شمانیوز
شما نیوز

بیرانوند در فکر جدایی از پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، مرد سال فوتبال ایران در فصل ۹۸-۹۷ گفت: فکر کنم برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران است که یک دروازه‌بان چنین عنوانی را به خود اختصاص می‌دهد.

بیرانوند در فکر جدایی از پرسپولیس
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی، علیرضا بیرانوند پس از انتخابش به عنوان مرد سال فوتبال ایران در فصل ۹۸-۹۷ اظهار داشت: خیلی خوشحالم که این افتخار نصیب من شد. دست تک تک مربیان و کسانی را که حمایتم کردند، می‌بوسم. فکر کنم برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران است که یک دروازه‌بان چنین عنوانی را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله کارم را سخت کرد و مسلماً انتظارات از من ۱۰ برابر شد. امیدوارم روز به روز بیشتر تمرین کرده و پیشرفت کنم تا بار دیگر نامزد چنین مقامی شوم.
وی در خصوص تأخیر در برگزاری مراسم تصریح کرد: هر سال قبل از آغاز بازی‌ها، مراسم برگزار می‌شود، اما متأسفانه امسال چنین اتفاقی نیفتاد. هواداران فوتبال هم نیامده بودند و مراسم هیجان چند سال گذشته را نداشت. سیدجلال حسینی معتقد بود هواداران می‌توانستند در صندلی‌های خالی بنشینند. من که خودم به خاطر این دو جایزه (مرد سال فوتبال و بهترین دروازه‌بان) خوشحالم، اما تمام کسانی که به مراسم آمده بودند، اذیت شدند و حوصله‌شان سر رفته بود.

مرد سال فوتبال ایران در فصل ۹۸-۹۷ در رابطه با ناراحتی برخی چهره‌ها از جمله احمد نوراللهی و محمد نادری به انتخاب برترین‌ها گفت: انتخاب‌ها براساس نظر مربیان، کاپیتان‌ها و هیئت‌های استان‌ها بوده است و باید به این انتخاب‌ها احترام گذاشت. باشگاه پرسپولیس هر سال چهار پنج بازیکن در بین بهترین‌ها داشت، اما امسال فقط من و سیدجلال بودیم. البته برانکو هم بود. باشگاه هم جزو بهترین‌ها بود، اما میان بازیکنان فقط من و سیدجلال بودیم.
بیرانوند در پاسخ به این سؤال که آیا شایسته رسیدن به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل گذشته بود یا نه، گفت: تمام تیم‌هایی که مدعی قهرمانی بودند، دروازه‌بان‌های خوبی داشتند. خودم دو قهرمانی با پرسپولیس به دست آوردم و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفتم. بیشترین کلین‌شیت را ثبت کردم و عملکرد خوبی در تیم باشگاهی‌ام داشتم. پیام نیازمند هم برای سپاهان خوب کار کرد. سیدحسین حسینی نیز به خاطر بودن مهدی رحمتی تعداد بازی‌هایش ۵۰ - ۵۰ شد. احمد گوهری هم در پارس جنوبی خوب بود و وحید شیخ ویسی فوق‌العاده کار کرد. دروازه‌بان‌ها پنجاه درصد یک تیم هستند و هر تیمی می‌خواهد مدعی باشد، باید دروازه‌بان خوبی داشته باشد.
بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ برتر در رابطه با پیشنهاد‌هایی که داشت، تصریح کرد: من فصل گذشته نیز پیشنهاداتی داشتم، اما پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود. پنجره نقل‌وانتقالاتی تیم بسته بود و برخی بازیکنان از تیم جدا شدند. در این شرایط، پرسپولیس تنها بود و در این تیم ماندم.
 
به همین دلیل، بندی در قراردادم آوردم که در صورت پرداخت ۷۰۰ هزار دلار بتوانم از پرسپولیس جدا شوم. پیشنهاد‌هایی از اروپا داشتم که تنها یک سهمیه آسیایی می‌توانستند جذب کنند و بالای ۷۰۰ هزار دلار به من پرداخت نمی‌کردند. اگر به این تیم‌ها می‌رفتم، باید این مبلغ را مستقیم به باشگاه می‌دادم و زندگی خودم و خانواده‌ام سخت می‌شد. اینکه یک سال بدون هیچ مبلغی در تیمی بازی کنم، سخت بود. به همین دلیل، منتظر ماندم تا اتفاقات خیلی بهتری برایم رخ دهد.

وی با بیان اینکه قرارداد دو ساله‌ای با پرسپولیس دارد و این بند در قراردادش ذکر شده است، گفت: تیم آینده‌ام بستگی به این دارد که بتواند مبلغ رضایت‌نامه‌ام را پرداخت کند. من فرد رُکی هستم و به هیچ وجه دنبال بازارگرمی نیستم. تیم‌های معتبری به من پیشنهاد دادند که در رده‌های پنجم یا ششم جدول لیگ خودشان بودند، اما بالای ۷۰۰، ۸۰۰ هزار دلار به من نمی‌دادند. باشگاه هم برای اینکه من را از دست ندهد، روی ۷۰۰ هزار دلار زوم کرده بود. حالا پرسپولیس بازیکنان و مربیان خیلی خوبی آورده است و دوست دارم خودم را به مربی آرژانتینی تیم نشان دهم.

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه اعضای سایر تیم‌ها برای متمول نشان دادن پرسپولیس قرارداد او را مثال می‌زنند، گفت: تمام تیم‌ها هزینه کرده‌اند و قرارداد من هم مثل سایر بازیکنان است. تیم‌هایی هستند که شاید بالای هشت، ۹ میلیارد تومان برای بازیکن هزینه کرده‌اند، مانند تیم شهر خودرو که امسال برای قهرمانی می‌جنگد.
بیرانوند در مورد گابریل کالدرون نیز خاطر نشان کرد: او ۷۰ تا ۸۰ درصد ارنج تیم را تغییر داده است و بیشتر بازی رو به جلو می‌خواهد. عملکرد پرسپولیس در دیدار نخست عملکردی نبود که کالدرون از آن راضی باشد. من به او ایمان دارم، چون حواسش به همه جا هست. اگر تمرین از ساعت ۱۰ برگزار شود، کالدرون از ساعت ۷:۳۰ در محل حاضر می‌شود و همه کارهایش را سازماندهی می‌کند. اصلاً نمی‌توانید از او تمرین بدزدید! قول می‌دهم امسال می‌توانیم در هر سه تورنمنت سال خوبی داشته باشیم.

وی در واکنش به سؤالی در مورد نتایج ضعیف برانکو با الاهلی عربستان سکوت کرد و چیزی نگفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied