شمانیوز
شما نیوز

فقط خدا می تواند این استقلال را قهرمان کند

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: آقای سلطانی‌فر اگر می‌خواست به این مملکت خدمت کند باید جایی غیر از ورزش می‌رفت، چون در همین مدت نشان داده هیچ سررشته‌ای در بحث ورزش ندارد.

فقط خدا می تواند این استقلال را قهرمان کند
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی : حسین فرزامی، عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال از ضعف مدیریتی در باشگاهی که خود روزگاری برایش فوتبال بازی می‌کرد ابراز تأسف می‌کند. او مدیرعامل و دیگر اعضای این باشگاه را مقصر نمی‌داند و معتقد است وزیر ورزش و جوانان هیچ سررشته‌ای از کاری که به او سپرده شده ندارد.

* چرا ۱۸ بازیکن از لیست استقلال خارج شدند؟
چون این آقایان گوشت را جلوی گربه می‌اندازند، گربه هم که از گوشت بدش نمی‌آید. وقتی تمدید قرارداد بازیکنی باکیفیت مثل پاتوسی اینقدر معطل می‌شود او هم می‌ترسد بیرون بماند و سراغ پیشنهادات دیگرش می‌رود. 

* ایراد کار از کجاست که استقلال بهترین نفر تیمش در نیم‌فصل دوم را از دست می‌دهد؟
از مدیریت باشگاه. باشگاه باید آدمی داشته باشد که بتواند مدیریت کند. هر کس صرف نشستن پشت میز ریاست که مدیر نمی‌شود. این کار شوخی‌بردار نیست، آن هم در باشگاهی با ۳۰، ۴۰ میلیون نفر مخاطب! 

* این مشکل برای امروز و دیروز است؟
نه! الان ۳، ۴ سالی است که باشگاه درست مدیریت نمی‌شود. وزارت ورزش چشمانش را کاملاً روی همه این مسائل بسته و کار برای استقلال به جا‌های باریک و حتی بدون برگشت رسیده است. 

* با این وصف چه پیش‌بینی از وضعیت استقلال در فصل پیش رو دارید؟
فقط آرزو می‌کنم خدا به هواداران استقلال رحم کند. 

* نقش وزارت ورزش در این زمینه چیست؟
همه این سوء مدیریت‌ها از وزارت ورزش و اتاق آقای وزیر نشأت می‌گیرد. آقای سلطانی‌فر اگر می‌خواست به این مملکت خدمت کند باید جایی غیر از ورزش می‌رفت، چون در همین مدت نشان داده هیچ سررشته‌ای در بحث ورزش ندارد. الان نصف بیشتر فدراسیون‌های ورزشی بدون رئیس هستند و با سرپرست اداره می‌شوند. تازه علی مرادی رئیس وزنه برداری شد که او هم بازنشسته است و سنش برای این کار غیر قانونی است. 
 
خب چرا باید این اتفاقات بیفتد؟
برای اینکه دوست ندارند چرخ ورزش بچرخد. اگر دو نفر این کاره باشند که این همه ایراد در کار در نمی‌آید. الان پیشنهاد می‌دهیم ۵۱ درصد سهام باشگاه را خودشان نگه دارند و ۴۹ درصد بقیه را به پیشکسوتان و هواداران بدهند. حتی می‌توانند به جای پرداخت‌های ۲ میلیاردی به بازیکنان تازه‌وارد سهام باشگاه را بدهند که از هر چیزی با ارزش‌تر است. این‌ها راه‌های ساده‌ای برای مدیریت بودجه و سرمایه انسانی باشگاه است که متأسفانه هرگز کسی از افراد منصوب آقایان به آن‌ها توجه نمی‌کند. همین الان خود من هم ممنوع‌الخروج شده‌ام. 

* بابت همان بحث مالیات‌ها؟
بله! سالی که ما عضو هیئت مدیره بودیم باشگاه متعهد شده مالیات بازیکن را بدهد ولی نداده و حالا من ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله شده‌ام. جلوی حقوق بازنشستگی‌ام از وزارت ورزش گرفته شده و از طرفی همه حساب‌های غیر حقوقی‌ام را هم بسته‌اند. 

* اقدامی کرده‌اید؟
این درست است؟ این باشگاه دولتی است، بعد یک ارگان دیگر دولتی (دارایی) آمده مالیات بازیکنی که ۳، ۴ سال قبل در استقلال بوده را از من می‌خواهد که فقط عضو هیئت مدیره بودم. در آن مدت یک ریال دریافت نکردم و در هیچ سفری همراه تیم نبودم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • &

    چند ایراد:
    40 میلیون نفر از کجا اومد؟
    طبق نظر سنجی های بین قرمز و آبی:
    67% قرمز، و 33% سهم استقلال بوده،
    بین کل تیم ها 10% از این ها به سمت تیم های شهرستانی شون می رن.
    یعنی اگر 80 میلیون ایرانی 50 میلیونش نه 60 تاش فوتبال دوست باشه 33%درصدش به 20 میلیون هم نمی رسه.
    در مورد خریدها هم، دست استقلال که در ول خرجی بیش از حد باز است!