شمانیوز
شما نیوز

استراماچونی بسیار جدی و سخت گیر است

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت:سال گذشته به دلیل مصدومیت مدافع راست سایپا مجبورشدم نیم فصل در این پست بازی کنم ولی صادقانه بگویم بازی دراین پست را دوست ندارم.

استراماچونی بسیار جدی و سخت گیر است

به گزارش شمانیوز به نقل از فارس : علی دشتی هافبک مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال سایپا برای لیگ نوزدهم به استقلال پیوسته است. این بازیکن تکنیکی می‌تواند در پست‌های مختلف برای استقلال به میدان برود و با آبی‌پوشان هم اکنون در اردوی ترکیه به سر می‌برد. دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط آبی‌پوشان در کشور ترکیه و پیوستنش به استقلال و... صحبت‌هایی را انجام داده که متن این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانیم.

 

ابتدا از دلایل حضورت در استقلال صحبت کن. در این چند سال یکی از بازیکنان خوب تیم‌هایت محسوب می‌شدی و همیشه شایعه در مورد پیوستنت به تیم‌های بزرگ وجود داشت.

من چند پیشنهاد خوب از فولاد، استقلال و پرسپولیس داشتم اما با مشورتی که با دوستانم انجام دادم استقلال را انتخاب کردم. دلیلش هم این بود که احساس کردم در استقلال شرایط پیشرفت مناسب‌تر است و وقتی با مدیران باشگاه استقلال مذاکره کردم آنها به من گفتند سرمربی تیم بازی‌های تو را دیده و از ما خواسته که با تو قرارداد ببندیم. سعی کردیم در این سال‌ها که در لیگ برتر بازی می‌کنم همیشه عملکرد خوبی داشته باشم و بهترین بازی‌هایم را انجام دهم. الان هم دوست دارم پیش طرفداران استقلال روسفید باشم.

 

 تو با پیراهن پارس جنوبی و سایپا دو گل خوب به استقلال زدی. در مورد آن گل‌ها صحبت کن و فکر می‌کنی می‌توانی در استقلال هم به این شکل گل بزنی؟

معمولا بازیکنان تیم‌های دیگر همیشه مقابل استقلال و پرسپولیس انگیزه دارند و یادم هست زمانی که با پارس در جم مقابل استقلال بازی کردیم اولی سال حضورم در لیگ برتر بود. من  خیلی انگیزه داشتم و مطمئن بودم در آن بازی گل می‌زنم. گلزنی به حسین حسینی لذتبخش است و البته سخت اما حالا خوشحالم با این بازیکن هم تیمی شدم و می‌توانیم با استقلال به موفقیت برسیم. زیاد هم دوست ندارم به گذشته فکر کنم و اعتقاد دارم دریبل‌های ماندگار یا گل‌های قشنگ فقط مخصوص هواداران و همان یک لحظه است و من به عنوان بازیکن فقط باید با آینده زندگی کنم. البته تمام هدفم این است که در استقلال موفق شوم و مطمئن باشید سعی می‌کنم به کمک بچه‌ها و کادر فنی گل‌های قشنگ‌تری برای استقلال بزنم.

 

حتما می‌دانی بازیکنان تکنیکی در استقلال و پرسپولیس زود محبوب می‌شوند. فکر می‌کنی بتوانی در استقلال بازیکن محبوبی شوی؟

روزی که با استقلال قرارداد بستم فکر و ذکرم موفقیت این تیم بود. الان هم هدفم خدمت به استقلال است و مهمترین مسئله این است که بتوانم هواداران را روی سکوها خوشحال کنم. خیلی دوست دارم امسال با قهرمانی استقلال دل طرفداران این تیم شاد شود. کسی از محبوبیت بدش نمی‌آید و امیدوارم همانطور که شما گفتید بتوانم پیش طرفداران استقلال بازیکن محبوبی باشم.

فارس:‌امسال بازیکنان زیادی از سایپا جدا شدند و راه استقلال را در پیش گرفتند. تو و آرش رضاوند استقلالی شدید و صحبت از حضور رضا اسدی هم هست. شناخت شما از یکدیگر چقدر به استقلال کمک می‌کند؟

همه این نفراتی که گفتید از دوستان خوب من هستند و با توجه به اینکه در کنار هم بازی کردیم از هم شناخت خوبی داریم. امیدوارم اسدی هم به استقلال بیاید تا در کنار بقیه بچه‌ها به قهرمانی تیم کمک کنیم.

 

کار با استراماچونی چطور است؟ به نظر می‌رسد خیلی سختگیر است و البته تصاویری که از او منتشر شده خنده‌ای در چهره‌اش دیده نمی‌شود. چرا او نمی‌خندد؟

استراماچونی مربی فوق‌العاده و کاربلد است و می‌داند چطور از بازیکنان بازی بگیرد.او اخلاق خوبی دارد و اینگونه نیست که مثلا نتوانیم با او صحبت کنیم. او دستیاران خوبی هم دارد که تمرینات‌شان فوق‌العاده است. در مورد اینکه می‌گویید او نمی‌خندد اینگونه نیست. اگر چه در کارش یک مربی جدی است اما به زمانش هم که برسد، می‌خندد (با خنده) .

 

 شما یک بازی دوستانه انجام داده‌اید و فکر می‌کنید بازی‌های دوستانه چقدر به تیم‌تانکمک می‌کند؟

بازی‌های دوستانه باعث شناخت سرمربی تیم از ما می‌شود. ما باید سعی کنیم در همین بازی‌ها انتظارات سرمربی را برآورده کنیم و البته کار سختی داریم ولی من امیدوارم که همانطور که در بازی‌های دوستانه قبلی موفق به گلزنی شدم در بازی‌های رسمی هم این کار را انجام دهم.

 

 پست اصلی‌اتچیست؟ دفاع راست، وینگر چپ، مهاجم چون در بازی دوستانه ظاهرا در پست مهاجم بازی کردی؟

پست اصلی من وینگر راست است ولی سال گذشته در نیم فصل دوم در بازی با نفت آبادان در جام حذفی دفاع راست‌مان مصدوم شد که آقای دایی از من خواست من به دفاع راست بروم و همین شد که کل نیم فصل به جز یک بازی در دفاع راست بازی کردم. صادقانه بگویم اصلا بازی در این پست را دوست ندارم و روزی هم که با مسئولان باشگاه مذاکره کردم آنها به من گفتند تو را برای وینگر جذب کرده‌ایم.  البته من در این مدت در هر سه پست دفاع راست، وینگر راست و مهاجم بازی کردم و اینکه قرار است در چه پستی به میدان بروم بستگی به نظر سرمربی دارد.

 

 اصلا می‌دانی طرفداران استقلال امسال از این تیم توقع قهرمانی دارند. فکر می‌کنی استقلال با نفراتی که جذب کرده می‌تواند قهرمان شود؟

طبیعتا همه تیم‌ها و به خصوص آنهایی که یارگیری خوبی کردند مدعی قهرمانی هستند و می‌دانم که طرفداران استقلال هم از این تیم قهرمانی می‌خواهند. با این وجود قبل از شروع فصل نمی‌شود صحبتی کرد و باید چند هفته از مسابقات بگذرد تا شانس قهرمانی مشخص شود. چیزی که من در تمرینات هفته‌های اخیر دیدم این است که بازیکنان ما با انگیزه تمرین می‌کنند و مشخص است که روند کلی تیم برای موفقیت در نظر گرفته شده است. 

 

 شیخ دیاباته بازیکن جدید استقلال یکی دو روزی است به جمع شما اضافه شده. وقتی قد و قامت این بازیکن را دیدید تعجب نکردید؟

در این یکی دو روز او زیاد با ما تمرین نکرد و بیشتر کار اختصاصی انجام داد. او واقعا از لحاظ قد و قامت یک سر و گردن از بازیکنان بلندتر است و وقتی او را دیدیم باورمان نمی‌شد که این بازیکن همان بازیکنی است که قرار بود به استقلال بیاید. امیدوارم دیاباته بتواند برای استقلال در خط حمله موفق باشد و برای تیم گل‌های زیادی بزند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied