شمانیوز
شما نیوز

پرسپولیس مدیر عامل بزرگ می خواهد

مشکل اصلی فوتبال ایران و البته پرسپولیس نداشتن یک مدیرعامل بزرگ و بابرنامه است.

پرسپولیس مدیر عامل بزرگ می خواهد
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی : مدیران ما همیشه انتقاد می‌کنند که امکانات کم است. در دو روز گذشته هم ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس در تلویزیون مصاحبه کرد و از مشکلات کار در باشگاه‌های دولتی و کمبود‌ها نالید! پرسش اینجاست؛ مگر باشگاه‌های ما الان کم پول خرج می‌کنند؟ در حال حاضر برخی باشگاه‌ها به اندازه تیم‌های لیگ یک برخی کشور‌های صاحب فوتبال هزینه دارند پس چرا فوتبال ما پیشرفت نمی‌کند، اما آن‌ها رو به جلو حرکت می‌کنند؟ به این دلیل که آن‌ها مدیر دارند. آن‌ها برنامه‌ریزی دارند. به نظر ما مشکل اصلی فوتبال ایران و البته پرسپولیس نداشتن یک مدیرعامل بزرگ و بابرنامه است. اگر مدیری تجربه مدیریت در عرصه باشگاهی را ندارد حداقل افرادی متخصص کنارش بگذارند که کمتر حرف بزند و اتفاقاً بیشتر عمل کند، چون با شعار و مصاحبه نمی‌توان حرف از آینده زد.
 
بی‌تعارف چرا ایرج عرب با وجود اینکه پرسپولیس سه جام کسب کرد محبوب نیست؟ مدیرعامل تیمی که قهرمان لیگ برتر، جام‌حذفی و حتی سوپرجام شده چگونه این همه منتقد و هوادار خشمگین را روبه‌روی خود می‌بیند؟ دلیل آن را باید در موارد زیر جست‌وجو کرد. 

۱- هواداران پرسپولیس هم به خوبی می‌دانند قهرمانی‌های سه فصل گذشته بیش از آن که مرهون زحمات مدیرعامل باشد بیشتر مدیون درایت برانکو است. یک مربی کاربلد که نقش اول را در موفقیت‌های پرسپولیس ایفا کرد و طرفداران به خوبی به این موضوع واقف هستند. 

۲- پرسپولیس با مدیریت علی‌اکبر طاهری و البته سرمربیگری برانکو به قهرمانی رسید. پس از جدایی طاهری و آمدن حمیدرضا گرشاسبی باز هم پرسپولیس با مربیگری برانکو به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید. گرشاسبی رفت و ایرج عرب مدیرعامل این تیم شد و برای سومین بار این تیم با هدایت برانکو قهرمان لیگ برتر کشور شد! کارشناسان و منتقدان هم مثل هواداران پرسپولیس می‌دانند هرکس مدیرعامل پرسپولیس می‌شد این تیم با سرمربیگری برانکو به قهرمانی می‌رسید. 

۳- شاید تنها کاری که ایرج عرب می‌توانست پس از قهرمانی پرسپولیس انجام دهد و نداد، حفظ برانکو بود! خواسته به حق طرفداران پرسپولیس که با بی‌تفاوتی و خوش‌بینی مفرط ایرج عرب محقق نشد و مرد کروات به عربستان رفت. 

۴- انتخاب عجولانه گابریل کالدرون که به طور یقین گزینه‌ای بهتر از برانکو محسوب نمی‌شود. این در حالی است که انتخاب یک سرمربی موفق و سرشناس تراز مرد کروات چه بسا می‌توانست هواداران خشمگین پرسپولیس را آرام کند. البته سایر اعضای هیئت‌مدیره پرسپولیس هم در انتخاب شتابزده جانشین برانکو مسئول هستند و باید جوابگوی انتخاب خود باشند. 

۵- از فصل گذشته تاکنون مشکل اصلی پرسپولیس کمبود مهاجم و نفر در خط حمله این تیم است که متأسفانه مدیریت باشگاه هنوز (تا لحظه نگارش این مطلب) نتوانسته یک مهاجم شش‌دانگ جذب کند. مایگا که ظاهراً هپاتیت داشت و جونیور برزیلی گزینه جدید کالدرون هم یک فصل را بدون گل زده سپری کرده و همه را به یاد «دی‌کارمو»‌ی معروف انداخته است!

موارد ۶، ۷، ۸ و... هم وجود دارد که در فرصت‌های بعدی می‌توانیم بدان بپردازیم و در این مقال نمی‌گنجد. 
*نتیجه گیری نهایی: شاید ایرادی متوجه ایرج عرب هم نباشد. او قبل از آن که مدیرعامل پرسپولیس شود هرگز در این سمت فعالیت نکرده و به صرف حضور در حراست وزارت ورزش و معاونت اداری و مالی باشگاه نمی‌تواند از تجربه کافی در این عرصه برخوردار باشد. روی صحبت ما با وزارت ورزش و جوانان است که باید برای تیم بزرگ پرسپولیس به دنبال مدیرعامل بزرگ باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied