شد"

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied