شمانیوز
شما نیوز

فتاحی تبرئه شد + جزئیات

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال احکام خود درباره تجدیدنظر خواهی مسئولان فدراسیون فوتبال از رای کمیته اخلاق را صادر و این افراد تبرئه شدند!

فتاحی تبرئه شد + جزئیات

به گزارش شمانیوزبه نقل از "ورزش سه"، تاخیر در شروع فینال جام حذفی میان پرسپولیس و داماش گیلانیان سر  و صدای زیادی در جامعه فوتبال به راه انداخت. ناهماهنگی های ایجاد شده در آن مسابقه باعث شد تا هواداران داماش نتوانند به ورزشگاه اختصاصی فولاد در اهواز راه پیدا کنند و به همین خاطر مدیران داماش اجازه برگزاری بازی را ندادند. ماجرایی تا جایی پیش رفت که بعد از حدود 2.5 ساعت هواداران داماش به ورزشگاه راه داده شدند و بازی برگزار شد. تاخیر طولانی باعث بازی فینال تا پاسی از شب به طول بینجامد.


بعد از آن مسابقه اما همه به دنبال مقصر گشتند و کمیته اخلاق با دستور موقت سعید فتاحی را تا اطلاع ثانوی محروم کرد.  چندی بعد هم با بررسی همه جوانب کمیته اخلاق حکم سنگینی را در این خصوص برای حیدر بهاروند، سعید فتاحی و کاظم طالقانی صادر کرد که براین اساس رییس سازمان لیگ و رییس کمیته مسابقات از فعالیت های فوتبالی محروم شدند.


بر اساس حکم کمیته اخلاق پنج سال محرومیت از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال و پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی برای بهاروند، دو سال محرومیت از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال و پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی برای سعید فتاحی در نظر گرفته شد.از طرف دیگر این کمیته عبدالکاظم طالقانی را از اتهام تخلف در سوء مدیریت و برنامه‌ریزی و لطمه به اعتبار و مصالح فوتبال تبرئه کرد اما چون مشارالیه در جلسات رسیدگی و اخذ توضیح به رغم دعوت حاضر نشده به این جهت وی را به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق فدراسیون فوتبال محکوم کرد.


حکم محرومیت سنگین بهاروند و فتاحی سر و صدای زیادی در فوتبال راه انداخت و کار به جایی رسید که این دو نفر به صورت مخفیانه امور جاری خود را انجام دادند. از این رو محرومیت اخیر سبب شد تا زمان شروع لیگ برتر هم تا این لحظه اعلام نشده باشد. فتاحی و بهاروند در مصاحبه هایشان حکم کمیته اخلاق را غیرقانونی دانستند و اعلام کردند صلاحیت رسیدگی به این موضوع با این کمیته نیست. به همین خاطر آنها تجدید نظرخواهی خود را به کمیته استیناف ارائه دادند.


با گذشت چند روز صالحی رییس کمیته استیناف در مصاحبه ای مدعی شد کمیته اخلاق با استناد به برخی بندهای موجود در آیین نامه می توانسته در این خصوص دخالت کرده و حکم بدهد. این اظهارنظر سبب شد تا خیلی ها تصور کنند که محرومیت بهاروند و فتاحی رییس هیات فوتبال استان خوزستان پابرجا خواهد ماند و آنها حق حضور در میادین فوتبالی رانخواهند داشت اما امروز استیناف حکم بلند بالایی را صادر کرد که طی آن 3 عضو مذکور از اتهامات مربوط به فینال حذفی مبرا شدند.


کمیته استیناف در حکم خود آورده که آقای فتاحی، طالقانی و بهاروند در مسائل مربوط به فینال حذفی تقصیری نداشته اند و نباید چنین محکومیت سنگینی را پشت سر بگذارند. حال باید دید واکنش مسئولان کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به این حکم تجدید نظرخواهی چیست و چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied