شمانیوز
شما نیوز

پیش بازی ذوب اهن و الاتحاد دوشنبه 14 مرداد

ذوب‌آهن این بار در شرایطی بازی‌های خود را در لیگ قهرمانان دنبال می‌کند که دیگر تیم‌های ایرانی حذف شده‌اند و تنها نماینده باقی مانده فوتبال ایران در این بازی‌هاست.

پیش بازی ذوب اهن و الاتحاد دوشنبه 14 مرداد
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸؛ ساعت ۲۰؛ استادیوم اختصاصی الوصل (دبی)
داور: مانینگ (چین)
کمک‌ها: شی ژانگ و کائو یای (هر دو از چین)

شرایط روحی و روانی تیم ذوب‌آهن در آستانه دیدار با الاتحاد در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خوب شده به این خاطر که سربازان این تیم به اردو برگشته‌اند و همراه تیم راهی دبی محل برگزاری بازی شدند.

 

ذوب‌آهن این بار در شرایطی بازی‌های خود را در لیگ قهرمانان دنبال می‌کند که دیگر تیم‌های ایرانی حذف شده‌اند و تنها نماینده باقی مانده فوتبال ایران در این بازی‌هاست. حالا همه امید‌ها به علیرضا منصوریان و شاگردانش است که به خوبی از اعتبار و حیثیت فوتبال ایران دفاع کنند. به خصوص که بحث کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا زمزمه می‌شود. ذوب‌آهن فصل گذشته و در هفته‌های پایانی تبدیل به تیم خوبی شده بود و اصلاً همانند تیم هفته‌های ابتدایی نبود و به نوعی می‌شود گفت که خود را پیدا کرده بود.

 

قطعاً پیروزی این تیم در صورت ارائه بازی منطقی و از همه مهمتر خودباوری دور از دسترس نخواهد بود. شاید لازم باشد یادآوری کنیم که ذوب‌آهن یک بار تا فینال بازی‌ها پیش رفته بود و برای رسیدن به این افتخار تنها در بازی پایانی کم آورد و در نهایت دوم شد. بودجه تیم الاتحاد که یکی از تیم‌های خوب فوتبال عربستان به شمار می‌رود بهانه منطقی برای واگذاری امتیاز به این تیم نیست. هر‌گاه تیم‌های ایرانی برابر تیم‌های عربی نتیجه نمی‌گیرند به این موضع اشاره می‌کنند. در حالی که قانونی در فوتبال وجود ندارد هر تیمی که بیشتر هزینه کرد باید رقیب خود را شکست دهد. ذوب‌آهن به یقین کمتر از الاتحاد هزینه کرده و این فصل حتی با کاهش بودجه هم مواجه شده است، اما فوتبال را رقم قرارداد‌ها بازی نمی‌کنند و فوتبال داخل زمین است که نتیجه بازی را تعیین می‌کند. تنها نکته نگران‌کننده در این بازی می‌تواند عدم توازن تیم ذوب‌آهن در حمله و دفاع باشد.

 

ذوب‌آهن فصل گذشته به همان اندازه‌ای که گل زد، گل خورد. در حالی که تیم موفق باید بیشتر گل بزند و کمتر گل بخورد. قطعاً در بازی‌هایی لازم است تیم در دفاع بیشتر از حمله توان بگذارد یا به عبارت ساده‌تر هر دو کار را به خوبی انجام دهد. شاید هم بهترین توصیه این باشد که ذوب‌آهن به همان اندازه که در حمله قوی و مؤثر کار می‌کند باید در دفاع هم این‌چنین باشد.

چهره میزبان 
رومارینیو برزیلی برای رسیدن به هدف بسیار خوب عمل می‌کند و از مهره‌های کلیدی تیم الاتحاد به شمار می‌رود. او جدا از موقعیت‌های خوبی که برای بازیکن روی دست می‌سازد در نزدیک شدن به دروازه حریف و همچنین گلزنی خوب عمل می‌کند.

چهره مهمان 
امیرارسلان مطهری در این بازی همانند بازی‌های گذشته ذوب‌آهن می‌تواند نقش کلیدی و تأثیر‌گذار داشته باشد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به تأثیرگذاری این بازیکن در ترکیب تیم اشاره کرده بود. امیر ارسلان با این بازی‌های خوب می‌تواند به اردوی تیم ملی راه یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied