شمانیوز
شما نیوز

سونامی در استقلال و پرسپولیس

دوباره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کلی پرونده دارند که به احتمال زیاد برایشان دردسرساز خواهد شد.

سونامی در استقلال و پرسپولیس
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، استقلال و پرسپولیس و آسیا. انگار هر بار برای رسیدن آن‌ها به وصال‌شان، باید مانعی به نام «مسائل مالی» باشد. سال گذشته استقلال و پرسپولیس تا آستانه حذف از آسیا رفتند. امسال هم انگار آش همان آش است و کاسه هم همان کاسه. دوباره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کلی پرونده دارند که به احتمال زیاد برایشان دردسرساز خواهد شد. سال گذشته وزارت ورزش به دو باشگاه پول داد تا مشکل‌شان را حل کنند ولی امسال خبری از پول هم نیست. به همین خاطر وضعیت دو باشگاه برای سازمان لیگ و فدراسیون به شدت نگران‌کننده است. مسئولان به این دو باشگاه هشدار داده‌اند تا هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند وگرنه باید از خیر حضور در آسیا بگذرند.
 
روز گذشته سهیل مهدی اعلام کرد در حال حاضر ۲۵ بازیکن از ایران در آسیا علیه باشگاه‌های ایرانی شکایت کرده‌اند. اکثر این بازیکنان شاکیان استقلال و پرسپولیس هستند.
 
تازه‌ترین فردی که در این زمینه اقدام کرده، پادوانی بوده است. این برزیلی که از رفتار استقلال شاکی است، مستقیم با کنفدراسیون مکاتبه کرده است. علاوه بر این بازیکنان دیگری هم علیه دو باشگاه دست به دامن AFC شده‌اند و کنفدراسیون به فدراسیون اعلام کرده باید مشکل را حل کنند. خبری که در این زمینه به دستمان رسیده، جالب است. مسئولان AFC به ایرانی‌ها گفته‌اند سال گذشته هم با تبصره و با کمک آن‌ها توانستند به آسیا برسند، اما امسال دیگر خبری از لطف و محبت نیست و باید مثل دیگر کشور‌های آسیا تمام قوانین را رعایت کنند. 

علاوه بر پرونده‌هایی که به AFC رفته، استقلال و پرسپولیس در داخل هم شاکیان زیادی دارند. خبر‌های رسیده حکایت از آن دارد نزدیک به ۶۰ پرونده علیه دو باشگاه وجود دارد. سازمان لیگ البته برآورده دقیقی از این پرونده‌ها ندارد و قرار است کمیته تعیین وضعیت آمار دقیقی در این زمینه بدهد.
 
اخیراً فدراسیون ایمیلی به AFC داده و قرار است بعد از جمع‌بندی، تکلیف تعداد شاکیان و مبلغ بدهی را مشخص کند. بعد از آن تا شهریور باشگاه‌ها فرصت دارند بدهی‌های خود را صاف کنند و به کنفدراسیون مدرک دهند. تازه بعد از آن مرحله صحت مدارک است. نمایندگان AFC تمام پرونده‌ها را بررسی می‌کنند تا در صورت تأیید، اجازه حضور باشگاه‌ها را در آسیا بدهند. در ظاهر وضعیت پرسپولیس در این زمینه بهتر از استقلال است ولی یکی از مسئولان فدراسیون دیروز در این باره گفت: «در واقع پرسپولیسی‌ها کمتر مصاحبه می‌کنند و بیشتر خواهان حل مشکل درون خانواده خود هستند وگرنه اوضاع این باشگاه هم فرق آنچنانی با استقلال ندارد و آن‌ها هم بدهکار هستند.» 

تفاوت اصلی این دو باشگاه در این است که قرمز‌ها مسئول مالی مشخصی دارند و اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند ولی استقلال بعد از مهاجرت مسئول مالی خود، هنوز کسی را جایگزین او نکرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied