شمانیوز
شما نیوز

حمله تند حسن روشن به مربیان و بازیکنان خارجی در استقلال

حسن روشن، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: کالدرون وظیفه‌ داشت به دیدار علی پروین برود، او باید متوجه باشد پروین در فوتبال ایران انسان کوچکی نیست.

حمله تند حسن روشن به مربیان و بازیکنان خارجی در استقلال
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، حسن روشن در خصوص شرایط این روز‌های استقلال، شانس قهرمانی این تیم در فصل پیش‌رو و مسائل دیگر پیرامون این تیم صحبت‌هایی انجام داد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

*اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال را دنبال کرده‌اید؟ عملکرد مدیریت در این زمان چطور بوده؟
با این مدل برنامه ریزی، هواداران استقلال بهتر است قید موفقیت و قهرمانی در فصل آتی را هم بزنند، چون با این روش نه تنها موفقیتی به دست نمی‌آید بلکه انبوهی از بدهی به جای خواهد ماند.

*حضور استراماچونی در استقلال این امیدواری را برای هواداران به وجود آورد که آن‌ها می‌توانند در فصل آتی به عنوان قهرمانی برسند، نظر ما در این خصوص چیست؟
الان خیلی زود است در این خصوص اظهارنظر کنیم، اما من اعتقاد دارم با وجود این که هیچ کاری در باشگاه استقلال بر اساس اصول حرفه‌ای و استاندارد رخ نداده، نمی‌توانیم این تیم را مدعی عنوان قهرمانی تلقی کنیم. ۴۰ سال پیش من به دبی رفتم، قرار بود روی چمن مصنوعی بازی کنم از آنجا که هیچ سابقه‌ای از بازی روی چمن مصنوعی نداشتم مچ پایم به شدت درد گرفت. بعد به مربیان باشگاه گفتم اجازه بدهید چند هفته استراحت کنم تا بازی روی این چمن برایم عادی شود، اما آن‌ها گفتند نمی‌شود، چون اینجا زمانی که بازیکن خارجی می‌آید باید بازی کند نه این که نیمکت نشین شود.
حالا خودتان قضاوت کنید آیا با این بازیکنان خارجی که در این مدت به استقلال آمده‌اند ما می‌توانیم به موفقیتی برسیم، کدام کمیته فنی نظر مثبت در خصوص این بازیکنان داده، اصلا کدام کمیته فنی حضور استراماچونی را به عنوان سرمربی تایید کرد. اینجا فقط یک نفر حرف اول و آخر را می‌زند و آن کسی نیست جز مدیرعامل. با این تفاسیر چرا باید انتظار قهرمانی داشته باشیم؟

*حضور شیخ دیاباته مهاجم اهل کشور مالی مطمئنا هزینه زیادی برای استقلال داشته، در شرایطی که هنوز تکلیف بدهی سال‌های گذشته باقی‌مانده، به نظر شما این روند منطقی است؟
من به عنوان یک هوادار نه به عنوان حسن روشن صراحتا اعلام می‌کنم که آقایان بیایند، صادقانه اعلام کنند که ما بدهی انباشت شده فراوانی داریم که ممکن است استقلال به واسطه آن بدهی‌ها با مشکل محرومیت و جرائم انضباطی مواجه شود. اجازه دهید به جای بازیکن خریدن و ریخت و پاش‌های آنچنانی بدهی‌ها را پرداخت کنیم که استقلال دیگر بدهکار نباشد. البته مگر در خواب چنین اتفاقی رخ دهد، چون مدیرعامل برای آرام کردن هواداران و ساکت کردن اعتراض‌ها لحظه به لحظه بار مالی بیشتری به باشگاه تحمیل می‌کند در صورتی که خودش هم می‌داند این استقلال نه تنها قهرمان نمی‌شود بلکه همان رتبه سال گذشته را به دست می‌آورد. پس چه دلیلی دارد که این بار سنگین مالی برای باشگاه به وجود بیاید.

*پس معتقدید استقلال با این همه خرید بازیکن و حضور سرمربی ایتالیایی این فصل هم موفقیتی به دست نمی‌آورد؟
چرا باید با این روش مدیریتی استقلال قهرمان شود؟ جوانگرایی کردیم؟ استعداد پرورش دادیم؟ که حالا بخواهیم به واسطه حضور استعداد‌ها موفقیتی بزرگ به دست بیاوریم؟ چند سال است که استقلال نه تنها مدعی نبوده بلکه هیچ حرفی برای گفتن نداشته. امسال و سال آینده هم با این وضعیت هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. حضور مربیان و بازیکنان خارجی چه سودی برای استقلال داشته است؟
مزیت این همه ولخرجی و پول خرج کردن برای باشگاه استقلال چه بوده است؟ آیا در ایران قهرمان شدیم یا در آسیا؟ باور کنید تمام این اتفاقات برنامه‌ریزی برای آرام کردن سکو‌ها و سکوت هواداران است تا آقایان یک روز بیشتر روی صندلی مدیرعاملی بنشینند! قهرمانی با برنامه‌ریزی به وجود می‌آید که خداراشکر استقلال و مدیریت آن این برنامه‌ریزی را ندارد.

*شما همیشه به موضوع پرورش بازیکن اصرار داشته‌اید، همچنان اعتقاد دارید به جای این خرید‌های نجومی باید استقلال در حوزه آکادمی و پایه فعالیت کند؟
حساب دو دو تا چهار تا است. بازهم تکرار می‌کنم ما به جای چهار میلیارد هزینه برای بازیکن خارجی اگر سالی یک میلیارد تومان صرف آکادمی استقلال کنیم ده‌ها بازیکن نظیر نورافکن، یعقوب کریمی و ... تحویل تیم بزرگسالان خواهیم داد، اما متاسفانه گوش شنوایی در کار نیست. آکادمی استقلال در حال حاضر در اختیار بچه پولدار‌ها است.

آکادمی استقلال مثل حساب پس انداز است و خرید بازیکن و مربی خارجی عین حساب جاری، شما از داشتن حساب پس‌انداز سود می‌برید، اما در حساب جاری شما هیچ سود و دست آوری نخواهید برد. من اعتقاد ویژه‌ای دارم که اگر آکادمی استقلال راه اندازی شود و روند اصولی بر آن حاکم باشد هزار و یک اتفاق خوب در آن رخ می‌دهد، اما هیچ گوش شنوایی در کار نیست.

*برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال معتقد هستند، مدیریت باشگاه رقیب برای نقطه نظرات پیشکسوتان جایگاه قائل است، اما در استقلال این مسئله وجود ندارد. به نظر می‌رسد مدیران استقلال همیشه با پیشکسوتان زاویه داشتند؟ این اتفاق را می‌توان از ملاقات کالدرون با پروین تشخیص داد در حالی که استراماچونی تا این لحظه با پیشکسوتان استقلال رو به رو نشده است؟
کالدرون وظیفه‌اش را انجام داد. باید کالدرون متوجه باشد که علی پروین در فوتبال ایران انسان کوچکی نیست. به همین دلیل به نظرم کار خیلی خوبی بود که او به ملاقات پروین رفت. درباره استقلال و پیشکسوتانش، اما مدیرعامل استقلال از پیشکسوتان واقعی باشگاه همیشه ترس داشته و همچنان این ترس ادامه دارد. البته پیشکسوتان در استقلال به دو دسته تقسیم می‌شوند پیشکسوتان بله قربان گو و بی‌خطر و پیشکسوتان واقعی، اگر ساز و کار مناسبی در کار بود باید مدیریت استقلال از نگاه پیشکسوت باشگاه استقلال استقبال می‌کرد، اما آن‌ها از پیشکسوتان فرار می‌کنند، چون معتقدند که پیشکسوت جایگاه آن‌ها را به خطر می‌اندازد. دنبال مطرح کردن خود نیستم، اما صراحتا اعلام می‌کنم ما نفراتی داریم که واقعا در نوع خود یک استعداد هستند، اما متاسفانه هیچ توجهی به نقطه نظرات آن‌ها نمی‌شود.

*دامنه انتقاد‌های شما از مدیرعامل باشگاه به شکل قابل توجهی نسبت به روز‌های اول افزایش پیدا کرده، فکر نمی‌کنید همین روند باعث شده آن‌ها به سراغ شما نیایند؟
من هرگز منتظر این نبودم که آن‌ها سراغ من بیایند، بلکه همیشه همان حرفی را زدم که حرف هوادار بوده است. خیلی از هواداران به من می‌گویند وزیر استقلالی نیست پرسپولیسی است، یا برعکس. به نظرم حق طبیعی وزیر است که استقلالی باشد یا پرسپولیسی. مهم این است که مدیرعاملی که به عنوان مدیر انتخاب شده عُرضه داشته باشد و پول بیاورد. البته دوستان در باشگاه استقلال بدون هیچ پشتوانه‌ای در حال فعالیت هستند.
فتحی هواداران استقلال را ساده فرض نکند. من پیر شده‌ام و متوجه خیلی از مسائل نمی‌شوم، اما هواداران و نسل جوان امروز خوب متوجه می‌شوند که کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند مستقیم با احساسات هواداران بازی می‌کنند. اگر راست می‌گویید بیایید و مستندات خرید‌های استقلال را منتشر کنید آن وقت متوجه همه چیز می‌شوید. امروز پنهان کاری جواب نمی‌دهد مظلوم نمایی دوره‌اش تمام شده و با هواداران باید رو راست باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied