شمانیوز
شما نیوز

چرا باید به منچستریونایتدِ جدید امیدوار بود؟

شما نمی‌توانید با یک پیش‌فصل خوب درباره آینده قضاوت کنید، اما می‌توانید مدارک و شواهدی برای صحبت‌های‌تان به دست بیاورید. این تابستان در اولدترافورد همه امیدوارتر از گذشته هستند.

چرا باید به منچستریونایتدِ جدید امیدوار بود؟

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبرورزشی: «اندی میتِن» خبرنگار نشریه FourFourTwo درباره روز‌های خوبی که منچستریونایتد در اردو‌های پیش‌فصل داشته و تیمی که اوله‌گنار سولشائر ساخته به نکاتی اشاره کرده که باعث می‌شود هواداران شیاطین‌سرخ به تیم جدیدشان امید بیشتری نسبت به چند سال قبل در دوران پسافرگوسن داشته باشند.

پیش‌فصل ملاک نیست

منچستریونایتد ۵ سال پیش رئال‌مادرید را در «آن‌آربور» آمریکا شکست داده بود که یکی از اعضای قدیمی کادر فنی پیش لوئی فان‌خال سرمربی وقت تیم رفت و به او گفت: «ممنون برای اینکه دوباره خنده را روی لب‌های ما آوردی.» تشکری که همراه با تعریف بود. فان‌خال هم برای یک یا دو ماه بود که در باشگاه حضور داشت، اما رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در بازی‌های پیش‌فصل پس از یک دوره وحشتناک با دیوید مویس باعث تعریف‌های فوری شد. آن ۶ بردِ پیش‌فصل در سال ۲۰۱۴ این امیدواری را به وجود آورد که فصلی که با دیوید مویس داشته‌اند فقط یک فصل ناکامی موقتی بوده است. خوشبینی بعد از امضای قرارداد با آنخل دی‌ماریا و رادامل فالکائو افزایش یافت، اما یونایتد آن فصل را با ۱۷ امتیاز کمتر از چلسی قهرمان در رده چهارم به پایان رساند. بنابراین هیچ‌کس دیگر بعد از فرم عالی پیش‌فصل که تاکنون زیر نظر سولشائر هم دیده‌ایم، نتایج فصلِ یونایتد را پیش‌بینی نخواهد کرد.

ادامه این روز‌های خوب

لیورپول به‌عنوان قهرمان اروپا ممکن است در مراحل آماده‌سازی‌اش‌گیر افتاده باشد، اما منچستریونایتد در هر بازی پیروز شده است. البته یک بازی دیگر در پیش‌فصل برابر میلان در چمپیونزکاپ باقی‌مانده و آن‌ها تا به حال اینتر، تاتنهام، لیدز، پرت‌گلوری و کریستیانسوند (تیم زادگاه سولشائر که پسرش هم در آن بازی می‌کند) را شکست دادند. باید در ادامه در طول فصل ببینیم می‌توانند مثل حالا سریع، انرژیک و تهاجمی باشند؟ همان فوتبالی که سولشائر و کمک‌هایش می‌خواهند. او همچنین خواستار این است که بازیکنانش باور کنند بازیکن منچستریونایتد چه کاری باید انجام دهد. اوله شاگردانش را تحت فشار می‌گذارد تا از نظر ذهنی سرسخت‌تر باشند برای اینکه ارتباط بیشتری داشته باشند، بیشتر مدعی و آگاه باشند که چه مسئولیتی را به دوش می‌کشند. او بازیکن‌هایی نمی‌خواهد که فقط در فضای مجازی برجسته باشند.

جوان‌های باانگیزه

مربی محبوب نروژی منچستریونایتد کار بزرگی را در دستانش گرفته، با این حال دو خریدش که بازیکنان کم‌نام و نشان‌تری بوده‌اند عملکرد خوبی داشته‌اند. آرون وان‌بیساکا شاید خجالتی باشد و قادر نباشد یک مصاحبه خوب انجام دهد، اما برای اولین فصل خودش در یونایتد به‌خوبی آماده است. دنیل جیمز خام‌تر است و نیاز به تمرکز بیشتر در مقابل دروازه و زدن توپ آخر دارد، اما او از سرمربی‌اش در تیم ملی ولز بازیکن سریع‌تری به شمار می‌رود و انرژی کافی برای بازی کردن در ترکیب تیم شمال‌غرب انگلیس را داراست.

تغییر و بازگشت

منچستریونایتد فعلی اعتماد به نفس دارند، اما شکننده هستند. سال ۲۰۱۴ تیم فان‌خال فصل را در خانه برابر سوآنزی شروع کرد و باخت. اولدترافورد مثل جهنم شد. یونایتد دی‌ماریا و فالکائو را انتخاب کرد و با آن‌ها قرارداد بست تا هواداران از نقل‌وانتقالات خوشحال شوند، اما این عمل هم مؤثر نبود. خرید‌های ضعیفی که کار نکرد، فالکائو بعد از مصدومیت نتوانست به‌خوبی ریکاوری شود و دی‌ماریا هم هرگز در جایی که زیاد باران می‌بارید زندگی نکرده بود. برخی از هواداران نام‌های دیگری را فریاد می‌زدند که جای تعجب نداشت. آن‌ها خشمگین بودند و بازیکنان درجه یک منچستریونایتد شل و بی‌هدف به نظر می‌رسیدند. استدلالی وجود دارد که یک پلنگ هم نمی‌تواند خودش را تغییر دهد، اما همین بازیکن‌ها وقتی سولشائر آمد، متقاعد شدند که می‌شود چیز‌هایی را تغییر داد. همه آن‌ها می‌دانستند اعتبارشان به خطر افتاده، اما مربی نروژی به این راضی نبود و خواهان اضافه شدن مهره‌هایی هست.

انتقال‌هایی که هنوز ممکن است

هری مگوایر باید بیاید، اما هنوز این انتقال صورت نگرفته. انتظار می‌رود برونو فرناندس توسط مدیربرنامه‌هایش و رسانه‌های پرتغالی به یونایتد هدایت شود، اما هنوز منچستریونایتد یک هافبک میانی برجسته ندارد. هافبک آن‌ها کیست؟ نمانیا ماتیچ؟ آیا حضور اسکات مک‌تامینی کافی است؟ آیا فرد بعد از یک فصل ناموفق بهتر خواهد شد؟ بازیکن‌هایی جدا خواهند شد. روملو لوکاکو به‌زودی تیم را ترک می‌کند اگر باشگاه اینترمیلان مبلغی که منچستریونایتد می‌خواهد را بپردازد. او بازیکنی نیست که حضورش باب میل هواداران باشد، اما برای تیم گل‌های زیادی به ثمر رسانده است. یونایتد نیاز به تعویض و جابه‌جایی برخی بازیکن‌ها دارد. آیا میسون گرین‌وود می‌تواند یک قدم جلوتر برود و گلزن باشد و مارکوس رشفورد گل‌های بیشتری بزند؟ یا آنتونی مارسیال که شباهت زیادی به رشفورد دارد مثل پیش‌فصل خوب عمل خواهد کرد؟ فراموش نکنید الکسیس سانچس هم هست، کسی که به طرز قابل‌توجهی از ناکامی‌هایش نوشته شده است و البته هنوز به طرز خنده‌داری پردرآمدترین بازیکن باشگاه به شمار می‌رود. درباره دفاع هم تردید‌هایی هست. زوج خط دفاعی از کدام بازیکن‌ها تشکیل خواهد شد؟ لیندلوف و مگوایر؟ این‌ها سؤال‌هایی هستند که هنوز جوابی برای‌شان نداریم.

حمایت

همچنین سولشائر باید حس کند که از طرف باشگاه حمایت می‌شود و این به نفع باشگاه است که چنین کاری انجام دهد. اخراج او باعث خواهد شد انتقاد‌ها از اد وودوارد مدیراجرایی منچستریونایتد بیشتر شود چرا که مردی است که در دوران پسافرگوسن ناظر اصلی بر انتصاب‌های مدیریتی و معمولاً ناموفق و ضعیف بوده است. در بازی‌های پیش‌فصل در آسیا تا بازی دوستانه در نروژ، چیزی که دیده شده این است که نسبت به ماه قبل به منچستریونایتد می‌شود بیشتر اطمینان کرد. اگرچه این حقیقت ماجرا نیست، اما مشتاق هستیم که فصل شروع شود و منچستریونایتدِ جدید را ببینیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied