شمانیوز
شما نیوز

طارمی : من را جلوی پرسپولیسی ها خراب کردند

مهاجم ایرانی تیم ریو آوه پرتغال گفت: ۳ میلیون دلار پول بسیار زیادی است. هر بازیکنی را می‌تواند وسوسه کند. خیلی‌ها از پیشنهاد مالی که به من شد نمی‌گذشتند ولی من گذشتم.

طارمی : من را جلوی پرسپولیسی ها خراب کردند
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی : مهدی طارمی به اروپا رفت. همان‌طور که قولش را داده بود. چند سالی بود همه می‌گفتند این بازیکن باید به اروپا برود. فشار رسانه‌ها و طرفداران خود مهدی را هم به این نتیجه رساند که عازم قاره سبز شود. این بازیکن روز گذشته رسماً با باشگاه ریو آوه پرتغال قرارداد بست. این باشگاه در پرتغال معروف است و همواره استعدادسازی می‌کند. آن‌ها به همین دلیل روی استعدادی مثل طارمی هم دست گذاشتند تا بتوانند در تابستان آینده یک انتقال موفق و بزرگ داشته باشند. البته سن و سال طارمی حالا بالاتر از یک استعداد است ولی ریو آوه می‌تواند همان ویترینی باشد که این بازیکن را به باشگاه بزرگتری ببرد. 


مهدی طارمی بعد از انتقال به باشگاه پرتغالی گفت‌وگوی متفاوتی با روزنامه خبرورزشی داشت که در ادامه می خوانید:

 

*مهدی تبریک. سرانجام به اروپا رفتی. چرا پرتغال؟
لیگ پرتغالی جایی است که استعداد‌های زیادی پرورش داده. بازیکنان بزرگ زیادی در این لیگ بازی کرده‌اند و بعد شانس بازی در لیگ‌های بزرگتر را به دست آورده‌اند. همان‌طور که می‌دانید در اروپا نگاه خاصی به لیگ پرتغال می‌شود. به همین دلیل با وجود دریافت پیشنهاد از کشور‌های دیگر، ترجیح دادم پرتغال و باشگاه ریوآوه را انتخاب کنم.

 

*از چه کشور‌هایی پیشنهاد داشتی؟
پیشنهاداتی بود. مذاکراتی هم شد ولی پرتغال بیشتر با شرایطی که مد نظر من بود، وفق داشت.

 

*شایعاتی درباره انتقال تو به پرسپولیس مطرح بود. حتماً خودت این شایعات را شنیدی، چون نزدیک به دو ماه است در تیتر رسانه‌ها هستی. 
پرسپولیس در خون من است و نیازی نیست درباره این باشگاه حرف بزنم. همیشه گفته‌ام این باشگاه مثل خانه‌ام می‌ماند. پرسپولیس جایی بود که من به فوتبال ایران معرفی شدم و همیشه مدیون این باشگاه و طرفدارانش هستم. خاطرات خوبی در آنجا دارم که قطعاً این پایانش نخواهد بود و ان‌شا‌ءا... در آینده دوباره تکرار خواهد شد. در حال حاضر، اما هدفم انتقال به فوتبال اروپا بود. چیزی که از ابتدا آن را گفتم.

*خیلی‌ها هم در فوتبال ایران مدام تأکید داشتند باید به اروپا بروی. با این تصمیم یک‌جور‌هایی نشان دادی انگار منتظر پیشنهاد خوب بودی. 
این اولین باری نبود که به من پیشنهاد حضور در اروپا شد. قبل از این هم به من پیشنهاد شد ولی شرایطش طوری نبود که بخواهم قبول کنم. بعد از جام ملت‌ها بود که تأکید کردم می‌خواهم به اروپا بروم و این هدف اصلی‌ام است. یعنی قبل از اینکه کارم با الغرافه تمام شود، تصمیم خودم را گرفته بودم. همه به من می‌‎گفتند به اروپا برو، خوشحالم که این اتفاق رخ داد. همیشه و هر زمان که به میدان رفته‌ام تمام وجودم را گذاشته‌ام. در پرتغال هم برای پرچم ایران می‌جنگم.

 

*در مذاکراتی که با پرسپولیسی‌ها داشتی صحبت خاصی کردید؟ 
به پرسپولیسی‌ها گفتم اروپا نشد، فقط لباس قرمز می‌پوشم؛ و واقعاً اگر این اتفاق نمی‌افتاد، من به پرسپولیس برمی‌گشتم.

 

*همیشه از طارمی انتظار آقای گلی وجود دارد. در پرتغال هم قطعاً این هدف را خواهی داشت، درست است؟
آقای گلی؟ فقط قول می‌دهم با همه وجودم بازی کنم. من تازه قرارداد بسته‌ام، ابتدا بگذارید کارم را شروع کنم و بتوانم به فرم ایده‌آلم برسم. فعلاً زمان صحبت درباره چنین مسائلی نیست و تمرکزم روی این است که تمرینات خوبی داشته باشم و برای فصل جدید کاملاً آماده باشم.

 

*این را می‌دانیم که از آسیا هم پیشنهادات خوبی داشتی. 
در آسیا می‌ماندم پول زیادی می‌گرفتم ولی اروپا و پرتغال را انتخاب کردم، چون اولویتم پیشرفت بود نه پول. به ریو آوه آمدم تا ثابت کنم برعکس بعضی حرف‌ها، من دنبال پیشرفت هستم. راستش من زیاد اهل بازارگرمی نیستم و دیدید که در این مدت هم سکوت کردم. بعد از پایان لیگ قطر یکی از تیم‌های این کشور به من پیشنهاد داد. برای یک فصل بین ۲/۵ تا ۳ میلیون دلار به من پول می‌دادند. یعنی می‌توانستم به قطر بروم و این پول را بگیرم ولی به خاطر علاقه ام اروپا را انتخاب کردم. دوست داشتم در این قاره بازی کنم. خودتان می‌دانید ۳ میلیون دلار پول بسیار زیادی است. هر بازیکنی را می‌تواند وسوسه کند. خیلی‌ها از پیشنهاد مالی که به من شد نمی‌گذشتند ولی من گذشتم. این را برای آدم‌هایی گفتم که من را به خاطر مسائل مالی جلوی پرسپولیس قرار دادند، چون به دنبال یک هدف بد بودند. می‌خواستند من را جلوی هواداران خراب کنند. من اصلاً بحث مالی نداشتم. اگر بحث مالی داشتم، خیلی راحت می‌رفتم قطر و پولم را می‌گرفتم. آن‌ها آدم‌های بدی بودند و به نتیجه‌ای هم که دنبالش بودند نرسیدند.

 

*پس این شایعاتی که بعضی‌ها به راه انداختند صحت نداشت. البته با آقای نبی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره هم که حرف زدیم، کلاً این مسئله را تکذیب کرد و گفت مهدی اصلاً پیشنهاد مالی نداده است. 
یک بار گفتم باز هم می‌گویم؛ پرسپولیس خانه من است. اگر کسی بخواهد وارد خانه خودش شود، با پدر خانواده بحث مالی نمی‌کند، می‌کند؟ من اتفاقاً برای پیشرفت مشورت گرفتم. با بعضی افراد صحبت کردم و خیلی‌ها نظرشان این بود که من به اروپا بروم. همین جا باید از هواداران پرسپولیس هم خیلی تشکر کنم. خیلی پیام دادند. ببخشید اگر نتوانستم جواب بدهم، چون درگیر بودم. می‌خواستم یک تصمیم مهم بگیرم. هواداران بدانند که من قلبم همیشه با پرسپولیس هست، حتی اگر از این باشگاه دور باشم. این باشگاه چه بدون من و چه با من همیشه موفق خواهد بود. طرفداران هم این مسئله را درک کردند که می‌خواهم در اروپا بازی کنم و یک تجربه جدید به دست بیاورم. از همین جا می‌گویم یک روز دوباره به باشگاه مورد علاقه‌ام برمی‌گردم و حتی آن روز هم بحث مالی نخواهم داشت. هواداران هم اینقدر هوشیار هستند که متوجه بعضی مسائل و بعضی دروغ‌ها می‌شوند.

 

*مهدی آیا برای حضور در پرتغال با کارلوس کی‌روش هم مشورت کردی؟
بله، با آقای کی‌روش مشورت کردم. ایشان خیلی به من مشورت خوبی دادند و در واقع کمک کردند تا بتوانم تصمیم خوبی بگیرم. به هر حال او پرتغالی است و در تیم ملی این کشور مربیگری کرده است. آقای کی‌روش در باشگاه‌های بزرگ این کشور هم مربیگری کرده است. وقتی پیشنهاد ریوآوه به دستم رسید از ایشان پرسیدم آیا به پرتغال بروم؟ او هم گفت این انتخاب می‌تواند برایت تصمیم خوبی باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied