شمانیوز
شما نیوز

تاج : فیفا به حرف ترامپ اهمیت نمی دهد

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد که ایران جزو قدرت‌های برتر آسیاست.

تاج : فیفا به حرف ترامپ اهمیت نمی دهد
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی : مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضورش در مراسم قرعه‌کشی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا اظهار داشت: قرعه‌کشی روز چهارشنبه انجام شد و من امروز صبح به تهران رسیدم. روز گذشته هم جلسه‌ای در AFC داشتیم.


وی در مورد گروه ایران در مقدماتی جام جهانی گفت: به نظرم قرعه‌کشی برای ما می‌توانست مانند گروه A آسان‌تر یا مثل گروه D سخت‌تر از این باشد. به‌هرحال فوتبال ما به همراه کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و... جزو قدرت‌های برتر بوده و فوتبال ما هم آقای آسیاست.


رئیس فدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به صحبت‌های دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مراسم قرعه کشی، خاطرنشان کرد: آقای جان در این مراسم اعلام کردند که قرار است این بار مقدماتی جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی به شکل متفاوتی برگزار شود. البته این مسابقات زیر نظر فیفاست که نایب رئیس فیفا نیز در این مراسم حضور داشت. علاوه بر آن رؤسای فدراسیون‌ها و سرمربی تیم‌های آسیایی در این قرعه کشی شرکت داشتند.
تاج درباره حریفان ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: در بازی نخست باید به خارج از ایران برویم. ما با هنگ‌کنگ بازی داریم که تا به حال چهار بار با آن‌ها بازی کرده‌ایم و همیشه پیروز بوده‌ایم. با کامبوج هم دو بار بازی کردیم که آن‌ها را شکست داده‌ایم. کمی با عراق مشکل داشتیم که چهار بار مقابل آن‌ها شکست خورده‌ایم، اما هفت بار هم عراقی‌ها را شکست داده‌ایم و بیشتر با آن‌ها مساوی کرده‌ایم. بحرین هم حریف سر سختی است، اما به‌هر حال سطح فنی ما تفاوت دارد. ما ایران هستیم.


وی در واکنش به این مسئله که هشت تیم سرگروه و چهار تیم برتر دوم به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی صعود می‌کنند، تصریح کرد: ما باید به عنوان تیم اول صعود کنیم و اینکه در رتبه نخست رنکینگ آسیا هستیم، باید خودمان را نشان بدهیم. با این حال شرایط ما سخت است و دیروز هم درباره مشکلات مالی در AFC جلساتی را داشتیم. ما به لحاظ مالی شاید سخت‌ترین شرایط را داریم، اما به لحاظ فنی و قدرت فوتبال، برترین هستیم.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه فدراسیون درخواست ۱۰ میلیون دلار از بانک مرکزی داشته است، اظهار داشت: فوتبال به هر جهت مورد علاقه همه‌ی مردم و فراگیر و گسترده است. اینکه مردم همه فوتبال را دوست دارند، به دو دلیل است. اول اینکه هر کسی می‌تواند درباره فوتبال اظهارنظر کند و می‌بینیم که افراد مخالف و موافق درباره فوتبال صحبت می‌کنند. از طرفی فوتبال جای شایسته‌ترین‌ها از همه جای کشور است و سرمربی تیم ملی شایسته‌ترین‌ها را از همه جا دعوت می‌کند. وقتی هم تیم ملی به جام جهانی برود، از همه جای کشور بیرون می‌ریزند و خوشحال می‌شوند.


تاج ادامه داد: ما ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم، اما نمی‌توانیم این مبلغ را بگیریم. راه‌های مختلف را هم رفته‌ایم و حتی با خانم فاطما سامورا، دبیرکل فیفا که صحبت کردیم، او آخرین بار به ما گفت هیچ بانکی را نتوانستند متقاعد کنند تا پول ما را واریز کنند. بابت مالیات‌های سازمان لیگ هم حساب‌های ما را بسته‌اند. از وقتی ما به فدراسیون فوتبال آمده‌ایم اظهارنامه مالیاتی می‌دهیم، اما بسته شدن حساب‌های ما مشکلی بوده که از قبل رخ داده است. ما حتی باشگاه‌ها را هم مجبور کرده‌ایم در بحث مالیات‌ها اظهارنامه داشته باشند. اینجا از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهیم حداقل وارد شده تا مشکلات داخلی برطرف شود. از طرف ما برای بسیاری از کار‌ها به ارز نیاز داریم که از بانک مرکزی مبلغی را درخواست کردیم و به جای آن ما حواله پولی که از فیفا می‌خواهیم را به دولت می‌دهیم تا هر وقت توانستند، پول را بگیرند.


وی خاطرنشان کرد: پولی که در AFC داشتیم را با کمک خانم افخم، سفیر کشورمان در مالزی دریافت کردیم و روز گذشته هم جلسه دیگری با خانم افخم داشتیم که واقعاً به ما کمک کرد. راهی که اکنون پیشنهاد داده‌ایم، این است که پول‌مان از فیفا به AFC واریز شود و ما بتوانیم پول‌مان را از AFC دریافت کنیم. فوتبال از سیاست جداست و حتی این مسئله در اساسنامه فیفا نیز وجود دارد. همه باید از فوتبال لذت ببرند و بازی جوانمردانه که شعار فیفاست، نباید توسط هیچ کشوری نقض شود. ما اکنون حق پخش نداریم، از فیفا و AFC هم نمی‌توانیم پول بگیریم و واقعاً شرایط‌مان سخت است. 


رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که آیا صحت دارد ترامپ به فیفا اعلام کرده نباید پول ایران را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کنند، گفت: کار ما بسیار سخت است. البته اگر چنین چیزی باشد، فیفا نباید بپذیرد و اگر بپذیرد که دیگر فیفا نیست. آن‌ها مستقل هستند و خود اینفانتینو گفت تمام تلاشم را می‌کنم تا مشکل مالی شما را حل کنم. اکنون برای ساختمان فدراسیون فوتبال به ما دو میلیون دلار اختصاص داده‌اند که اگر این پول می‌آمد و ساختمان‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را جابه‌جا می‌کردیم، مشکلات زیادی حل می‌شد. از طرفی اکنون پیش‌قرارداد ویلموتس را باید پرداخت کنیم و هنوز مشکل داریم.


تاج در واکنش به این مسئله که آیا فدراسیون هنوز به کی‌روش بدهی دارد، گفت: پول کی‌روش را دادیم و شکایتی هم بود که از قبل انجام شده است و ما هم از او شکایت داشته‌ایم که باید رسیدگی شود. با این حال این نکته را هم بگویم که من نوع قراردادمان با ویلموتس را خیلی می‌پسندم. او هم مربی خوبی است و با اینکه هنوز به او پولی پرداخت نکرده‌ایم، اما او به قراردادش متعهد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied