شمانیوز
شما نیوز

دو اشتباه بزرگ بارسلونا

بارسلونا بعد از واگذاری نیمار به پاری سن ژرمن، هر آنچه از این انتقال دریافت کرده بود را برای خرید عثمان دمبله و کوتینیو خرج کرد که هر دو خریدهایی بسیار ناموفق بودند.

دو اشتباه بزرگ بارسلونا

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ورزش سه: مشکلات دائمی بارسلونا با عثمان دمبله، از عدم حضور او در معاینات پزشکی باشگاه با وجود دستور کادر فنی و تیم پزشکی گرفته تا اعتیاد او به بازی‌های کامپیوتری و مصرف فست‌فود از جمله دلایلی است که بارسلونا را به این نتیجه رسانده که در خرید او اشتباه کرده است. بارسلونا درباره فیلیپ کوتینیو هم همین نظر را دارد و خرید او از لیورپول با صرف هزینه هنگفت را اشتباه می‌داند.

زمانی که بارسلونا نیمار را با 216 میلیون یورو به PSG فروخت برخی در اسپانیا از این انتقال ابراز نگرانی کردند اما بیشتر نگرانی‌ها نه به دلیل از دست دادن ستاره‌ای مثل نیمار بلکه به خاطر ولخرجی‌های باشگاه با پولی بود که از این انتقال بدست آورده بود.

بارسا بعد از آن ظرف پنج ماه چیزی در حدود 300 میلیون یورو برای به خدمت گرفتن عثمان دمبله و فیلیپ کوتینیو خرج کرد و حالا که کوتینیو به صورت قرضی به بایرن مونیخ ملحق شده به نظر می‌رسد عثمان دمبله هم به سرعت از چشم مدیران بارسلونا می‌افتد و گویا دوران حضور او در نوکمپ هم کوتاه خواهد بود.

مدیر برنامه‌های دمبله در روزهای اخیر شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه دمبله علاقه‌ای به بارسا و پیراهن این تیم ندارد را تکذیب کرد و گفت او خود را متعهد به این تیم کاتالان دانسته و از پوشیدن پیراهن آبی اناری احساس افتخار می‌کند. ولی برخی مدیران بارسا می‌خواهند هر چه سریعتر او را دست‌کم به مبلغی که خریداری کرده بودند به فروش برسانند. به نظر می‌رسد ماه‌عسل دمبله و بارسا به سر رسیده است.

بعد از ضربه‌ای که در دیدار بارسلونا مقابل بیلبائو به پای دمبله وارد شد تیم پزشکی از او خواسته بود خود را در اسرع وقت به کلینیک معرفی کند تا میزان آسیب‌دیدگی‌اش به دقت بررسی شود. عدم حضور او در کلینیک بارسا خشم و عصبانیت مدیران ارشد این تیم را برانگیخته و یکی از مهمترین عواملی بوده که با شروع فصل جدید او را به عنوان بازیکنی دردسرساز مطرح کرده است.

دمبله که بعدها معلوم شد در این مدت به فرانسه سفر کرده بوده دوشنبه به بارسلونا بازگشت و بدون شکایت از عضله همسترینگ خود در تمرینات بارسا شرکت کرد. اما در نهایت در یکی از تمرینها دمبله از ناحیه پا احساس ناراحتی کرد و بعد از تصویربرداری از پای او مشخص شد دمبله مشکلی جدی دارد و باید به مدت پنج هفته از میادین دور باشد.

مارکا با یک بررسی می‌گوید دمبله از زمان پیوستن به بارسا از 120 بازی ممکن تنها در 66 بازی به میدان رفته و در این مدت 228 روز مصدوم بوده است.

برخی از مدیران بارسا معتقدند عدم حضور به موقع دمبله در کلینیک باشگاه نشانه‌ای از اخلاق غیر حرفه‌ای او است و به همین علت او نخواهد توانست قابلیت بالقوه خود را به شکل کامل در این باشگاه بالفعل کند. ماجرای ناراحتی‌های بارسا از دمبله تنها به مصدومیت‌های او برنمی‌گردد بلکه مشکلات انضباطی را هم شامل می‌شود. والورده در فصل گذشته یک بار نام او را از فهرست تیمش خط زد چرا که دمبله در تمرین شرکت نکرده بود و باشگاه نتوانسته بود خبری از او پیدا کند. دمبله سرانجام در خانه‌اش پیدا شد و مدعی شد چون به مسمومیت غذایی دچار شده بوده تمرین را فراموش کرده است.

بازیکنان بارسا بعد از آن سعی کردند به هم‌تیمی‌شان کمک کنند تا بتواند با فضای حرفه‌ای باشگاه خو بگیرد ولی حالا به نظر می‌رسد همه از تکرار حرفهایشان خسته شده و از دمبله قطع امید کرده‌اند.

یکی دیگر از مشکلات دمبله رفتار رسانه‌ای او است. دمبله بر خلاف بعضی دیگر از بازیکنان بارسا یا رئال مادرید در برخوردهای رسانه‌ای بی‌دقت بوده و مثل آنها کوچکترین حرکت رسانه‌ایش توسط لشکری از نمایندگان رسانه‌ای یا مدیران برنامه‌ها کنترل نمی‌شود. در نتیجه این اهمال در رفتار رسانه‌ای، دمبله اغلب در رسانه‌ها به شکلی منفی به تصویر کشیده شده و در این شرایط انتشار شایعات متعدد درباره او اجتناب‌ناپذیر است.

به نظر می‌رسد بارسلونا فعلا دمبله را حفظ خواهد کرد. به خصوص به این علت که پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر بسته شده و یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که گفته می‌شود به بازی دمبله علاقه دارد فعلا نمی‌تواند او را در تیمش به خدمت بگیرد. از طرفی تا زمانی که بارسلونا بخواهد دمبله را به قیمتی نزدیک به قیمت خریدش توسط این باشگاه، به فروش برساند بعید به نظر می‌رسد تیمی خواهان جذب او باشد، به خصوص تیم‌های لیگ برتری که کمتر حاضر به پرداخت چنین اعداد و ارقامی هستند.

پیت جنسن- دیلی میل

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied