شمانیوز
شما نیوز

از استقلال تهرانسر تا استقلال بنیان‌دیزل!

شاید خود رسول خطیبى هم فکرش را نمى کرد که در شکست پیش فصلش از استقلال چه خیرى نهفته بود!

از استقلال تهرانسر تا استقلال بنیان‌دیزل!

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ورزش سه: افتتاحیه لیگ در نگاه اول براى استراماچونى، یک بازى بى دردسر به نظر مى رسید. مربى جوان و اتوکشیده ایتالیایى که تیمش ٢٢ روز قبل، بازى افتتاحیه را تمرین کرده بود، هرگز تصور این شکست را نمى کرد. آن روز ماشینِ ناآماده اسیر آمادگى هافبک هاى استقلال بود و نشانى از یک تیم لیگ برترى نداشت. همان روزى که طرفداران استقلال با اصرار فراوان خود را تماشاگر بازى کرده بودند و سر مست از نمایش چهار گله تیم شان، مربى خوش تیپ اما جدى خود را تشویق مى کردند. اسمش اما براى شعار ساختن، خوب توى دهان نمى چرخید! آندره آ، استراما، ماچونى،... او اما براى "ماچونى" گفتن هاى تماشاگران استقلال دست تکان داد تا به نوعى تکلیف لیدرها را هم مشخص کرده باشد...

آن روز تماشاگران استقلال، خالد شفیعى را قسم داده بودند که دیاباته را مصدوم نکند و او هم خیالشان را راحت کرده بود اما هیچکس تصورش را نمى کرد که در بازى رسمى دو تیم، این دو بازیکن غایب باشند!استقلال امروز با تنها دو تغییر نسبت به آن بازى، پا به بنیان دیزل گذاشت. مسعود ریگى آماده، جاى خودش را به على کریمى (که آن روزها تازه قراردادش را تمدید کرده بود) داده بود و البته جایگزینى اجبارى محسن کریمى به جاى دیاباته.

در مقابل اما، رسول خطیبى انقلابى در ترکیب تیمش کرده بود و با پنج تغییر تیمش را به مصاف استقلال فرستاد.

مربى جوان تبریزى که دست استراماچونى را ٢٢ روز قبل خوانده بود، خوب مى دانست که راه مقابله با بازى مالکانه استقلال مدلِ ماچونى چیست! ماشین سازان امروز فضاها را بسته بودند و با تمرکز بر ارسال توپ هاى بلند به پشت دفاع جلوکشیده استقلال، منتظر اشتباه دفاع استقلال ماندند، اشتباهى که هرچند دیر اما سرانجام اتفاق افتاد!

خطیبى، استقلالِ بنیان دیزل را از همان تهرانسر آنالیز کرده بود و مى دانست که چگونه چهارگله نشود.در این بین اما نباید از حواشى یکى دو هفته اخیر استقلال با ماچونى به سادگى گذشت. اصطکاک استقلال با سرمربى اش، چند روزى فضاى باشگاه را در تعلیق نگه داشته بود و به نظر مى رسد همان فضاى مبهم و پُرحاشیه، در کنار شناخت خطیبى، عامل اصلى شکست استقلال پس از این ٢٢ روز بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied