شمانیوز
شما نیوز

نیمار امروز بارسایی می شود

«بالاخره با هم صحبت کردند». این شروع مطلبی است که روزنامه لوپاریزین، نشریه نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن درباره دیدار مسئولان بارسلونا با پی‌اس‌جی نوشته است.

نیمار امروز بارسایی می شود
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، صبح روز دوشنبه در یکی از هتل‌های پاریس بین سه نفر از اعضای کادر مدیریتی بارسلونا با لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن صورت گرفته است؛ اریک آبیدال، مدیر ورزشی بارسا، خاویر بوردس، یکی از اعضای هیئت‌مدیره و آندره کری، مسئول بخش آمریکای جنوبی بارسلونا و کسی که نیمار را سال ۲۰۱۳ از سانتوس به بارسلونا آورد، با هواپیما به پاریس آمدند تا به صورت رسمی درباره انتقال نیمار از پاریس به بارسلونا مذاکره کنند. این نشست در حالی صورت گرفت که نیمار همان روز با اجازه توماس توخل، سرمربی آلمانی پی‌اس‌جی راهی سواحل پرتغال شده بود تا به استراحت بپردازد.

اول پول بعداً بازیکن
اگرچه همان روز دوشنبه خبری از نشست مسئولان دو باشگاه به بیرون درز نکرد ولی روز گذشته دو روزنامه لوپاریزین و اکیپ، به جزئیات این نشست به نقل از نزدیکان باشگاه اشاره کردند. هر دو منبع فرانسوی به این مورد اشاره کرده‌اند که مسئولان پاری‌سن‌ژرمن از بارسلونایی‌ها خواسته‌اند برای خریدن نیمار، چک روز بکشند و این بازیکن را با خودشان ببرند؛ با این حال مشکل اصلی جای دیگری است؛ رقم نیمار. بارسلونا حاضر نیست بیش از رقمی که برای پی‌اس‌جی به این تیم داده تا نیمار را بخرد، برای برگشتنش هزینه کند. در آن سو، اما پاریسی‌ها هم حاضر نیستند با رقمی کمتر از ۲۵۰ میلیون یورو اصلاً پای میز مذاکره بنشینند؛ این در حالی است که مسئولان این تیم فرانسوی پیش از این هشدار داده بودند هرگز به رقمی زیر ۳۰۰ میلیون یورو برای فروش نیمار فکر نمی‌کنند. در همین جلسه هم لئوناردو، مدیر ورزشی پاریسی‌ها عنوان کرده به پول نقد نیاز دارند تا بازیکنان مد نظرشان که قرار است بعد از نیمار در پاریس بازی کنند را بخرند. بارسا، اما اصلاً پول زیادی ندارد؛ آن‌ها در همین تابستان چند خرید درشت داشته‌اند که گل سرسبد آن‌ها آنتوان گریزمن و فرنکی دی‌یونگ است. پس در همان شروع جلسه، فروش نیمار با پرداخت پول نقد منتفی شده است.

نیمار را می‌بریم پولش را سال بعد می‌دهیم!
بارسلونایی‌ها که چندماهی است برای خرید نیمار با این بازیکن برزیلی به توافق رسیده‌اند با پیشنهادات متنوعی راهی این جلسه شده بودند. وقتی آن‌ها اصرار لئوناردو مبنی بر فروش به ازای پول را می‌بینند پیشنهاد دیگری رو می‌کنند؛ آن‌ها به مدیر ورزشی پی‌اس‌جی می‌گویند حاضرند پول نیمار را بدهند ولی این مبلغ را در عرض یک سال جور می‌کنند و می‌پردازند؛ درست عین همان کاری که خود پاری‌سن‌ژرمن با موناکو برای خرید کیلیان امباپه کرد. لئوناردو، اما این پیشنهاد را رد می‌کند و دوباره عنوان می‌کند که با پول فروش نیمار باید بازیکنان با کیفیتی را به پارک دو پرنس بیاورد تا همچنان تیمش در حد و اندازه‌های یک تیم مدعی باشد.

کوتینیو وارد می‌شود
از این لحظه به بعد نشست مسئولان دو باشگاه با کندی بیشتری پیش می‌رود چراکه مذاکره بر سر معاوضه بازیکنان صورت می‌گیرد؛ بارسلونا که به صورت نقدی هزینه نیمار را ندارد پیشنهاد می‌دهد یکی از بازیکنانش را وارد این چرخه کند تا هم پی‌اس‌جی به بازیکن مورد علاقه اش برسد و هم بارسلونا هزینه کمتری کند. این‌طوری است که پای فیلیپه کوتینیو به میان کشیده می‌شود. کوتینیو همان بازیکنی است که زمان حضور نیمار در پاریس، این بازیکن برزیلی به مسئولان پی‌اس‌جی گفته بود هرطور شده او را بخرند. با این حال آن زمان انریکه، مدیر ورزشی پی‌اس‌جی بود و قرار هم نبود نیمار خودش از پاری‌سن‌ژرمن برود. با این حال پاریسی‌ها کوتینیو را گزینه مهمی بعد از رفتن نیمار در تیم‌شان می‌دادند. آن‌ها حاضر به شنیدن پیشنهاد بارسلونا در این زمینه می‌مانند؛ بارسا پیشنهاد می‌دهد کوتینیو را به علاوه ۶۰ تا ۸۰ میلیون یورو بدهد و نیمار را بدهد. این پیشنهاد در لحظه رد می‌شود، چون لئوناردو معتقد است رقم پرداختی بارسلونا بسیار کم است؛ بارسایی‌ها، اما با تأمین قیمت کوتینیو با رقم ۱۶۰ میلیون یورو می‌گویند که برای نیمار در مجموع چیزی نزدیک به ۲۴۰ میلیون یورو، به این طریق، پرداخته‌اند ولی از قرار معلوم پی‌اس‌جی رقم واقعی کوتینیو را ۱۲۰ میلیون یورو برآورد می‌کند و به این ترتیب حاضر به فروش نیمار با این رقم نمی‌شود. 


سمدو چاره کار؟
در گزارشی که روزنامه اکیپ از نشست مسئولان دو باشگاه نوشته اشاره‌ای به اسم بازیکن دوم نمی‌شود ولی لوپاریزین می‌نویسد که مسئولان پاری‌سن‌ژرمن نلسون سمدو، مدافع راست پرتغالی بارسلونا را می‌خواهند. در واقع بارسایی‌ها حاضر می‌شوند به غیر از کوتینیو، یکی دیگر از بازیکنان‌شان هم به پی‌اس‌جی بدهند ولی این بازیکن نه راکیتیچ است، نه دمبله و نه حتی نلسون سمدو. با این حال لئوناردو می‌گوید اگر بارسایی‌ها می‌خواهند معاوضه کنند باید کوتینیو به علاوه سمدو به علاوه ۱۲۰ میلیون یورو هم بدهند تا این‌طوری نیمار با رقمی نزدیک به ۳۰۰ میلیون یورو راهی بارسلونا شود. بارسایی‌ها با اعلام اینکه فقط رقم فسخ قرارداد سمدو ۱۰۰ میلیون یورو است، این پیشنهاد را رد می‌کنند و می‌گویند بازیکن دیگری را به علاوه کوتینیو به پاریس می‌دهند. بازیکنی که البته نه مدافع چپ است و نه دروازه‌بان.

 

مذاکرات خوبی نبود
بعد از جلسه مذکور، یکی از مسئولان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به هر دو منبع فرانسوی گفته که مذاکرات بین بارسا و پاری‌سن‌ژرمن اصلاً مذاکرات خوبی نبوده است؛ او گفته هیچ پیشرفتی در این زمینه در مقایسه با ۱۰ روز قبل صورت نگرفته است. پاریسی‌ها از پیشنهاد متنوع بارسلونا چندان راضی نشده‌اند به علاوه اینکه بارسا به آن‌ها گفته حتی اگر بازیکنان درخواستی‌شان با رقم مد نظر خودشان را هم بخواهند باز رقم نیمار فراتر از حد تصور است؛ آن‌ها می‌گویند اگر فرض بر این باشد که کوتینیو ۱۲۰ میلیون می‌ارزد و نلسون سمدو هم رقم فسخ قراردادش ۱۰۰ میلیون، در نتیجه جمع همین دو بازیکن به تنهایی ۲۲۰ میلیون یورو می‌شود و هزینه‌ای گزاف برای بارسلوناست.

 

حلش کنید می‌خواهم بروم!
با وجود اینکه پی‌اس‌جی از پیشنهاد بارسلونا رضایت کامل ندارد، اما رسانه‌های فرانسوی می‌گویند نیمار دیگر علاقه‌ای به ماندن در پاریس ندارد و به مسئولان باشگاه گفته همین امروز و فردا مقدمات جدایی اش را فراهم کنند. یکی از دوستان نیمار به روزنامه اکیپ می‌گوید: «احتمال کمی وجود داشت که نیمار همین فصل هم در پاریس بماند ولی با شعار‌هایی که در بازی اول پاری‌سن‌ژرمن علیه او در ورزشگاه سر داده، دیگر محال است او در پی‌اس‌جی بماند». از طرف دیگر، مسئولان باشگاه بارسلونا هم به پاریسی‌ها بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت فرصت داده‌اند به یکی از پیشنهادات متنوعی که به آن‌ها داده شده فکر کنند و نظرشان را بگویند؛ آن‌ها حتی با نیمار هم به توافق رسیده‌اند و این بازیکن برزیلی حاضر شده برای سال اول حضورش در بارسلونا دستمزدش را کاهش دهد تا در صورت بهبود شرایط بازی اش دوباره به همان مذاکره اصلی‌شان برگردد. به این ترتیب پاریسی‌ها همین امروز و فردا باید به درخواست‌های رسیده به آن‌ها پاسخ دهند و به احتمال زیاد نیمار یکی، دو روز آینده در تست‌های پزشکی بارسلونا حاضر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied