شمانیوز
شما نیوز

چه کسی در استقلال استراماچونی را تهدید می کند ؟

معاون ورزشی اسبق استقلال گفت: فتحی باید بگوید که دقیقا هیات‌مدیره‌اش چه کار می‌کنند؟ آیا این‌طور نیست که هیات‌مدیره چیزی را مصوب کند و مدیرعامل آن را اجرا کند؟

چه کسی در استقلال استراماچونی را تهدید می کند ؟
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، عمر معاونت ورزشی علی خطیر در استقلال به یک سال و دو روز محدود می‌شود، اما به نظر می‌رسد او از استعفای خود پشیمان است و همچنان اصرار به افشاگری در موارد مختلف دارد. او در مصاحبه‌های متعددی که پس از استعفا انجام داده خود را یک استقلالی متعصب که قصد آسیب رساندن به باشگاه را ندارد معرفی کرده، اما طی دو سه هفته اخیر یکی از پایه‌گذاران اصلی حواشی برای استقلالی‌ها بوده است. خطیر روز گذشته نیز گفت‌وگوی تازه‌ای را با برنامه‌ای رادیویی داشته که درباره جلسه با فتحی، مذاکره با بازیکن عراقی و عده‌ای که قصد خراب کردن وجهه او را دارند صحبت کرده است. از این رو سراغ معاون ورزشی اسبق استقلال رفتیم که او هم از مصاحبه‌های خطیر گله کرده است. 

احتمالا در جریان مصاحبه خطیر هستید، اما پیش از هر پرسشی فکر می‌کنید چرا معاون مستعفی باشگاه استقلال به سوژه رادیو و تلویزیون تبدیل شده است؟
دقیقا زمانی که مصاحبه او را دیدم همین سوال برایم پیش آمد؛ وقتی یک شخص استعفا می‌دهد و می‌رود یعنی دیگر کارش تمام شده حالا چرا یک روز تلویزیون از این آقا دعوت می‌کند و یک روز رادیو با او تماس می‌گیرد؟ شاید رادیو و تلویزیون دوست دارند آرامش استقلال را به هم بریزند. این آقا همه جا می‌گوید من استقلالی هستم، خب اگر چنین چیزی واقعیت دارد پس تمام کن و برو چرا این همه مصاحبه می‌کنی؟ شاید پشت پرده اتفاقاتی وجود دارد که ما از آن بی‌خبریم، اما برخی رسانه‌ها باید بدانند که الان شرایط استقلال بسیار نامساعد است و این آقا هم می‌خواهد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

اتفاقا در نشست خبری به مدیران سابق اشاره کرده و معتقدند زیاد مصاحبه می‌کنید!
این آقا عمر حضورش در استقلال زیاد نیست و حالا هم که رفته ول نمی‌کند. چطور این انتقاد را نسبت به فتح‌الله‌زاده یا من که سال‌ها در استقلال بوده‌ایم داشت، اما خودش داستان را تمام نمی‌کند؟ بهتر است خطیر آنقدر حرف نزند چراکه چیزی تا آغاز بازی‌ها باقی نمانده و پیروزی در بازی اول خیلی برای استقلال مهم است. بررسی کنید ببینید طی این مدت او چقدر
برای استقلال حاشیه درست کرده است. چرا نمی‌گوید پشت پرده داستان بازیکن کروات چه کسی بود؟ درست است که منتقد فتحی هستم، اما دم او گرم که درباره این بازیکن درست عمل کرد و اجازه نداد اتفاقات گذشته تکرار شود. خطیر نسبت به افتخاری هم انتقاد‌هایی داشت، اما بهتر است بگوید از رفتن پاتوسی چقدر پول گیر ایران و باشگاه استقلال آمد؟ ما فقط شدیم ویترین نمایشی آقایان. این در حالی است که از رفتن تیام ۴۰۰ هزار دلار سود به استقلال رسید و قرارداد او را همان آقای افتخاری بسته بود. این‌ها را باید به هواداران ما بگویند، آن‌ها نباید اجازه دهند تیم به حاشیه برود آن هم حالا که یک مربی جوان و با انگیزه سکان هدایت تیم را در اختیار دارد.

با توجه به همه این مسائل چرا خطیر باید در مصاحبه خود به استقبال فتحی و خلیل‌زاده اشاره کند؟ چه لزومی دارد از فردی که در همه ابعاد تیم را به حاشیه برده استقبال شود؟
البته اینکه چه اتفاقی در باشگاه رخ داده را همه عالم می‌دانند، اما این آقا دوست دارد همه چیز را وارونه جلوه دهد. او در مصاحبه خود از خانم خلیلی که مسئول مالی باشگاه استقلال است نام برده که همه می‌دانند خانم متشخصی است. در جریان هستم که حرف بدی هم به خطیر نزده، به او گفته وضعیت خانه‌ای که از سوی باشگاه به تو داده شده و در آن سکونت داری را مشخص کن! کجای این حرف بد است که به خطیر بر خورده؟ خانم خلیلی از سوی وزارت ورزش به باشگاه آمده و وظایفی دارد که باید پس فردا به دیوان عالی محاسبات جواب پس بدهد. زمان ما هم چنین شخصی در باشگاه بود و ما هم به آن‌ها جواب پس دادیم. سه روز دیگر بازی داریم و به جای کمک کردن به استراماچونی برای آرامش تیم، فقط درباره مسائل بی‌ارزش صحبت می‌کنیم.

البته خطیر در تمام مصاحبه‌های خود عنوان کرده منفعت مالی از استقلال نبرده، ولی مشخص نیست چرا این خانه را تخلیه نمی‌کند؟!
او در حال حاضر فقط باید خانه را تحویل بدهد و برود. من از مسائل مالی میان او و باشگاه اطلاعی ندارم و دلم نمی‌خواهد به کسی تهمت زده باشم.

فکر می‌کنید سکوتی که هیات‌مدیره اختیار کرده، موضع درستی است؟
اصلا من نمی‌فهمم دلیل این سکوت چیست! اعضای هیات‌مدیره درباره مسائل خیلی کوچک هم صحبت می‌کنند، اما چرا مقابل حرف‌های این آقا زیپ دهان‌شان را کشیده‌اند، برایم عجیب است. از میرشاد گرفته تا کامران خان منزوی همه سکوت کرده‌اند، در حالی که کافی است یک کلمه بگویند آقای خطیر شما رفتی و همه چیز تمام شد! بگویند آقای خطیر شما چه‌کاره هستی که با بازیکن مذاکره می‌کنی؟ خطیر حالا شخصی است مانند من، حالا فکر کنید من مثلا با امید ابراهیمی وارد مذاکره شوم آن هم وقتی باشگاه استقلال چنین درخواستی از من نداشته است!

البته او مذاکره خود با بازیکن عراقی را تکذیب کرده و گفته با این بازیکن ارتباط دوستانه دارد!
اتفاقا من هم با امید ابراهیمی دوست هستم و خیلی هم دوست دارم او را به استقلال بیاورم، اما اگر به این موضوع ورود کنم باشگاه استقلال به من نمی‌گوید ما می‌خواستیم به‌عنوان مثال ۱۸ میلیون به این بازیکن بدهیم و حالا با این کارت مجبوریم ۲۰ میلیون به او بپردازیم؟

فرهاد مجیدی هم اعلام کرد به خاطر باشگاه استقلال مصاحبه نمی‌کند و ظاهرا خطیر را به سکوت دعوت کرده است!
من هم دوست ندارم مصاحبه کنم. همه دقیقا به خاطر استقلال سکوت کرده‌اند، به جز این آقا.

فکر می‌کنید در ماجرای اختلاف استراماچونی و باشگاه استقلال، پای فرد خاصی در میان است؟
حقیقتا من ریشه‌هایی را می‌بینم، به هر حال ما سال‌ها در باشگاه استقلال بوده‌ایم و بهتر می‌بینیم. رد پای کسی که تحریک می‌کند در این ماجرا دیده می‌شود، اما من مطمئن هستم که مردم خیلی باهوش‌تر از این حرف‌ها هستند و تیم به حمایت آن‌ها در تبریز برای اولین بازی نیاز دارد.

پاسخ شما به صحبت‌هایی که خطیر درباره شما انجام داد چیست؟ داستان لوگو و عکس بازیکنان...؟
من دو سال اسپانسر باشگاه بودم و بازیکنان در شرکت من قرارداد می‌بستند، این‌طور نبود که من لوگوی خودم را به باشگاه ببرم. بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه را به استقلال آوردم، اما منتی سر استقلال ندارم. این آقا مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داد و ۲۰ برند پشت سر خودش برد! من وارد این بازی‌ها نمی‌شوم چراکه استقلال من را بزرگ کرده، البته ادعایی ندارم، اما همین که در جامعه من را می‌شناسند و قبولم دارند، برایم کافی است.

نقل و انتقالات روبه اتمام است، اما باشگاه هنوز معاون ورزشی ندارد!
معاون ورزشی نه، استقلال الان اصلا معاون ندارد! فتحی باید بگوید که دقیقا هیات‌مدیره‌اش چه کار می‌کنند؟ آیا این‌طور نیست که هیات‌مدیره چیزی را مصوب کند و مدیرعامل آن را اجرا کند؟ باز هم دست منزوی درد نکند که آمد و یکی دو بازیکن برای استقلال جذب کرد. من فکر می‌کنم این روز‌ها به جز دکتر نوروزی هیچ‌کس برای استقلال کاری نمی‌کند و البته شاید این هم سلیقه شخصی خود فتحی باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied