شمانیوز
شما نیوز

مطهری از دلایل منتفی شدن حضورش در استقلال پرده برداشت

مهاجم تیم فوتبال ذوب‌آهن با تاکید بر اینکه برای حضورش در استقلال شیطنت شد، گفت: همین که تنها تیم ایرانی در آسیا هستیم باعث می‌شود مسئولیت ما در آسیا بسیار سنگین تر از قبل شود.

مطهری از دلایل منتفی شدن حضورش در استقلال پرده برداشت
به گزارش شمانیوز به نقل از مهر، ارسلان مطهری از مهاجمان خوب سالهای اخیر فوتبال ایران است که با تیم فوتبال نفت به فوتبال ایران معرفی شد و در پارس جنوبی و تراکتورسازی توپ زد و پس از آن به ذوب آهن پیوست.

کارخانه ذوب آهن باید از آذری حمایت کند
بعنوان بازیکن ذوب آهن وظیفه دارم از مدیرعامل باشگاه حمایت کنم چون سعید آذری زحمت زیادی برای این باشگاه کشیده و حقش است که از او حمایت شود. آذری یک باشگاه واقعی درست کرده و حالا این باشگاه دارای سازمان و امکانات مناسبی هست و هیچ بازیکنی هم از شرایط باشگاه ناراضی نیست. می‌گویم مدیریت کارخانه «باید» از آذری حمایت کند و بر این «باید» تاکید می‌کنم.

درباره بودجه اظهار نظر نمی‌کنم
هر بازیکنی حق دارد که نگران شرایط باشگاهش باشد و اگر بچه‌های ما درباره کمبود بودجه صحبت کردند از همین نگرانی نشات می‌گیرد. اما من دوست ندارم به این موضوع ورود کنم و بر اساس اظهارات مدیرعامل و اهداف سرمربی تیم، تنها برای موفقیت در فصل جدید تمرکز و تلاش می‌کنم. یک بار دیگر تاکید می‌کنم که مدیران کارخانه باید قدر سعید آذری را بدانند و بر این موضوع آگاه باشند که اگر بخواهند یکی مثل آذری را پیدا کنند باید چند سال زمان بگذارند.

مسئولیت سنگینی داریم
اینکه تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستیم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. دوست داشتیم در این مرحله به الوحده برخورد کنیم چون می‌خواستیم حداقل یک بازی در ایران داشته باشیم و شرایط میزبانی را تجربه کنیم که این نشد. «تنها نماینده ایران» در این مرحله بودن باعث شده بیشتر احساس مسئولیت کنیم و امیدوارم که این بار سنگین را به سلامت به مقصد برسانیم.

می‌توانیم الاتحاد را شکست دهیم
در همین فصل یک بار قهرمان عربستان را شکست دادیم و روحیه خوبی برای شکست دادن یک تیم دیگر از عربستان داریم. الاتحاد تیم بزرگی است اما ما توان و آمادگی شکست دادن آن را داریم. همانطور که ما الاتحاد را رصد می‌کنیم و شرایط این تیم را تحت آنالیز دقیق قرار می‌دهیم، آنها هم همه اتفاقات ما را رصد می‌کنند و با شناخت کافی به مصاف ذوب آهن می‌آیند. کار ساده‌ای برای شکست دادن الاتحاد نداریم، اما همه تلاش مان را انجام می‌دهیم تا این کار سخت را انجام دهیم.

«ثبات» برگ برنده ذوب است
حفظ شاکله تیم اتفاق خوبی بود که با تلاش آقای آذری و علیرضا منصوریان افتاد. ما بازیکنان کمی از دست دادیم و داشته‌های خوبی برای پر کردن خلاء این بازیکنان داریم. به اعتقاد من تیم امسال حتی از تیم سال قبل هم بهتر است چون از همین ابتدا با هم تمرین می‌کنیم و شناخت مان هم نسبت به قبل از یکدیگر بهتر شده است.

منصوریان کارهای زیادی برای موفقیت تیم انجام داد
ذوب آهن در زمان امید نمازی هم بازیهای خوبی می‌کرد و موقعیت‌های خوبی هم روی دروازه حریف خلق می‌کرد. اما به هر دلیلی توپ‌های ما گل نمی‌شد. علیرضا منصوریان یک مربی جوان و امتحان پس داده است و زمانی که مسئولیت ذوب آهن را پذیرفت برای متحول کردن این تیم شب و روز وقت گذاشت. منصوریان برای این تیم همه کار کرد و اگر تیم در زمان او در بعد نتیجه گیری دگرگون شد، این موضوع اتفاقی به دست نیامده است.

بدنسازی ذوب با منصوریان فوق العاده بود
در زمان منصوریان اتفاقات خیلی خوبی در تیم افتاد مثل ایجاد همدلی، رفاقت و صمیمیت که این موضوع تیم را واقعاً دگرگون کرد. اما یکی از بهترین اتفاقاتی که با حضور منصوریان برای تیم افتاد، بدنسازی فوق العاده تیم بود. بدنسازی ما در زمان منصوریان آنقدر خوب بود که هم بازیهای فشرده را به سلامت پشت سر گذاشتیم و در همه بازیها تا دقیقه نود و حتی در اوقات اضافه جنگیدیم و بر تیم مقابل فشار آوردیم.

بازگشت به بازی
همین بازگشت به بازی که همه از آن به نیکی یاد می‌کنند حاصل همین بدنهای آماده ما بود و البته روحیه بسیار بالایی که تیم داشت. روحیه بازیکنان ما آنقدر بالا بود که به هیچ وجه خوردن گل ما را نا امید نمی‌کرد و تا زمانی که سوت پایان بازی به صدا در نمی‌آمد دست از دویدن نمی‌کشیدیم. کار به جایی رسیده بود که حتی بعضی وقتها بعد از گل خوردن به جای اینکه ناراحت شویم، به وجد می‌آمدیم، انگیزه مان زیاد می شد و کار را با هیجان دنبال می‌کردیم.

سخت ترین و بهترین بازگشت
شیرین ترین کامبک ما مقابل الغرافه بود. در بازی که در قطر دو بر صفر عقب افتادیم و در نیمه دوم این دو گل عقب ماندگی را با سه گل جبران کردیم. در بین دو نیمه آن بازی اتفاقات خوبی در رختکن افتاد که انگیزه‌های ما را برای بازگشت به بازی بیشتر کرد. شیرین ترین کامبک هم از نظر من بازی با النصر بود که اتفاقات عجیبی داشت و در نهایت در دقیقه ۹۱ خودم گل سوم را زدم و با آن گل قهرمان عربستان را شکست دادیم.

با اوساگونا به درک متقابل رسیده بودیم
زوج خیلی خوبی را با اوساگونا درست کرده بودیم و چه در لیگ برتر و چه در آسیا همه تیم‌ها از این زوج وحشت داشتند. برای اوساگونا هرکجا که هست آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم جانشینش در ذوب آهن حداقل در اندازه‌های او باشد

با اوساگونا به یک درک متقابل رسیده بودیم. مواقعی او مدافعان حریف را به خود مشغول می‌کرد و من ضربه آخر را می‌زدم و بعضی اوقات این اتفاق برعکس می‌افتاد. من و اوساگونا به بهترین شکل ممکن تیم‌های حریف را پرس می‌کردیم.

به آقای گلی فکر می‌کنم
گرچه فاصله من با بهترین گلزن لیگ قهرمانان فعلاً زیاد است، اما به آقای گلی در آسیا فکر می‌کنم چون این بلند پروازی به من انگیزه می‌دهد تا عملکرد بهتری برای تیمم داشته باشم. در خصوص آقای گلی لیگ برای فصل آینده هم، دروغ چرا؟ به آن فکر می‌کنم و یکی از اهدافی که برای خودم تعریف کردم همین آقای گلی در لیگ برتر است. این فقط خاص من نیست و همه مهاجمان به گل زدن و آقای گل شدن فکر می کنند.

نظم و رفاقت در ذوب آهن
منصوریان یکی از حرفه‌ای ترین مربیانی است که با او کار کرده‌ام. ایشان با همه بازیکنان رفیق است و بازیکنان هم با او متقابلاً مثل برادر و دوست هستند. اما با این حال او در کارش نظم و دیسپلین خاصی دارد و همه بازیکنان در دل کار تحت تاثیر جدیت و تلاش او می باشند. این خصوصیات اخلاقی او است و از نظر فنی هم که نتیجه کارش مشخص است. چه در لیگ برتر و چه در آسیا نتایج ما نشان از توانایی‌های او دارد.

برای استقلالی شدنم شیطنت کردند
الان بازیکن ذوب آهن هستم و اصول حرفه‌ای به من اجازه نمی‌دهد در باره گذشته و یک تیم دیگر صحبت کنم. اما چون این سئوال خیلی از من می‌شود می‌خواهم یکبار از طریق رسانه شما این توضیح را بدهم که روند مذاکرات من با استقلال چی بود و به کجا رسید. من با آقای منزوی یک جلسه برگزار کردم و هم من شرایطم را گفتم و هم ایشان شرایط استقلال را بیان داشت. قرار بر این شد که این شرایط بررسی شود و در جلسه بعدی بیشتر صحبت شود.

من با آقای آذری صحبت کردم و ایشان را در جریان این اتفاقات قرار دادم و آقای آذری هم با متانت از من پذیرفت که طی ۵ روز تکلیفم را با استقلال روشن کنم. من هم به آقای منزوی گفتم ۵ روز از باشگاه ذوب آهن وقت گرفتم که تکلیفم با شما روشن شود. در حالی که خیلی از عوامل استقلال خواهان این انتقال بودند، متاسفانه یکی از درون باشگاه که همه هم او را می‌شناسند شیطنت کرد تا این اتفاق نیفتد. من هم غروب روز پنجم همانطور که وعده کرده بودم و به خودم و آقای آذری قول داده بودم راهی اصفهان شدم و طبق وعده قبلی قراردادم را با این تیم تمدید کردم.

استقلالی‌ها بعد از موعد تماس گرفتند
شاید اگر نصف روز بیشتر صبر می‌کردم استقلالی‌ها با من قرارداد می‌بستند چون فردای آن روز به من زنگ زدند. اما من برای شخصیت خودم، قولی که به باشگاه ذوب آهن و آقای آذری داده بودم احترام قائل شدم و به آن عمل کردم.

ذوب آهن باشگاه بزرگی است
البته از این تصمیم خیلی خوشحالم. چون ذوب آهن هم باشگاهی بزرگ و پر افتخار در ایران آسیا است و اعتبار فراوانی دارد. ادامه همکاری‌ام با این باشگاه را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم سال خیلی خوبی را تجربه کنم. برای موفقیت خودم و این تیم بزرگ و پر افتخار در ایران و آسیا همه تلاشم را انجام می‌دهم.

می‌توانیم مدعی قهرمانی باشیم
تیم ذوب آهن می‌تواند شرایط خوبی در فصل آینده داشته باشد. شاید زود باشد که از الان بگویم مدعی قهرمانی هستیم، اما واقعاً هدفمان این است که برای قهرمانی تلاش کنیم. ما موفقیت در آسیا و لیگ برتر را در کنار هم دنبال می‌کنیم و در صدد هستیم که ظرفیت این موفقیت‌ها را برای تیم مان ایجاد کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied