شمانیوز
شما نیوز

باید مقابل لهستان کار را تمام می‌کردیم

کارشناس والیبال پس از ناکامی ایران در راه‌یابی به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها گفت: باید در همان دیدار اول و رقابت با لهستان کار را تمام می‌کردیم.

باید مقابل لهستان کار را تمام می‌کردیم

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از مهر:  تیم ملی والیبال ایران پس از متحمل شدن دو شکست مقابل تیم‌های لهستان و برزیل در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌ها از صعود به نیمه نهایی بازماند و به کار خود پایان داد.

محمود افشاردوست در گفتگو درباره نتایج تیم ملی والیبال گفت: با توجه به نتایجی که ملی پوشان در مرحله مقدماتی مسابقات کسب کرده بودند، مستحق حضور در جمع چهار تیم بودند اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. می‌توانستیم برزیل را شکست دهیم. باید مقابل لهستان و دربازی نخست کار را تمام می‌کردیم. لهستان چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت و ما شانس خوبی برای شکست این تیم داشتیم. در بازی برابر برزیل هم عملکرد خوبی داشتیم و توانایی شکست این تیم وجود داشت.

وی افزود: شانس حضور در جمع ۴ تیم و کسب سکو وجود داشت اما این فرصت از دست رفت. بازیکنان تمام تلاش خود را کردند و چیزی کم نگذاشتند. شاید اگر کادر فنی کمی باهوش‌تر عمل می‌کرد می‌توانستیم نتیجه بگیریم.

افشار دوست درباره خستگی بازیکنان نیز تصریح کرد: بحث خستگی همیشه برای تمام بازیکنان حرفه‌ای وجود دارد اما آنها می‌توانند با یک ریکاوری خوب به شرایط ایده آل برسند.

وی در پاسخ به این سوال که اکثر تیم‌ها از لیگ ملت‌ها به عنوان یک فرصت نگاه می‌کردند و میدان را برای جوانان مهیا کردند اما تیم ایران این فرصت را از جوانان گرفت تا با تیمی خسته عازم انتخابی المپیک شویم. ارزیابی شما چگونه است؟ گفت: استفاده از ترکیب اصلی و یا جوانان به استراتژی سرمربی تیم ملی برمی گردد. آنچه که مشخص بود هدف کسب سکو توسط ایگور بود چرا که از نفرات اصلی خود در این مسابقات استفاده کرد. ما باید یک بررسی جدی برای اتفاقات رخ داده در لیگ ملت‌ها داشته باشیم. چرا تیم ما در حالی که استحقاق روی سکو رفتن را داشت، نتوانست موفق شود.

این کارشناس والیبال در ادامه تأکید کرد: ما باید مشکلات را حل کنیم چرا که رقابت‌های انتخابی المپیک در پیش است و این رویداد برای ما حائز اهمیت می‌باشد. دو بار توانایی شکست برزیل را داشتیم اما هر دو بار با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شدیم. تیم لهستان را نیز می‌توانستیم شکست دهیم اما ناکام ماندیم. باید مشکلات ریشه یابی شود تا در انتخابی المپیک ضربه کمتری به تیم ملی وارد شود.

افشار دوست در پاسخ به این سوال که در چنین رویدادی فرصت کمی به جوانان داده شد، آیا این عاملی برای کاهش انگیزه آنان در ادامه و در مسابقات مهمی چون انتخابی المپیک و جام جهانی نخواهد شد؟ گفت: قبول دارم که باید استفاده بیشتری از جوانان به عمل می‌آمد اما این نکته را فراموش نکنید که یک ورزشکار اگر قرارباشد چنین نگاهی به آینده داشته باشد نمی‌تواند موفق شود. آنها باید خودشان را نشان دهند. قطعاً آینده از آن این جوانان است و در آینده استفاده بیشتری از آنان خواهد شد. امیدواریم که تیم ملی ایران به المپیک صعود کند و در آن مسابقات ما حتماً از جوانان استفاده بیشتری خواهیم داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied