شمانیوز
شما نیوز

پایان استراماچونی و استقلال جدی تر از همیشه

وقتی علی خطیر در اینستاگرام خود پستی منتشر می کند که "آقای فتحی اجازه ورود من به پرونده استراماچونی را نداد"، دیگر باید این موضوع را جدی گرفت.

پایان استراماچونی و استقلال جدی تر از همیشه

به گزارش شمانیوز به نقل از "ورزش سه"، از صبح روز جمعه تا دقایق پایانی آن شایعه لحظه به لحظه پر رنگ تر می شد. شایعه مبنی بر اختلافات جدید میان باشگاه استقلال و استراماچونی، سرمربی جدید ایتالیایی در فاصله یک هفته تا شروع هفته اول لیگ برتر ایران در دوره نوزدهم. لیگی که استقلالی ها با تیمی محتول شده، جوان و متفاوت خود نسبت به سال گذشته امید زیادی به موفقیت در آن دارند.


اما آنچه در یکی دو هفته گذشته در استقلال گذشته است، چندان مطابقتی با این انتظار و آرزو ندارد. استقلال که باید آرام ترین و پر نشاط ترین روزهای خود را برای شروع لیگ برتر پشت سر بگذارد، درگیر مسائلی است که رونوشت هایی از آن از زبان یک روزنامه نگار ایتالیایی از هفته گذشته منتشر شده و استقلال را بدل به کانون حاشیه در فوتبال ایران کرده است. اتفاقی که برخلاف مشی یکی دو ماهه استقلال بود؛ تیمی کم سر و صدا و کم خبر زیر نظر استراماچونی که تنها می شد از روی تصاویر منتشر شده از تمرینات احساس کرد فضای خوبی در آن حاکم است.


اما بیانیه شب گذشته باشگاه استقلال در واکنش به شایعات روز جمعه نگرانی تازه ای را در دل هواداران ایجاد کرد؛ اینکه روز یکشنبه قرار است جلسه ای میان فتحی و استراماچونی برگزار شود تا طرفین به نتیجه نهایی برسند. در فاصله بین انتشار شایعه و بیانیه باشگاه استقلال، تماس های مکرر و بحث های متفاوتی بین طرفین در میان بوده است و البته نام یکی دو چهره بیش از سایرین شنیده شده است.


مدیریت باشگاه استقلال در بیانیه خود از برخی شیطنت ها(در ارتباط بین فتحی و استراماچونی) خبر داده و در عین حال علی خطیر تلاش کرده است نقش میانجی را در این اختلاف تازه بر عهده داشته باشد؛ نقشی که البته بنابر آنچه خود نوشته از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال رد شده است.


اینکه کلمه شیطنت در بیانیه باشگاه استقلال به موضوع خطیر و ارتباط او با استراماچونی بازمی گردد یا نه مشخص نیست اما هر آنچه که هست طرفین با سیاست های مختلف قصد دارند بازی را به سمتی ببرند که در آن بازنده نباشند.

 


در موضوع اختلاف جدید استراماچونی و باشگاه استقلال، بحث سیریل تیریو بازیکن سابق فرانسوی و سابق فیورنتینا و قیمت 500 هزار دلاری او برای استخدام و مخالفت باشگاه با این انتقال مطرح شده و در عین حال نکته های فرعی درباره برخی نارضایتی ها از شرایط استقلال به صورت غیر مستقیم به گوش می رسد. البته باشگاه استقلال نیز دفاعیاتی از خود ارائه می کند؛ از جمله شرایط کم سابقه تمرینی و امکانات که حالا با اضافه شدن باشگاه انقلاب به دو زمین تمرین رسیده و همچنین همراهی با سیاست های نقل و انتقالاتی تا حد ممکن. البته پوچیارلی و درامه هر یک به دلایلی از فهرست استقلال خط خوردند که البته موضوع درامه ربطی به باشگاه نداشت و پوچیارلی همان مسئله را دارد که موضوع سیریل تیریو به آن مبتلا است. اینکه مبلغ استخدام، دریافت رضایت نامه مبلغ کمی نیست و باید در این مورد کمی دست به عصا پیش رفت.


آنچه که مسلم است کار کردن در ایران با شرایط خاص مدیریتی، برای یک مربی کاملا حرفه ای چندان باب طبع نیست و قطعا مسائلی بین طرفین بروز می کند که این موضوع برای دامنه دار نشدن به کوتاه آمدن فرد خارجی بستگی دارد؛ الگویی که قبلا توسط برانکو ایوانکوویچ در فوتبال ایران انجام شد اما کی روش نسخته متفاوتی را به نمایش گذاشت؛ اینکه هرگز برای خواسته های خود و دریافت آن از مدیران کوتاه نیایید.


در حال حاضر هواداران استقلال امیدوار هستند موضوع استراماچونی و باشگاه شبیه به چیزی باشد که بین کی روش و فدراسیون فوتبال بود؛ اینکه کی روش تلاش می کرد با دریافت امکانات و تسهیلات شرایط بهتری را برای خود و شاگردانش ایجاد کند اما در نهایت قصد ماندن در ایران را داشت.


استراماچونی که قرارداد 2 ساله با استقلال امضا کرده و هفته قبل نیز آن رسما ثبت کرده، همه امیدواریم او به عنوان سرمربی سابق اینترمیلان لیگ را شروع کند و به اعتبار لیگ نوزدهم اضافه کند. به نظر باشگاه استقلال باید از هر امکانی برای مصالحه و جذب رضایت سرمربی استفاده کند چرا که به نظر نمی رسد هواداران این تیم به چیزی جز شروع لیگ با سرمربی ایتالیایی فکر کنند و این موضوعی است که استراماچونی نیز از آن آگاه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied